25. juuni 2009

Jaaniralli

...no ei tahagi ära lõppeda. Kõigepealt muidugi fantastiline aiablogijate kokkusaamine. Ootamatute tagajärgedega. Pärast Muhediku võlumaailma ja teiste aedade külastust pidin ma oma õele, kelle peamine aiandushuvi senini piirdus kas imetlemise või torisemisega minu tuustide aadressil (pidavat niitmist segama), korraldama ekskursiooni meie enda aias...ja esmaspäeva õhtul kell pool üksteist tabasin ta lõhnava kuslapuu alust rohimas :DDD. Nii et nakkav.
Esmaspäeval maadlesimegi peamiselt umbrohu ja muu rohuga, mis oli meie äraolekul pikaks veninud. Siis saabus maruvahva jaanik koos naabritega, jaanituli oli vägev.Kella kahe paiku öösel käisime jaaniusse otsimas. Leidsime ka, paraku polnud nad eriti fotogeenilised, sirasid niisama. Välja jõudsime mere äärde, kus oli üllatavalt soe. Osa taimi jõudis ikka kasvukohale ka, aga jaanipäeva pärastlõunal ma ikka lausa magasin kolm tundi. Siesta, noh. Kuigi ma lubasin, et eriti taimi kaasa ei kahmi, olen ikkagi suutnud soetada kaks nutsakat, mille liiki ma tuvastada ei suuda. Eks üritan nädalavahetusel pilti teha ja appi karjuda.
Aga nii nagu ma ennustasin, on külmast kevadest hoolimata esimesed roosiõied jaanipäevaks lahti: Lubatud shokolaadikoogi retsept ka:
200 g suhkrut
300 g mõrushokolaadi kakaosisaldusega mitte alla 70%
5 muna
400 g vahukoort
4 cl konjakit või Grand Marnier-d (kasutasin konjakit)
ja originaalretseptis oli ühe apelsini riivitud koor. Kuna olen liigagi hästi teadlik, millise solgi ja mürgiga tänapäeval apelsine pritsitakse, siis ma ei taha seda süüa ja kasutasin selle asemel sukaadi.
Munakollased vahustada suhkruga, shokolaad sulatada veevannis ja segada munakollasesegu hulka. Munavalged vahustada kõvaks vahuks ja segada ettevaatlikult munakollase-shokolaadisegu hulka. Segu kallata fooliumiga vooderdatud ahjupannile ja küpsetada 180 kraadi juures 10-15 minutit. Jahutada. Vahukoor vahustada tibakese suhkruga, lisada konjak ja sukaad. Määrida jahtunud koogile ja üritada kolmeks murda (viimane oli kõige keerulisem :D).

Õuekaktuse loo aga leiab siit. Oma suureks rõõmuks sain talle Kähri juurest kaks sõpra ka.

10 kommentaari:

  1. Kitseenelas on tuvastatud. Inkognito on kaks Kata kastist pärit isendit.

    VastaKustuta
  2. Roosid on ilusad- tulen Su juurde neid vaatama:)
    Aga koogiretsepti eest aitäh, ilma võibki väga niruks jääda:DD

    VastaKustuta
  3. Juulikuu nädalavahetustel on roosivaatajad teretulnud, eriti kui nad natuke ette teatavad, et teaks kodunt mitte ära putkata ja kohvipoti tulele panna. 4.augustist ma ei pruugi enam nii sõbralik olla :(

    VastaKustuta
  4. need arengud õega on vägagi toredad... ja ei saa ütlemata jätta, et ajavad ka mõningal määral itsitama :)))

    VastaKustuta
  5. Oh, imeilusad roosid. Kahju, et minu aias neid kasvatada ei saa. Imetlen seetõttu teiste omi.
    Aga oled sa kindel, et sukaad on tehtud pritsimata apelsinikoortest? Ma kasutaks selle asemel ebaküdooniad, enda aia omi muidugi :).

    VastaKustuta
  6. Kui uskuda ainult aiaraamatuid, pole ka meie aias võimalik roose kasvatada, ometi nad kasvavad ja õitsevad. Sordivalik on see võtmesõna, millest kõik algab.

    VastaKustuta
  7. Hmm, kirjelda neid minu kastist pärit tundmatuid natuke.
    Aga koogi puhul aitaks võib-olla, kui küpsetada kohe 3 ribana, kui valguvadki kokku (ei oska ette arvata, kui vedel taigen jääb), siis vast jääb kokkusaamiskoht ikka õhem. või toimida ülikiiresti, kasvõi murda kohe ahjust tulles ära ja siis jälle lahti tagasi kreemi määrimiseks (noh, nagu rullbiskviit kohe rulli keeratakse ja siis jälle lahti).
    Kui palgapäev tuleb, ostan tumedat šokolaadi ja proovin järgi.
    A kle, Su õde peab nüüd ka omale bloginime välja nuputama, me ei saa ju koguaeg rääkida Thela nakatunud õest :oP

    VastaKustuta
  8. köögikata, bitter on päris ok hinnaga. koogi jaoks peaks ok olema.

    VastaKustuta
  9. Üritan meenutada, mida tundmatut mul jagada oli: korea kellukas, sinise elulõnga clematis viticella põhiliik, kuldvihma ja hõbepuu pojukesed. Harilik mänd ja sirel on ilmselt piisavalt tuvastatavad. :o) Üks topsike kiviktaimla-mixiga oli ka. Rohkem nagu meelde ei tulegi. Aga küll ma sain vahvaid asju vastu. :o)

    VastaKustuta