18. juuli 2013

Jõud otsas

Lisaks muudele kaotustele tapab kodanik põud nii mu aia kui aiafirma. Viimati sadas meil 14.juunil, kui lahkus mu koer. Peale seda mõned üksikud tilgad. Müügiplatsi peaks kastma kaks korda päevas, aga ma suudan seda ainult korra teha, rohkemaks pole lihtsalt aega.  Kaotan tänu sellele ilmselt küllalt palju taimi, aga mida ei suuda, seda ei suuda. Lisaks on meil mingi kohutav tuul kogu aeg, mis kuivatab kõik paari tunniga.
Aega ei saagi olla, kui aeg veedetakse kahjude kindlaksmääramisel, politseiga suhtlemisel ja tont teab millega veel.Tänane päev näiteks Jõhvi vahet sõites, tänan oma kallist vennast, kes 2/3 teekonnast enda juhtida võttis. Mina oleks peale kolmetunnist tunnistuste andmist ilmselt kuskil kraavis lõpetanud, isegi Kohilast koju sõites oli silme ees hall.
Kaubikutäiest kaubast sain tagasi 40 pojengi ja kolm siberi iirist. Kadunud kõik hortensiad, ängelheinad, roosid, ühesõnaga kõik, millel õietutsakas küljes oli. Õnneks ei mahtunud kogu olemasolev kaup kaubikusse, enamik on ikka kodus. Ja pojengid on üpris põuakindlad. Januste hortensiatega on hullem lugu.
Aiast ma ei taha üldse midagi rääkida. Niinimetatud murust on järel teelehed ja võililled, kõik muu on pruuniks kuivanud ja krõbiseb. Neil õhtutel, kui vähegi suutnud olen, olen kõige hullematele kannatajatele ämbriga vett kallanud, sest see aitab paremini ja kauemaks, kui vihmuti peale panemine pooleks tunniks.
Roosid peavad imeliselt hästi vastu ja õitsevad nagu hullud. Ilmselt said sügavad juured märjal sügisel ja talvel mingi varu. 
Kanad ja küülikud õnnestus õnneks heade naabrite abiga laiali jagada.
Õnneks ma vähemalt magan, sest olen nii väsinud.
Söömisega on vähe sandimad lood, riideid, mis seljas ei lotenda, on juba kapist väga raske leida ja pükse, mis üle puusade maha ei kuku, täiesti võimatu.
Aga...aed parandab kõik haavad ja vahel olen tabanud end mõtlemast, et võimatu on kogu selle ilu keskel olla kogu aeg õnnetu.
Kaks karvast kasukat aitavad ka.

Kümned sõbrad.
Kui minus viimasel ajal midagi kinnistunud on, siis see, et aiateraapia on see, mida ma õppida tahan ja teistele edasi anda.  Sesr aed tõepoolest ravib nii hinge kui ihu.
Elu jätkub, ükskõik kuidas, aga jätkub.

12 kommentaari:

  1. Pisar tuleb silmanurka, kui Su postitust lugeda...

    Aga põud on tõesti kohutav. Uskusime ilmateadet, et nüüd läheb sajule ja pärastlõunaks kerkis kuskile silmapiiri kohale isegi üks äikesepilv. Meile jätkus sellest pilvest vaid müristamise kõminat ja kui viitsisime vahtida, siis ka välgusähvatusi (mis kõik lõid joonelt alla). Kõik kõrbeb ja veetase jões on langenud ka väga palju.

    VastaKustuta
  2. Niuks,niuks ja pai! Loodan, et tänaöine vihm jõudis ka Sinu juurde. Teelehti aga olen näinud kusagil Soome suvituskohas järsuvõitu järvekaldal põhi-pinnakatte-käigumuru taimena. Natukene naljakad olid niitmise tagajärjel tekkinud poolikud lehed, kuid igati praktiline ja vastupidav vaip.

    VastaKustuta
  3. See suvi on sulle väga palju katsumusi saatnud. Aga kui oled vastu pidanud nende saatuselöökide all, siis edaspidi ei murra sind enam miski.

    Aiapidamine sõltub paraku väga palju ilmast ja ilmselt pead oma mastaape ja plaane ümber vaatama, et edaspidi su jõud kõigest üle käiks. Aga aiandusega tegelemine on tõesti parim teraapia, selles on sul õigus. Meil tuli öösel korralik vihm, loodetavasti jagus seda teilegi :D

    VastaKustuta
  4. Ma mõtlesin öösel just sinu peale, kui meil esimene korralik vihmsabin tulin. Loodan samuti, et seda jagus ka sinu aiale.
    Sõõmise koha pealt pean ütlema, et natuke tuleb ikka proovida, kasvõi vägisi. See pole kerge-ma tean. Olen selle ise läbi elanud.Hea, et sa magadagi suudad.
    Ma ka ainult tegutsesin ja tegutsesin, ei tahtnud süüa, ega magada ja see lõppes sellega, et sain endale 100 haigust. Tervist tuleb hoida. Õnneks olen kõigest lahti saanud, aga eks stress ja südamevalu teevadki nii.Lihtne on õpetada, aga järgida on palju raskem. Sinu imeilus aed ja koerakesed aitavad kindlasti. Me peamegi ju hindama just seda, mis meil on olnud sest ka parimad ajad saavad ükskord otsa. Vahel on väga valus. Tagasitee leidmine on keeruline. Miski pole igavene- ei armastus ega elu. Lõpmata hea on aga mõelda, et teisel pool seda teadmist saame me kunagi jälle kokku. Ole tubli nagu alati. :D

    VastaKustuta
  5. Taevas tõesti halastas ja saatis öösel 7 mm vihma. Aed sai juua ja täna ehk kasta ei tule.

    VastaKustuta
  6. Nüüd lubatakse nädalajagu jahedamaid ja sajusemaid ilmu. Lööb ehk õhu klaarimaks

    VastaKustuta
  7. Meie peame järjekordselt tänama korraliku saju eest ja tundub, et kohe-kohe saame ka lisa.

    Aed, eriti kui ta on loodud oma maitse, mõtte ja hinge kohaselt, on tõesti alati teraapiline, vaatamata sellele, kuipalju ta hoolt nõuab. Ta maandab kõik pinged ja laseb unustada nii enda kui teiste mured. Mõtle, kui millist tööd me oleme kaasaga eluaeg teinud, keegi ei tulnud ju meile oma rõõmudega. Aiata oleksime ammu läbi põlenud. Õpi ja jaga!

    VastaKustuta
  8. Hea, et vihma said ja ehk saab nüüd põud ka otsa. Krõbisev taastub ruttu, peaasi, et sinagi.
    Küllap tuleb ka abilisi, peaasi, et räägi meiega ja aiaga. Mul on su rooside üle hea meel.

    VastaKustuta
  9. Elu on tõesti karm ja valuline, tean seda omast käest aga tõesti aitavad head sõbrad ja aed. Tuleb hakkama saada, Sina oled veel noor ja väga tubli. Jõudu ja meelekindlust Sulle.Kallista kutsukesi.

    VastaKustuta
  10. Kirjutasin Sulle juba, aga siirdus vist atmosfääri, aga kordan lühidalt üle, et oled tugev naine ning katsumisi antaksegi tugevatele, et nad veel tugevamaks saaks. Õnneks on Sul neljajalgsed karvikud, kes jagavad Sinu muret ja on omal moel toeks. Lisaks oleme meie kõik

    VastaKustuta
  11. Põua kõrvetav nina sai kylma vihma sahmaka, loodetavalt saab veel.
    Vastikud uudised ometi otsa saagu, keeratagu ette rõõmsamate syndmuste kalender, loodetavalt lõppematu.
    Jõudu Sulle.

    VastaKustuta
  12. Kallistused ka siitpoolt.
    Ja lisaks hoian pöidlaid, et ohtralt vihma tuleks veel nii Sulle kui mulle. Hetkel sama seis - muld ikka tuhkkuiv ja osad taimed ikka veel löntis.

    VastaKustuta