10. juuni 2012

Kassid, kes kõnnivad omapead

Inimesed on erinevad. Hiljuti tuli just jutuks, et meie külas on pea kõik paarid hõbepulmi kas juba tähistanud või tähistamas. Minusugune patukott muidugi välja arvatud, kelle ainuke seaduslik abielu jäi väga kaugesse noorusesse. Äsja hõbepulmi pidanud naabrinaine kurtis, et ei saa midagi aias tehtud, kui meest kodus pole, nii harjunud kõike koos tegema. Individualistil minu isikus on risti vastupidi, kuigi üldiselt ei ole mul M vastu midagi, istub mulle endiselt kõige paremini üksitegutsemine ja üksinda kodus olles tekib vahel mingi tõsine energialaks. Igatahes kui ma vaatan märkmikku ja näen seal sel nädalavahetusel ära tehtud asjade loetelu, tekitab see minus eneseski hämmingut.
Eilne ilm oli nagu tellitud: pilvine, väga tuuline, kuid mitte väga külm. Ideaalne varjupeenra tegemiseks, kus muidu ootavad tuhanded verejanulised tiivulised. Niigi naersime M-ga, et tiigi ümbruse peame ilmselt kujundama mingite massiivtaimedega ja siis seda eemalt imetlema, sest lähemale minna pole võimalik, teatavasti jumaldavad sääsed niiskeid ja varjulisi kohti. Eilse tuulega aga polnud õuel ainsatki sääske. Sain pea terve päeva tiigiveerel askeldada. Kaevasin valmis esimese jupi uuest istutusalast. Istutasin ära kõik N+1 totsikut ja pütsikut, mis eri kohtadest kokku hamsterdatud. Vedasin kärutäite kaupa mulda, turvast ja hobusesõnnikut (sest traktori vajalik jubin on endiselt Stokkerisse saabumata ja traka ei tööta). Kui enam midagi istutada ei olnud, hakkasin ümber istutama. Kiskusin välja hosta Patriot ja kes on täiskasvanud suurt hostat välja sikutanud, teab, mida see tähendab. Oleksin pidanud seda varem tegema, kui ta väiksem oli, koht oli vale ja täispäike kõrvetab selle hosta lehed - ainult et alati on neid asju, mida varem peab tegema, kole palju ja kevadist aega kole vähe. Igatahes nüüd on pool hostat tiigi varjupeenras, teine pool maja ees varjus ja mõned tükid ka naabrite aedades. Tiigi taha üleujutuskohale korjasin kokku kõik aiast leitud angervaksad ja prooviks panin ka mõned jõgi-ristirohud. Lisaks Juhanist ostetud veelembelised kõrrelised. Tiigis on vesi nii palju alanenud, et pseudacorus variegatat ja hundinuie istutasin peaaegu pea alaspidi rippudes. Potti ja tiiki said ka uued vesiroosid.
Üritasin telefoniga ka pilti teha, sest fotokas viibib endiselt tööl:



Telefoniga pildistamine on muidugi eraldi teema, lauk Globemaster ei ole kohe kindlasti roosa nagu sellel pildil:

Igatahes laupäeva õhtuks oli tunne, et mu jalatallad on ringitammumisest täiesti ümmargused. Sõnnikuhunnikust kuni tiigini on üle saja meetri, ja ma ei oska isegi öelda, mitu korda ma seda läbisin, käru sabas. Vahepeal jõudsin veel neli masinatäit pesu pesta ja kuivama viia, nüüd peaks vist ära korjama...no ja süüa tegema ja sööma pidi ka vahepeal, mis oli muidugi puhas ajaraisk, aga kõhukorin hakkas juba linnulaulu summutama.
Õhtuks taipasin õnneks valutavatele kontidele sauna kütta, see oli hea mõte, hommikul polnud enam üldse hull.
Nüüd siis on kõik istutatud, peale osade rooside, mille uue peenra kaevamise usaldan lahkelt M-le. Teatavasti tuleb tavaliselt enne millegi tegemist midagi muud ära teha ja tulevase roosipeenra koha peal laiutas mitu kuud oksahunnik, mis õnneks neljapäeval tuleroaks sai. Ehk saab järgmisel nädalal ka roosipeenra. Siis hakkan jõudumööda uut istutusala teiste poole venitama ja siis on ju jälle ruumi hamsterdamiseks :D.

Aga pealkirjas mainitud kassiteema juurde tagasi, Kuna kutsikat ma endale sel aastal ajapuudusel lubada ei saa, siis tekkis mul vahepeal idee, et võtaks majja veel ühe kassi. Kes teab, kauaks mu punanahka enam on, tohtrid ütlesid, et varsti enam ei saa opereerida. Algul tahtsin kassi võtta kassiabist, aga nende lepingut nähes loobusin - näiteks sisaldas leping punkti, et kass ei tohi aasta jooksul ära kaduda või ära surra, no ma ei ta, ma pole endagi peale kindel, mis siis veel leidkassist rääkida...igatahes jäi asi katki ja ma otsustasin, et kui mulle on kass ette nähtud, küll ta siis ühel päeval tuleb.
Eile ta tuligi. Läksin pealelõunal vaatama, mis kanades kaagutamispaanikat tekitab ja leidsin puuriida otsast haledalt näuguva süsihalli olendi. Kes kutsumise peale kohe alla vupsas, pakutud toidukausi tühjaks sõi ja siis kõvasti nurrudes vastu jalgu hõõrutama hakkas. Järgmiseks maanduti mulle juba sülle, kui terrassile puhkama istusin ja löödi veel kõvemini nurru.


Helistasin naabrid läbi, kas kellelgi kass kadunud pole, kuid kõigil olid omad kodus. Igaks juhuks peab muidugi kuulutustel silma peal hoidma, äkki keegi otsib seda elukat, sest ilmselgelt on tegemist kodukassi, mitte tänavakraadega. Käitub tegelane nii, nagu oleks sünnist saadik siin elanud. Ülejäänud karvane kollektiiv esialgu tulnukasse eriti soosivalt ei suhtu, Käpik kähiseb konkurendi peale, kolli näitab väheseid allesolevaid esihambaid ja kauka meelest on võõra kassi õige koht puu otsas. Selle arvamuse eest teenis ta äsja verise nina ja kass istub solvunud näoga puukuuri katusel. Aga eks neil tuleb kohaneda, kui ma kassi õiget omanikku ei leia.

16 kommentaari:

  1. Ilus kass. Aga kui ta kõuts on, siis need jõlguvad niisama ringi ajaviiteks.
    Tundub, et riik võtab ilmet :)

    VastaKustuta
  2. Meie kaasaga oleme justkui sealt Sinu külast - meil ka hõbepulmale kohased aastakesed täis tiksumas. Ja ma tunnen Su naabrinaisega teatavat hingesugulust :) - ka mul ei taha ükski töö edeneda, kui abikaasa oma 24-tunnist töövahetust teeb. Aga vot kui ta koju saabub, siis alles hakkab töö käes lendama!

    VastaKustuta
  3. Mina ka harjunud, et tegutsemise ajal peab aed olema ainult minu päralt, on ju aastakümneid see ala ainuisikuliselt minu teha olnud, ainult kassid-koerad võivad ringi kõndida ja aidata aeda "disainida", teistel pereliikmetel oli ainult aias mängimise ja puhkamise funktsioon :) Nüüd kui ka teised kaasa löövad, pole mul mingit tahtmist eriti midagi aias teha.
    Aga kass on täitsa vahva ja kena, meie Kooretilk (Ootaja)sulandus kohe meie ellu nagu olekski kogu aeg meil elanud, nagu oleks Sniki koju tulnud teistsuguses kasukas.

    VastaKustuta
  4. Uskumatu, alles see oli, kui keset musta maad oli must auk... vähemasti mulje oli selline... nüüd hakkab juba midagi toredat sealt välja kasvama :). Aga blogides kividega palistatud tiike vaadates on mul ammu tekkinud küsimus ja nüüd ma siis kasutan juhust ja küsin - kas need kivid tulevad kõik kuidagi enda maalt välja või on need ostetud? Minu maa tundub küll väga kivivaene...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meie kivikesed on koik oma maa seest tulnud ja peenrakaevamisel see eriti tore pole,ausalt

      Kustuta
  5. Pole neil telefoni piltidel hädas midagi. Ammuks need värvipildid leiutati. Tiik pakub tõesti huvitavat katsetamist taimedega, eriti et kallasala on üpris ulatuslik. Kassil aga vedas, sai hea kodu või vähemalt suvituskoha.

    VastaKustuta
  6. Ohh, ma kohe sulasin selle kassiteema peale... :) Aga eks ta nii ole, et kass valib ise. Ja kui keegi teda taga ei otsi, ta ongi valinud:)
    Ja mina ka ei nuriseks telefoni piltide peale, mõnusa hubasuse annavad need igatahes suurepäraselt edasi!

    VastaKustuta
  7. Mina ka selline üksinda tegutseja - kui teised jalus on, ei taha kohe midagi teha. Ja Hilisega olen 100 % nõus - ka meil on aed minu pärusmaa - teised võivad seal ainult puhkamas käia. Muru niidan ka ise. Hea küll - tänavu hakkasin röövliplikale umbrohtusid tutvustama - ta nii hirmsasti tahab mind aidata :D

    Kass on igavesti vahva - peaks jälle kutsiga Sulle külla tulema, ta pole veel elus ühtegi kassi näinud :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuts ja sina olete alati oodatud, aga seda, et kutsi nina terveks jääb, ma garanteerida ei saa. Kui juba kauka sai nii, et verd lendas. See oli talle heaks õppetunniks, ei saa kõiki kaaskondseid muudkui hirmutada.

      Kustuta
  8. sa oled ikka tubli!

    ma olen ka üldiselt üksimüttaja...vähemasti sinnani, kuhumaani enda jaks küünib. kui enam ei jaksa, siis võivad teised appi tulla. ma ütleks, et see on isegitungivalt soovituslik :)))).

    VastaKustuta
  9. Mul on hõbepulmad peaaegu unustatud, vaatan juba veel väärtuslikema metallide poole:) See üksi-või koostegutsemine on nii ja naa. On töid, mis edenevad üksi kiiremini ja paremini, ärajäävad igasugu jutu-jm hingetõmbepausid lasevad keskenduda ja süveneda. On tegevusi, mida on jälle väga hea ja mõnus koos teha. Ja kolmas liik töid on säärased, kus kumbki tegutseb kuskil kaugel oma nurgas, aga teadmine, et keegi siiski lähedal on, on palju väärt.

    Huvitav on Su tiigilugu vaadata, ta ju veel nooruke ja vajab veidi kosumist. Ja fotod on ka normis, vähemalt on kõik arusaadav.

    VastaKustuta
  10. Jäi kirjutamata - see superhea koera(kassi) kasuka korrashoidmise hari, mida ma Sulle taevani kiitsin ja mis minu elu ikka tunduvalt kergendanud, on Zilopet Smellkiller. Soovitan tõesti neile, kelle sõpradel, koertel või kassidel, pikk karv hooldada.

    VastaKustuta
  11. See üleujutusala taimestamine on minu jaoks nagu loodud teema. Pildista ja anna teada kuidas läheb. Uurisin ka jõgi-ristirohu pilte, angervaksa võiks ise ka istutada.
    Hm, mul oleks vaja kojukoju minna ja jõe ääres ringi vaadata.

    Võhumõõku aga saab vist lähemaltki.

    Ma pean väga lugu inimestest, kes oma hoolealuste eest hoolt kannavad. Mul ei ole veel koera ja kassi soovi tekkinud, sest mul ei oleks koera jaoks kindlasti aega, aga ilma selleta pole küll mõtet.

    VastaKustuta
  12. Minulgi hõbepulm juba paari aasta kaugusel paistmas. Aiatöid meeldib suuremalt jaolt üksi rahus teha, aga väga meeldib, kui abikaasa ka läheduses on (paneb võrke kuivama või grillib või istub niisama).
    Kassike on armas.

    VastaKustuta
  13. Tiigi arengulugu on v2ga huvitav ja eriti kosutav on lugeda, mida Sa sinna istutasid. Siiani kuivamaa-aiaga tegelnud mina-isik tunneb magusaid p6nevusv2rinaid, kui saab avastada midagi uut:)
    Ma imestan, kuidas kassike niimoodi v66ra pererahva omaks v6tab. See loom peab olema v2ga heades k2tes olnud, kui ta k2itub usaldavalt ja viisakalt, ning pealt vaadates on terve ja priske, mitte kahtlustav, lonkav ja armiline vms.
    Pulma-aastap2evade kohta ytleks nii, et mul on nendega oma suhe, rohkem ei kommentaari:) inimene abiellub, jumal naerab.

    VastaKustuta