16. juuni 2010

On see normaalne?

Kui 16.juunil traktoriga muru niites ei saa ilma kinnasteta niita, sest käed hakkavad külmetama? Ninaots kah, aga ninakinnast mul ei ole. Väljas 10,7 kraadi. Prr. Ainuke lohutus, et nii külm oli, et isegi sääsed läksid kuhugi soojemasse kohta.
Enne niitmahakkamist vähemalt jätkus seekord oidu mõned pildid teha.Üks varajane pojeng on õitsema hakanud, sortidest ei tea midagi, need meil veel vanaemast jäänud. 

Hea meel on selle üle, et mitu aastat tagasi valesti (liiga sügavale) istutatud vanade pojengide tütred on toibunud ja hakkavad sel aastal ka õitsema.
Eelmisel aastal istutatud Vanhoutteni enelas õitseb:

 Vanad lillad sirelid on juba roostekirjud, aga hilisem valge sirel laseb alles täie hooga. See valge on natuke müstiline tegelane, esiteks ei ole ma kunagi ühelgi teisel sirelil nii suuri õisi ja õisikuid näinud, ühe õie läbimõõt on 2-2,5 cm ja õiekobarad üle 15 cm pikad. Istutanud olevat selle kaunitari mu vanavanaema ja nii kaua kui mina mäletan, on ta sama koha peal olnud. Üks omapära on sel valgel sirelil veel - õnneõisi tal ei praktiliselt ei ole. Mina olen aastaid tagasi kaks kuuelist leidnud ja Lepatriinu väidab, et tema pole iialgi ühtegi leidnud. Kõik õied on rangelt nelja lehega ja väga korrapärased.


Veigelad on õitsema hakanud, õitsevad lodjapuu ja esimesed ungari iirised. Nii lodjapuud kui iiriseid on mingid tegelased kõvasti närinud, peab vist neidki pritsima.
Eelmisel aastal ise seemnest kasvatatud lupiinid on kõik roosad. Viimseni.

Peaks nüüd homme ka veel niitmiskõlbulikku ilma, saaks ehk selleks korraks jälle tehtud. Kuigi nii õhtul on varjud pikad ja niita tegelikult halb, meil ei saa igaks juhuks otse lasta, kindlasti jääb mõni kivi ette.
Nädalavahetused kipuvad aiavabad olema, eelmisel vihm ja puud katusel, järgmisel Lepatriinujõmpsika koolilõpetamine, mis sujuvalt firma suvepäevadeks üle läheb.
Õnneks tuleb jaanipäeva ajal viis vaba päeva järjest. Jõuab ehk lõpuks järjekordse rohimisringini ja siis ka turbamultshini.
Ning oma ühe lemmikhosta (ja Lepatriinu vastuvaidlematu lemmiku) nime ma ei tea. Ning üleüldse peaks ta lõuna poolt maja põhja poole kolima seni, kuni jõud veel peale hakkab. Sel aastal on jahe ja külm olnud, aga muidu kipuvad südasuvel need kaunid valged leheservad kõrbema hakkama.

6 kommentaari:

  1. Sul on isegi mida niita, meil rohukasv (va umbrohi peenardes) on seiskunud ja kui jahedad ööd soojemaks ei lähe, siis hakkavad ka minu tomatid "lõdisema", pole kusagilt biokütust võtta.
    Vau, see ühekordse õiega valge sirel on võrratu! Mul ainult (ka hästi suurte kobaratega) täidisõieline, ka veel õitseb.

    VastaKustuta
  2. Mul samasugune lihtõieline valge sirel - nii suuri kobaraid küll pole. Pärit ämma aiast. Aga täna öösel on mingid söödikute hordid temast üle käinud. Kui eile oli veel täies ilus, siis täna on õitest ainult õnnetud rootsud järel. Ta jäi mul pritsimata - ja ju siis kõik elukad ronisid teistelt puudelt tema otsa ja tegid puhta töö.

    Aga kurramuse külm on jah.

    VastaKustuta
  3. Valge sirel on tõesti võrratu ja üle mitme põlve, siis on eriti väärtuslik.
    Nii hea on teada mõne puu või põõsa puhul, et selle pani kasvama keegi vanavanematest.

    Meil on veidi soojem, kuigi vist mitte oluliselt. Olen paar päeva köögis pliidi alla tuld teinud, sest muidu läheb elu niiskeks kätte ära.

    Vaatasin täna maalehe ilmateadet, järgmisel nädalal näitab Tartus sooja, kohe tahaks oma vanu konte päikese käes soojendada.

    VastaKustuta
  4. Eile oli jube külm, aga täna tuli kohe suvetunne peale.

    Meil küll hein kasvab, talle ei loe ei kuum ega külm. Ma ei teagi mitusada korda siin juba niidetud on.

    Imelik, minu sirelid õitsesid tänavu üsna kesiselt, ainult ungari sirelite sordid on küll täies õies ja väga ilusad.

    Ma arvan, et see hosta on vist `Patriot´, ta on säärane korrapärane ja väga väljapaistva valge servaga.

    VastaKustuta
  5. Icc, see postituse algus kõlas mulle, et õnneks oli enne mahaniitmist oidu neid lilli pildistada ikka ka. :oD
    Ma tahaks ka 5 vaba päeva järjest...Aga tegelikult muretsen niigi, et kuidas ma oma aiatöödega järjele saan, kui 2 tööpäeva ära röövitud on. Niigi sõidab boss oma tenniseväljaku harjamise ja muu taolisega vahele. Mitu tundi kadakate puhtakslõikamist läks täna kaduma. Mõtlesin juba, et peaks vist muru niitmata jätma, et boss ka aru saaks, et mul on aias palju tööd teha. Muidu lööb pilgu üle sileda välja ja kehitab õlgu, et mis sul seal ikka teha on. No mu hädaldamisest oli vähemasti nii palju kasu, et märkas selle pühkimise järel mind kiita, et pidin kõige korralikumalt pühkima. (kiida lolli ja loll poeb või nahast välja, onju ;o))

    VastaKustuta
  6. See sirel tuli väga tuttav ette... Kunagi oli mulgi selline õuel, paraku enam mitte... Üks omapära peaks tal veel olema - ei aja võsusid nagu teised. Minu vanaema ütles, et pooksirel, sellepärast pole õnneõisi ega võsusid...

    VastaKustuta