21. juuni 2014

Võhumõõkade tants

Paar aastat tagasi Cayeux-st tellitud võhumõõgad hakkavad enamjaolt esimest korda õitsema. Välja arvatud Tiger´s Brother, mis kukkus kohe istutamisjärgsel aastal ohjeldamatult paljunema ja tekitas kohe loodetud viie asemel vähemalt kümme õit. Sel aastal sain suurimatele soovijatele otsa pealt isegi paar titte kätte, kuigi ilma tiiki sisse lajatamata oli seda üsna keeruline teha. Õitsemist alustas täna.
Madalakasvuline Krill oli õies juba paar päeva tagasi ja ka tema pildile saamiseks pidin peaaegu pea alaspidi tiigikaldal rippuma.
Bastardi
Gerald Darby näeb välja üsnagi siberi iirise moodi, lehed reedavad, kellega tegemist.
 Täna avas esimese õie ka Double
Roy´s Repeater, et ta meie lühikeses suves ka teistkordselt õitsema hakkab, on enam kui kahtlane.
Sel aastal veel ei hakka õitsema eelmisel aastal istutatud Creme de la Creme ja kadunud paistab olevat Black Gamecock, mille talvekindlus muidugi oligi kaheödav.
See-eest viskas Nõrga talu Krista mulle paar aastat tagasi labidaga veel mingit jalgupidi vees kasvavat iirist, mida ta nimetas umbrohuks, nüüd selgub, et seda umbrohtu on lausa kahe erineva sinisega.

Kui keegi teab, kuidas neid kaunitare hüütakse, oleksin väga tänulik.
Määramisabi vajab ka järgmine isesaabunud (mullaga? teiste taimedega? iseseisvalt?) saabunud tüüp, kellel muidugi võhumõõkadega ühist on ainult komme jalgupidi vees sulistada. Mina ei saa olla seda tegelast istutanud, sest kohale, kus ta kasvab, pääseksin ma ligi ainult kaelani vees sumades. Õite pilt on tehtud nelja meetri kauguselt 16x zuumiga, seetõttu ka pisut udune.

Väljas on Eestimaine suveõhtu, 7,3 kraadi sooja, aga ma pole siiamaani raatsinud terrassisoojendaja alt tuppa kolida, sest kõik on nii ilus, nii ilus. Ma pole vist aastaid luuletanud (kuigi ma ükspäev googeldades kogemata avastasin, et keegi on mu noorpõlevärsid mingisse antoloogiasse laadinud), aga täna FB-sse albumit üles pannes tuli selline lulla nagu iseenesest juurde.
Mis parandab kõik vead ja haavad?
Eks ikka see, mis loodus ise lõi.
Ma päris tihti vaatan ainult taamalt,
ja tänan jõude, mis mind siia tõid.

Peab vist ikka tuppa ära minema, tehnikast hakkab kahju :)

5 kommentaari:

  1. No kellele ei meeldiks, otse kümnesse!

    VastaKustuta
  2. Lisaks lullale meeldivad mulle "metsikult" Su iirised. Pole selliseid iludusi kunagi varem näinud. Need sinised (koos valgete triipsudega) on lihtsalt jumalikud. Kahjuks ei tea, kuidas nende nimi võiks olla.

    VastaKustuta