15. detsember 2010

Hingetõmbeaeg

Loitsimisest oli vist tolku, juba kaks päeva pole helvestki alla sadanud ja pole vajadust olnud lumelabidat kätte võtta. Ning kui ilmajaam.ee - d vaadata, pole siiakanti veel üheksa päeva sadu oodata. Nii suurt õnne kohe ei taha uskudagi.
Muuseas, kui ma seda loitsu teha üritasin, jäin jänni. Peale "lõpe, lõpe, lumekene, taltu, taltu tuisukene..." kaugemale ei jõudnud, sest sõnale lumi ei ole eesti keeles sünonüümi. Võib-olla murretes, ei ole asjatundja. Isegi ÕS ei aidanud.
Tegelesin sellega, millega oleks ammu tahtnud, sättisin kodu natuke jõuluehtesse. Natu-natukene. Võtan sel aastal tagasihoidlikult. Valgust olen küll iga päevaga juurde lisanud. Valgust ei ole sellel aastaajal kunagi liiga palju. Kuna õuekuusk jääb sel aastal ilmselt toomata, ma ei taha metsaminemisele mõeldagi ja meenutasin nostalgiliselt, kuidas eelmisel aastal me kuidagi õues kuuske sirgeks ei saanud, sest see kippus mudases ja vedelas mullas kaldu vajuma, siis panin õuetuled paradiisiõunapuu otsa. On sel aastal niimoodi.
Muidu on hästi. Tuba soe (kuigi on ilmnenud mõned uued kohad, kust tuul läbi puhub, neid eelmisel aastal veel polnud...). Advendituled säravad. Õues mõnus ilm. Kuum tee ja kutsad jalge ees norisemas. Sellise talve vastu pole mul midagi.
Töölt kodu poole lennates (teed puhtad, libedustõrje tehtud, õnnestus maksimaalne lubatud kiirus saavutada üle tüki aja...) mõtlesin kõikidele nendele tublidele inimestele, kes selle tormi ajal ja järel tegid oma tööd kella vaatamata ja palganumbrile mõtlemata ja tänu kellele on maanteed jälle puhtad ja korras (Tallinna kesklinnast ma parem ei räägi midagi). Mõtlesin kõigile neile, kes võhivõõrastele omakasupüüdmatult appi läksid. Sellele, et meil on ligimesearmastust vist isegi rohkem kui enamjaolt omaettenohisev eestlane eneselegi tunnistada julgeb.
Ja viimaks ometi on aega mõelda ka sellele, et nädala pärast murdub pimeduse selgroog ja päev hakkab vähehaaval jälle valgemaks minema.

5 kommentaari:

  1. Nii positiivne postitus. Ajasin kohe selja sirgu ja lasin õlad vabaks, natuke läks pinget vähemaks küll õlavöötmes.
    Mina elan kortermajas ja pole enam aastaid-aastaid pidanud lund kühveldama. Varem küll.

    Varsti hakkame kevadet ootama.

    VastaKustuta
  2. Tegelikult on meie inimesed alati head olnud, lihtsalt mõned üksikud õelused-kadedused torkavad kuidagi eriliselt silma, aga vat kuidas me neid kõige-kõige küll sinna etteotsa oskame sättida, sellest ma aru ei saa. Ega see ka alati paika muidugi pea, meie siin oma vallas peame küll OV-st lausa kätel kandma.

    Mulle ka meeldib kui sel ajal on palju valgust ja igasugu siravaid-sätendavaid asju. Kui ma juhtun poodi ja näen igasugu kulinaid, ei sügele mul ainult sõrmed, vaid ka süda:D

    Ja peale pööripäeva on tõesti kevad päris-päris käeulatuses

    VastaKustuta
  3. :)
    ma tahtsin juba eile öelda, et see su loits mõjus heasti.

    meitel on jõulutuled juba mitu aastat toominga otsas :)

    VastaKustuta
  4. Mõnusalt positiivne postitus jah. :o)

    VastaKustuta
  5. Ilmavärk meid ühte toob :) Kui loodusolud lähevad äkilisemaks või siis sinna sängi, kus nad vanastigi olid, siis hoiame rohkem ühte. Selle üle on mul hea meel.

    tore postitus tõepoolest!

    VastaKustuta