18. juuni 2012

Siberi segadus ehk leia kolm erinevust

Nii. Ma olen need kolm iirist ostnud piltide järjekorras nimedega Sparkling Rose, Double Delight ja Steve Varner.

 
Kui keegi leiab erinevusi, paluks mulle ka teada anda, muidu ma jäängi selleks lolliks, kes peenra ääres sääskedega võidu keksleb ja mõistatada püüab.
See tegelane peaks kirjade järgi olema Claret Cup, aga ma pole enam milleski kindel.
On kummaline varasuvi, kus roosid alustavad enne pojenge. Kiirendusvõistluse võitja, Austini Crown Princess Margareta avas esimesena õied:
Seejuures Mart Ojasalu aretatud Largo pole minu meelest sugugi kehvem:
Sekundeerivad mõned pargiroosid. Üks põnevaimaid kibuvitsu, mida on loetud nii liigiks kui sordiks, Harison´s Yellow ehk Yellow Rose of Texas. Hybrid foetida ehk kollase kibuvitsa ehk kaputsiiniroosi sort, aretatud George Folliott Harisoni poolt ca 1824 ja esmakordselt avalikkusele esitletud aednik Thomas Hoggi poolt New Yorgis, 1825. Mulle meeldivad roosid, millel on lugu rääkida.
Miskipärast jääb Eesti turul omajuursete pargirooside valik järjest haledamaks, nii et ilmselt tuleb hakata mingil ajal pistikuid tegema. Põltsamaalt ehk midagi saaks, aga senine kogemus näitab, et lihtsam on palja käega tarkusehambaid välja tõmmata kui sealt pargiroose kätte saada...
Aias oli üht-teist ilusat veel, suurem osa pilte läks näguderaamatusse.

11 kommentaari:

  1. kui kristalselt aus olla,siis mulle meeldib see largo rohkem kui krooniprintsess...

    ja mul ei õitse veel ei roosid (need üldse kuidagi nadid ja sel aastal eriliselt lehetäide lemmikud) ega pojengid.tõsi,neistviimastest on 1 siiski juba ära õitsenud ja teine õitseb praegu. esimesed siberi iirised läksid täna lahti...

    VastaKustuta
  2. Pole seal Sul mingit segadust. Kõik kolm violetjastroosat on `Sparkling Rose`, said ilusa grupi:)
    Steve Varner on väga ilus helesinine/tumesinine ja Double Delight on igasugustes registrites kämpferi iiris ja sellenimelist siberlast pole. Claret Cup on õige. Siberlasi osta vaid kindlatest kohtadest, kas Prantsusmaalt, Inglismaalt või USAst, siin müüakse Hollandi segadusi, seda on isegi vähe öeldud. Mõnelt kollektsionäärilt, kellel on südametunnistust, saad ka õiged sordid.
    Meil õitsevad nii pojengid, aed-ja siberi iirised ning kibuvitsad samuti kõik korraga. Ja see Harrisons Yellow oligi vist neist kõige esimene.

    VastaKustuta
  3. Mul ka see kroonprintsess õitseb - ja õhtuti lõhnab kah. Ma nüüd ootan, et ta pikkust viskama hakkaks - õks metalljurakas vaja tema poolt kinni katta :) Aga siberlased mul veel passivad ja pojengid kah ootel. Ja siberlastega mul totaalne segadus - osadel kustusid nimed talvega ära ja teistel tassis kutsikas nimesildid minema - nii, et ootan õitsemist, et siis tuvastama hakata :D
    Kui mul kohta oleks - küll istutaks kah kibuvitsu - aga neile on ruumi vaja.

    VastaKustuta
  4. siberi iiris üks on juba ära õitsenud ja teine alustab.
    pojengid ka tasapisi õitsevad.
    meist meri kaugel ;)

    VastaKustuta
  5. Kuidas küll me areneme! Ütlen seda enda kohta. Mõni aeg tagasi ei mõistnud aediiriste ilu, kuid pööre tuli üsna ruttu. Tänavu aga armusin siberi iiristesse...mõtlen-ootan, kes hakkab neid euroopast tellima, siis oleks ,,sõbraks,,

    VastaKustuta
  6. Meil ei kasva ega õitse midagi, kõik seisab. Mairoos on küll esimesed õied avanud ja iga hetk peaks minema nüüd täisõide. Pojengid pungitavad, ootame päikest ja sooja.
    Harison's Yellow on väga ilusat värvi. Ega kaks esimestki kehvemad ei ole, aga see kohe särab kuidagi mõnusalt :).

    VastaKustuta
  7. Siberi iirised ja igasugused kibuvitsad on just minu teema:) Neid võiks juurde soetada küll!

    VastaKustuta
  8. ohh ilus kollane roos!!!

    Viimane siberlane oleks nagu violetjas?
    Aga eks juhtub igasugust. Mul ühe päevaliiliaga segased lood. Ilus punane muidu. Niisama nalja pärast googeldasin ja igal-igal pool on antud sort purpurlilla, ainult üks eestlane on pildistanud umbes samasuurt kui mul ja punane.
    Küllap ostsime mõlemad ühest ja samast kohast vale sordi.
    Juhtub.

    VastaKustuta
  9. Steve Warner on ainult natuke Sparkling Rose´st sinakam ja oma sordipärast natuke lopsakamat õit näitab alles teisel aastal, olin ka alul nördinud, et vale lille sain.
    Aga seda Double... siberlastest olen näinud saksas Double Standard´i nimelist, väga ilus ja väga suur õis, Sparkling Rose´ga pea sama värvi, aga kuldse südamikuga kahjuks osta ei saanud ja siiani mu soovide nimekirjas.

    VastaKustuta
  10. Googeldage, Steve Varner on ikka täitsa sinine. Kui läheb õitsema, näitan ka.

    VastaKustuta
  11. See kroonprintsess on oma vartelt paras makaron ja ülisuurte täidisõite tõttu eriti omal jalal püsti seista ei taha, vajab toestamist. Kui kevadel maani maha lõigata, kasvab kuskil 1,5 meetriseks. Sel aastal tegin eksperimendi, painutasin maha nagu roniroosi ja jäi lume alla, kevadel lõikasin ainult natuke. Nüüd on mulle juba ninani, näis, kuhu ta sügiseks välja viskab. Siberlane Double Standard on mul olemas, aga kindel olen ma selles siis, kui õitsema hakkab.

    VastaKustuta