27. juuni 2009

Põletusrohimine

...on asi, millest meil on minu meelest teenimatult vähe räägitud ja kirjutatud. Ei pidavat eriti öko ka olema, hävitavat igasuguseid mutukaid. Iseküsimus, kas kõiki neid mutukaid ikka vaja ka on ja selle üle, mis on öko ja mis mitte, võib lõpmatult vaielda.
Tegemist on ülilihtsa riistapuuga, mille ühes otsas on gaasiballoon, keskel lüliti ja teisest otsast väljub suunatud leek, mis on piisavalt tugev umbrohu ärakõrvetamiseks ja piisavalt nõrk, et mitte midagi muud põlema panna. Kulu sisse või väga tihedasse peenrasse muidugi sellega ronida ei soovitaks. Umbrohujuuri ka muidugi ära ei põleta, vigastab küll. Kivide vahel ja mujal, kust juuri kätte nagunii ei saa, ideaalne. Stokkeris on see riistapuu täiesti müügil, firma Rothenberger, kahjuks ei tea hinda, sest enda oma ostsin aastaid tagasi. Kui eile käisin sellele torule uut gaasiballooni ostmas, nägin neid igatahes seinal rippumas. Kui keegi katsetada tahab, võin laenata, gaas maksab 75 krooni.
Piltidel on minu nädal aega tagasi veel täiesti hukas olnud okaspuuala. Tehnoloogia siis järgmine: nädal aega tagasi tõmbasin okaskeradele prügikotid pähe ja lasin kogu ala Round-upiga üle. Ristikule muuseas mürk ei mõjunud. Eile õhtul töölt tulles sussitasin põletusrohijaga tunnikese ja lõpuks lasin omaenda südame rahustuseks kogu kupatuse voolikust veega üle. Kuigi see poleks eriti vajalik olnud. Oleks võinud veel korralikumalt, aga kella kümne paiku õhtul sõid sääsed perfektsionisti minus lihtsalt ära. Kummardusin kogu protsessi vältel vaid paar korda, et taimede sees kasvavaid tutsakuid välja tõmmata.

Ma muidugi ei arva, et probleem sellega igaveseks lahendatud on, varem või hiljem tuleb mul see kruus üles kraapida nagunii ja geotekstiil millegi umbrohukindlamaga katta. Aga seda saab teha kasvõi sügisel, opini jäänud kuue nädalavahetuse jooksul on põnevamatki teha, näiteks roosivaatlejaid vastu võtta :). Kui keegi tulla tahab, saatku meil.

Vihma hakkas sadama, aga enne jõudsin mõned klõpsud ikka teha. Frühlingsduft võttis mul suu ammuli, ise tahab veel kibuvits olla:

Selle tundmatut sorti roosi päästis õde aastaid tagasi mahajäetud naaberkrundilt.

Vana valge pojeng avab pärast mitmeaastast ümberistutusjärgset põdemist lõpuks esimesi õisi.
Lõpuks aga need tuustid, millele nime paluks. Kui ma tõesti suutsin endale elulõnga soetada, olen hädas, sest ronijatele mul eriti kohta ei ole. Ahnus ajab upakile...

17 kommentaari:

  1. Oih, see riistapuu on vist minu jaoks äärmiselt hädavajalik asi. Elupäästja:D Kui lähedale Sa temaga puudele lähed ja kas minu aias oleks võimalik temaga toimetada? Ma pean minema uurima, kas meie Stokkeris ka ta olemas on.
    Ja tuli on minu arust ikka üks vägagi ökovärk. Meie esivanemad kasutasid põllumaa saamiseks just alepõllundust ja pole ükski putlane veel seetõttu välja surnud. Kui meie kunagi oma ohakapõllu kätte saime, tegime ta korda alepõllunduse eeskujul just tulega, ei mingeid jubedaid mürke suurel maa-alal ja muide, pinnas muutus kohe tunduvalt viljakamaks, tekkisid uued kooslused, metsmaasikad, seened, niidulilled ja kahjurid matsutavad ka rõõmaselt edasi:(, eks neid lepatriinusid ja muid häid mutukaid on ka küllaga. Isegi mäger on tekkinud:DDDD
    Hiljaaegu lugesin inkade siiani üliviljakate maade saladusest. Nemad põletasid ilma õhu juurdepääsuta maad ja tekkinud aktiivsüsi toimib tänaseni. Ei usu ma seda, et seal see pisiloomastik oleks välja surnud.
    Aitäh infi eest!

    buypot- no täitsa õige:)osta pott gaasi:)

    VastaKustuta
  2. Kuna tegemist on suunatud leegiga, mis on tegelikult vist vaid mõnesentimeetrise läbimõõduga, siis saab päris ligidale. Ma just muuseas mõtlesin ka Sinu peale, Sinu aias, kus taimede vahel on ruumi, saaks sellega päris hästi toimetada. Põhiline on see, et umbrohi ise pikk ja kuiv ei ole, et ülespidi leegi annaks, riistapuu enda leek on suunatud rohimisel vastu maad ja taimi ei kõrveta.

    VastaKustuta
  3. Mul see riistapuu saksast toodud (tükk aega seisab, siin pole väikseid gaasiballoone saada). Mugavam kohe kindlasti kui leeklamp. Väga tõhus vabanemaks tülikatest umbrohtudest (sõbrannal sai 4 päevaga sosnovskist lahti), põõsaste alt sain kassitapust ja naadist lahti, vettinud vineeritükk oksi kaitsmaks. Tulega võtab ikka juured ka "tümaks", kui siia kolisime, kasvas maja taga läbipääsmatu takjatihnik ja kuna majad väga ligistikku + naabrite suured puuriidad, siis ainuke võimalus oligi takjaid leeklambiga hävitada.
    Soovitan küll see riistapuu osta, ainult gaasi just paljuks ei jätku ja võrreldes leeklambiga kordades kallim, aga ka kordades mugavam.

    VastaKustuta
  4. Leeklampi oleme me aias kunagi kasutanud- plaat-tee vahede puhastamiseks, aga selle leek on niipalju laiem, et päris lillede vahele ei saa minna ja temaga töötades oleks ju ikka vaja kükitada:(.

    VastaKustuta
  5. Vot selle püsti tegemise ja muidugi ka selle leegi reguleerimise pärast seda soovitangi. Tal veel ka see hea asi, et süüdata hea, vajuta ainult nuppu ja hulga ohutum.
    Ma peaksingi hakkama balloone otsima, no miski imega ei ole suutnud plaatide vahel niiskusest lokkavat mingit helerohelist... midagi (sammal see ei ole), aga leeklamp tükib heledat kivi natu tahmama.

    VastaKustuta
  6. Hiline, äkki annab neid balloone Sulle posti panna, ma sõidan iga jumala päev Stokkerist mööda?

    VastaKustuta
  7. See vasakpoolne küll minult saadud pole, aga parempoolne on jah clematis viticella. Aga ma lohutan, teda võib kasutada ka pinnakatjana või panna traataia äärde või suvalise kivimüraka (neid Sul ju on küllaga) või puutüve äärde. Kannatab nii päikest kui varju ja on üldse väga vastupidav asi. Kevadel olen kuivanud pealsed maha lõiganud, aga ligi poole meetri kõrgusel on küll juba jälle uued pungad tekkinud. Ma pole oodanud-vaadanud, võib-olla polekski lõigata vaja ja kasvataks ka kõrgemalt uusi võrseid (nagu tanguutia elulõng), aga mul ta tillukeses lillepeenras ja puhmas läheb niigi liiga suureks. Ja kõvasti teeb isekülvi. Seega ongi ta parim kuskile kivide vahele Sul, ma arvan. Sinna, kuhu niitma ei pääse. :o)

    VastaKustuta
  8. Jah, tundsin hirmsat kärsahaisu, mõtlesin, et naabrid on võsa grillimise käigus põlema pistnud, aga ei, Thela toimetas okaspuualas, gaasipõleti peos. Aga tulemus oli super, sest ei kujutanud ette, kuidas need umbrohud sealt kätte oleks saanud, mis juba läbi geotekstiili suudavad kasvada.

    VastaKustuta
  9. Ma olen ka näinud kuidas selle riistapuuga toimetatakse - igavesti kasulik asi! Kas sa pidasid sellist silmas? http://www.stokker.ee/products/product/571897/gaasipoleti_aiatoodeks_suutajaga/
    linki ei oska panna. Aga sellel siuke kitsas otsik. Ma olen näinud veel sellist, millel on otsas nagu lehter.

    VastaKustuta
  10. Jah, täpselt see kitsa otsikuga asi, mille lingi Deia pani. Seal pilt ka kenasti olemas.
    Ning lisainfoks veel, et mu nakatunud õde on alates eilsest Lepatriinu :)

    VastaKustuta
  11. Ma vaatasin seda Stokkeri oma, mul tiba teistsugune - pikemavarrelisem, balloon käib varrele kinni ja pildil olevast väiksem. Otsa käib 2 düüsi, üks suunaga alla ja teine väheke nurgaga, et saaks täpselt leeki suunata ja külge käib ka leegikaitse (et oma varbaid ära ei kõrvetaks)ekraan, leegi suuruse reguleerimise nublu ballooni otsa käiva asjanduse küljes. Maksis miskit 160 või 180 DM. Palusin, et mees ta välja otsiks, aga praegu paigaldavad el.küttekaablit ja naised ärgu segagu, vast siis nädala pärast annan teada, milline balloon sobib, meil Tarbegaasi poisid lubasid tellida, et kui ma terve pakendi (12 tk) võtan, aga juba üle aasta tellivad :(

    VastaKustuta
  12. Tere tulemast, Lepatriinu! Kena nimi, võiks öelda lausa, et minu lemmiknimi. :o)

    VastaKustuta
  13. hmmm. see on küll hea asi. ja kui ma nüüd hästi järele mõtlen, siis mul on üks rothenbergeri pisike põleti kodus olemas... s.t. sama otsikuga, aga ilma pika varre ja nuputa. käib lihtsalt otse ballooni otsa.. põmst peaks sellega ka saama? kuigi seda thela oma võiks katsetada küll ja kui on oluliselt mugavam, siis peaks endale ka soetama. ma ei jaksa enam neid paiselehti välja kiskuda, need saadanad kasvatavad iga päev uued lehed. ja teine nuhtlus on põldmari. s.t. mari ise on küll maitsev, aga mitte siis, kui ta kõigis peenardes kasvab.

    VastaKustuta
  14. mirjam
    aga neid gaasiballoone on ju ehituspoodides - bauhofis on kindlasti, olen ise sealt ostnud. seal, kus joote- ja matkapliitide gaas. s.t seesama gaas ongi (butaani ja propaani segu). peaks ainult üle kontrollima, kas ballooni otsik klapib.

    VastaKustuta
  15. Mhm, Mees käis täna nii Stokkeris kui ka Gaasis, tõi, aga see ei mahu hoidikusse, konstrueerib siis tiba ringi, aga millegipärast on süütaja otsad andnud ja vot see mulle kohe üldse ei meeldi.

    Aga tahaks Thelalt küsida - misasi see mutigaas on, mis selle põletiga pidi komplektis ole? Kas see ongi see põlev gaas või miski muu?

    VastaKustuta
  16. oled sa kindel, et see on mutigaas ja mitte multigas?

    VastaKustuta
  17. No neh, multigaas jah :DDD Ju mul need mutid sügavalt hinges või seniilsus, aga, ei osanud küll propaani-butaani segu multiks nimetada :)

    VastaKustuta