30. märts 2014

Neljas päev potistamist

ja ausalt öeldes on kaunikesti siiber. Igal õhtul, kui silmad sulen, näen silme ees siuglevaid juurikaid ja kandilisi potte. Efektiivsus on kah madalam kui eelmisel aastal, suurt üle 150 poti päevas teha ei jõua ja täna ei jõudnud sedagi. Aga õnneks on kõige kapriissemad ja tülikamad tegelased potis, leotatud ja kasvuhoones, kus kiirgur annab öösiti miinimumiks 4 soojakraadi ja tundub, et juba pottisaanud tited kosuvad kenasti (ptüi-ptüi-ptüi). Ülejäänud juurikatel pole hämaras ja jahedas sauna eesruumis häda midagi, inimkontide soojendamise eest hoolises sel nädalavahetusel naabrite leiliruum.
Efektiivsus on eelmisest aastast madalam, sest kõk potid saavad korralikud etiketid, taimed on suuremad ja potistamine võtab rohkem aega. Ja kui eelmisel aastal möllasin mõnikord kella üheksa-kümneni toas potistada, siis nüüd on siiski õues varahommikuti ja õhtuti liiga külm. Ehk ongi hea, ei tööta end kohe laibaks.
Kohutavalt palju abi oli nädalavahetustel ringisibanud Lepatriinudest, nagu nõiaväel kadusid veel lõikamata kõrrelistelt ja tiigiäärsetest peenardest pealsed ja metsa alt oksarisu, järgi jäi ainult suitsev tuhahunnik. Kuigi keerutav tuul oli kohati üsna külm ja lõikav, polnud ta siiski nii tugev, et poleks lasknud tuld teha. Lõkkeasemeümbruse savine maa oli ka piisavalt märg.
Lepatriinuisandal on oma projekt käsil, mis hakkab ka juba otsast välja nägema. Aga pilti teeme hiljem.
Ise ei raatsi kah ainult koguaeg ninapidi pottides olla, tahaks ka aias ringi vaadata. Küll mul vedas, et mul esimesel aiaäri aastal nii palju võrkiiriseid kätte jäi, need paljunevad ka kenasti, varsti saab ehk muudesse kohtadessegi jaotada. Mulle meeldiks, kui neid oleks aias kevadel nii paar tuhat :) ja paistab, et ka närilistele nad eriti ei meki. Küll mekivad närilised hästi kellelegi teisele, hommikul oli terrassi ees taas kaks prisket hiirelaipa ja mõrvar ise laseb praegu kirjutuslaual mu vasaku käe najal valju nurru. Täna võisin oma silmaga taas veenduda, et kass maandub alati käppadele: Aalu põõnas diivanil ja keeras end unes nii, et pudenes diivanilt maha ja juba selle mõnekümne sentimeetriga suudeti end niimoodi pöörata, et maanduti graatsiliselt käppadel.
 Eelmisel sügisel tellitud uued sordid panin põhjata potiga peenrasse, et ma neid kogemata välja ei tiriks.
Kuh-e-Abr on tegelikult pettumus, kirjade järgi suurema õiega kui teised, mina küll erilist erinevust ei märka
teised, praegu sordinimesid ei viitsi otsida





Koerapubekas on vanuses, kus katsetab piire kuni mu kannatuse katkemiseni. Eile sain ta kätte ühtede naabrite aiast, kust ta läbi võrgu mulle sõna otseses mõttes näkku irvitas, tema seespool ja mina väljaspool. Tänane hommik algas sellega, et teine naabripoiss postitas mu FB lehele pildi sellest, kuidas Malati nende autoväravat demonteerib, et nende berni karjakoeraga mängima pääseda. Lisaks õpiti sujuvalt käpaga kõiki uksi avama, ükskõik kummale poole need ka avaneksid ja demonstreerti uhkelt seda oskust ka läbiastunud naabrimehele, kusjuures tal polnud kavatsustki sellest uksest läbi minna, lihtsalt pandi käpp lingile ja tõmmati välisuks lahti. Nii et ilmselt hakkab meil nüüd olema alaliselt lukus ustega maja vähemalt seni, kuni ta võtmeid kasutama ei õpi.

7 kommentaari:

  1. Võib olla täiesti muljetavaldav kui helistad kella ja avama tuleb Tiibeti mastif.:)

    VastaKustuta
  2. Suur töö! Sa oled plussid kõik ise üles lugenud :) Aalu on ikka üks väärt leidlaps, ta aina näitab sulle, kui väärt perenaine sa oled.

    Võrkiirised on kaunid ja ma teen endale märkuse, et augustis meeles oleks oma kogu täiendada.

    VastaKustuta
  3. kuule, kas Sul potte on tarvis? ikka need mustad plastmasspotid, suuremaid ja väiksemaid.

    ja kas see kiirgur on asjalik? kui suur Sul on?

    see Aalu lugu meenutas mulle üht mullusuvist juhtumit - magasin vanemate juures ülakorrusel ja keerasin ennast läbi une ... ja ju ma siis arvasin, et voodi jätkub, kuid tegelikkuses olin täpselt serva peal. ja nii ma siis keerasingi ennast otsejoones üle voodi serva maha... ja selle murdosa sekundi jooksul, mis jäi voodi ja põranda vahele, jõudsin ma ennast ka keerata, nii et maandusin täpselt neljakäpuli :))). kuigi tõenäoliselt ei olnud see nii graatsiline, kui Aalu samalaadne manööver... ja allkorrusel olev ema pidi ka kreepsu saama :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No voodist olen minagi end välja keeranud ja korralikult ka haiget saanud :D. Kiirgur on kilovatine Goldstar, ürgvana, aga ajab asja ära. Mõtlesin just, et lakkekinnitatavad terrassikiirgurid oleksid ka väga head, neid ei peaks kastmise ajaks õue viima, neid müüs Bauhaus vahepeal väga soodsa hinnaga.
      Potte mul vaja pole, pigem on kasutatud potte üle..., Kasutan standardse suurusega uusi potte, ehk kunagi kirjutan pikemalt, mis selle põhjus on.

      Kustuta
  4. Vist on tõesti väga suur vahe, kas potistad enda tibusid või teed seda kui lihtsalt
    üht tööd. Aga 150 potti pole sugugi nii vähe.
    Võrkiirised on mu meelest parimad kevadlilled, ilusad, õitsevad pikalt, ei muutu umbrohuks ja võivad kaua ühel kohal elada. Mõtted käivad Sinuga samu radu, sügisel on mul neid päris palju vaja.
    Sõbrad, nii kahe- kui neljajalgsed on Sul toredad

    VastaKustuta
  5. :)
    Vanad eestlased panid piisavalt pika varrega luua, reha, põrandaharja v mopivarre ukselingi alla, kui väljastpoolt sisse v seestpoolt välja tahtjad oli vaja hoida seal, kus nad parasjagu siis olid. Kes armastas rohkem väljakutseid, pani vastu kõiki oma harjumusi ymmargused keeratavad nupplingid nö kriitilistele ustele.
    Mul on uksi avav kass, ka uus tydruk oskab seda nippi juba.
    Häbilugu, aga mul ei ole võrkiiriseid. Eelmise aasta 3 tk sõid vist mutid ära. Aga kevadisi sibullilli võiks tõesti nii paartuhat olla.
    Jõudu ja vintskust hooaja jätkamisel. Sul on nii suur aiaettevõtmine (oma aed pluss myygiosa), et seda ei suuda tavaline inimene kohe ette kujutadagi.

    VastaKustuta