9. juuni 2009

Veigela ja iirised

Pärast rohkem kui kahekümneneljatunnilist lapiti maas olemist suutsin end lõpuks korraks värskesse õhku vedada. Ja ennäe, mu tilluke, eelmisel aastal istutatud kaunis veigela "Korea" on õitsele puhkenud:

Need aga olid mu vanaisa lemmiklilled, üle elanud talu vahepealse võssakasvamise perioodi ja ikka endiselt massina õide puhkemas. Kui keegi oskaks mulle öelda, mis iiristega tegu, oleksin tänulik. Ma pole ühestki raamatust sellist õit leidnud. Väike vihje ka, augustis on plaanis seda peenart harvendama hakata, nii et huvilised, pange kirja.
Uued iirised aga ei kavatse ilmselt ka sel aastal õitsema hakata, ühtegi õievart pole tulemas. Nende juurdeostmisest olen loobunud, sest senised kasvatavad juba neljandat aastat ainult lehti.

7 kommentaari:

  1. Meil on ka suvilas just seda tüüpi iiriseid hästi palju. Surfasin natuke netis ja pakuksin sulle vaatamiseks selle lingi
    http://davesgarden.com/guides/pf/go/40841/
    (Ei oska kahjuks aktiivseks teha).
    Pildilt tundub hästi sarnane olema. Hungarian Iris variegata, võib olla sobib?

    VastaKustuta
  2. Iiriste vastu tunneksin huvi küll, mulle nad väga meeldivad. Kahjuks ei ole midagi vastu pakkuda, aga mu naabrinaine pakkus ju tokkroosi, äkki ajame kahasse :)

    VastaKustuta
  3. Aitäh, kudumishoolik, ungari iiris (Iris variegata) paistab täpselt see õige asi olevat :).
    Kukupai, kui sa vahetada tahad, siis sul pidi minu mäletamist mööda metsikuid tulpe olema, neist ma oleksin huvitatud. Need uued hollandlased meie aias vastu ei pea...

    VastaKustuta
  4. oleksin ka iiristest huvitatud, kuid mida vastu pakkuda?

    VastaKustuta
  5. hmm. need veigelad hakkavad mulle ka järjest enam meeldima. kas see konkreetne on külmakindel?

    VastaKustuta
  6. Toompea, ega alati ei peagi midagi vastu pakkuma :). Ja Trumm, see "Korea" on küll külmakindel, sest ma torkasin ta mullu 26.septembril maasse ja nii jäigi, ei tulnud selle pealegi, et katta.

    VastaKustuta
  7. Thela, minu kogemus veigelatega ütleb, et mitte see Korea sort pole kõige ilusam. Minu lemmik on "Red Prince", mis õitseb korduvalt ja "alexander" on oma tumepunaste lehtedega ka võrratu. Aga muidugi on see maitse asi.

    Mul on massiliselt sametjat punakaspruuni iirist, võin sügisel sulle kallale vahetuskaubaks pakkuda. See on kõige ilusam iiris minu omadest.

    VastaKustuta