28. juuni 2012

Arengutest

Mul on viimased kaks nädalat pikaksveninud tööpäevade lõpul juhe täiesti lühises olnud ja selle vastu aitab tavaliselt midagi füüsilist. Mistõttu olen õhtuti killustikku vedanud ja kühveldanud. Ühe, kaks või kolm traktorikärutäit, kuidas võhma on olnud. Tiigikallaste üks jupike kannatab juba pildistamist:


Minu sekkumiseta kaevusid valmis kaks uut roosipeenart, nüüd on kõik roosid ka istutatud ja koduta veel vaid kuus pargiroosi, mille oletatav asukoht muutub kogu aeg :). Las seedub, eriti kamtšatka kibuvitsale tuleb kohta väga ettevaatlikult valida, sest see sinder kasvab ikka tõeliseks roosipuuks.

Õisi on praegu vähe, ikka on jahe. Rabarberi varjust avastasin üksiku õitsva tulbi. Valge camassia alles avab õisi
Russelli lupiin, imeilusat sügavsinist värvi õied
Midagi erilist, tiibeti priimula (Primula florindae) alustab õitsemist. Kõige pikem õisik sel suurel "nurmenukul" on mulle üle pea.

Midagi veel erilisemat, vist lausa ajaloolist, õitsema hakkab ka tulbipuu (liriodendron tulipifera)
kuigi ma oleks talle andeks andnud ka selle, kui ta mul üldse kunagi õitsenud poleks, ta ju nii soojamaalane ja tema käelabast suuremad lehed õitsematagi imelised:
Antaks nüüd siia loodenurka ka natuke sooja, et seda õiteilu näha...


16 kommentaari:

  1. hmmm,ma ei näe fotol Tiibeti priimulat :( ?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sul on õigus. Oleksin pidanud enne ikka googeldama ja kirjutama, et tiibeti priiumla nime all soetatud tundmatu igihaljas hiiglane :(

      Kustuta
    2. Haa, väga uhke sõrmkübaralill (Digitalis purpurea). Kuulub nende kaheaastaste hulka, kes võivad vahel ka 3 aastat vastu pidada, milliseks ajaks õitsevad juba nende isekülvi pojad. Tubli vastupidav taim. Kannatab üsna tugevat varju, mul suudab ka kase all pimenurgas kenasti õitseda, kuigi seal ei ole taimed nii kõrged ja prisked kui soodsamas kohas. Tal on palju kauneid värve ja ka nimelisi sorte. Ega muud probleemi polegi, kui et pidevalt vajab uuendamist ja õitseb alles teisel aastal.

      Kustuta
  2. Kalda muutus on vapustav, Sa oleks võinud kõrvale panna selle "enne" foto ka.
    Ja kas see sinine on ikka lupiin või amsoonia, kohe mitte ei saa aru.
    Aga, et tulbipuu nii tubli on.., tee talle pai.
    No kui minu oma ka vaid lehtedega piirdub, on ta ikkagi tubli, need on sama ilusad kui õied.

    VastaKustuta
  3. Jah Tiibeti priimulat sellel pildil küll ei ole ja nii pikaks (üle pea) ta ka ei kasva. Minu oma ei näita veel õie nuppugi, ta on ikka väga hiline.Aga tiigi äär tõotab ilus tulla. Ikka jõudu!

    VastaKustuta
  4. On juba ilus ja veel ilusamaks saab. Ikka jõudu tööle.

    VastaKustuta
  5. Huvitav ja ilus, tiigi pildi juures tuli mulle silma ette 1 k6ige esimesi "enne "pilte v2rskest poriaugust:)
    Vaimse nyriduse ja juhtmete kokkujooksu vastu on v2ljas (aias) liigutamine parimaid ravimeid, see t88tab minu nahal h2sti.

    VastaKustuta
  6. Veekogu ilus haljastamine ei ole p2ris nii lihtne nagu pysikupeenra kokkupanek, seep2rast on Sinu tiigi lugu huvitav. Meie aiakaupmeeste vee- ja kaldataimede valik on veidi pettumustvalmistav, aga ju siis on istikute-taimede turg kuivalembene:)
    Rohelus on t2nu jahedale suvele alles noor, aga ootaks siiski ea-, st kalendrikohaseid arenguid:/ Tulbipuu on tore, paistab, et talle sobib Sinu juures siiski.

    VastaKustuta
  7. Oh sa P! Ostsid sõrmkübaralille? Issversussver, kes oli see alatu, kes Sulle ta niimoodi müüs? Ma siin juba teist aastat jagan neid laiali, mul terve aed neid täis ... ohh, ikka juhtub ka igasugust!
    Aga tiigi kallas on jah juba asjalik, kivid on hea mõte, hea raamistus taimedele

    VastaKustuta
    Vastused
    1. see tore koht oli Neeva aed Pärnu lähedal. Paari lehekesega asjast ei saa ju aru...

      Kustuta
  8. küll Sina ikka jõuad! tubli!
    tulbipuu on väga huvitav ja tiik koos oma ümbrusega läheb järjest põnevamaks.

    VastaKustuta
  9. Uuele üritusele kommentaari postitamisel - ma eile unustasin, et Su blogi on ainus, kus ma ei saa end sisse regada (välja laseb küll) ja kustutab kommentaari.

    See sõrmkübar peaks olema Digitalis campanulata "Alba" (D.purpureast aretatud sort), kõrgust pea 2m ligi. Mul oli väravatasku küljel nendest hekk. Ei tea, mis põhjusel mul isekülvist ei kasvanud rohkem kui mõned aastad, aga see-eest olid vist linnud viinud seemned ülemaja? naabri aeda ja muutusid seal parajaks nuhtluseks kiviktaimlas.

    Tiigi ümbrus hakkab ilmet võtma. Mis Sa alla paned?
    Pean vist ise ka hakkama peenraid kivikilluga katma, no pole sel aastal eriti rohimisilma , märjal maal tatsates teeksin lilledele rohkem kahju kui lokkav umbrohi.

    VastaKustuta
  10. Tiigikallas on hetkel minu erihuvi :) See kivikate on vee kõrvale ilus lahendus ja siberlaste sinine on nii ilus!

    VastaKustuta
  11. Selline veekogu ja aed! Pagana põnev.
    Anna siis teada, kuidas pistikutega läheb. Tuletasid meelde, et ma pidin ka proovima.

    VastaKustuta
  12. tiigi kallas on ikka väga muljetavaldav!

    jõuaks ise ka nii kaugele, et oma hullumaja kusagiltotsast hakkaks ilmet võtma...

    VastaKustuta
  13. Vauu, tiigikallas on ikka super!

    VastaKustuta