1. september 2012

Hamstrinimekiri

Hommikust saadik kallab järjekordselt nagu oavarrest, toas ei näe ilma tuld süütamata midagi ja vahepeal oli küll tunne, et käes on oktoobri lõpp, mitte septembri algus. Sihukese ilmaga polegi muud, kui kas kappe koristada (milleni ma ei jõudnudki) või siis paberi- ja arvutimajandusega tegeleda. Viimane läks juba edukamalt, nii sai Aavikuemanda kodulehele üles saabuvate sibulate-juurikate nimekiri koos piltidega. Need saab siis ka Võhma kaasa võetud.
See koduleheküljevärk...hea, et ma Tii telefoninumbri olen ära kaotanud, sest ilmselt oleksin täna talle korda kolmkümmend helistanud, sest mina selle sisuhaldussüsteemi nippidele pihta ei saa, tore ju oleks tellimisvorm teha ja FB link panna ja...aga nuputasin ja nuputasin ega hakkam ei saanudki.
Siis tegelesin tüütu arvepidamisega, millal aia andmebaasi korrastamiseni jõuan, ei julge isegi mitte ennustada. Ehk millalgi talvel.
Aga Mati Laanelt toodud taimenimekirjast, millest osa oli algselt ladina, osa eesti keeles ja osa hiljem saadetud kirjavahetuses, närisin end siiski läbi. Siin siis saak, eesti keeles, ladina nimedega tegelen millalgi hiljem:
värdforsüütia Northern Gold
värdforsüütia Freja
Baillardi? paju
keerdoksaline paju
hall pähklipuu
musani abeelia
harilik kikkapuu Evert
lamarcki toompihlakas
maximoviczi elulõng
suuretiivaline kikkapuu
sile hobukastan
veel kaks hobukastanit, millest Laane ise ka ei teadnud, mis nad täpselt on
aroonia kääbusvorm Hugin
tuhkpihlakas
virgiinia nõiapuu
vahelduvalehine kontpuu
korea kukerpuu
roomav kirss (Deia, üks on sulle, kui sa tahad)
amuuri toomingas (M tegi seda nähes koledat nägu, meil on siin toomingaid sama palju kui naate...)
himaalaja hortensia
lõhnav vaarikas
tanguutia kuldkepp
loorberilehine pappel
miskine iiriseline, kas võhumõõk või siberlane
 2 nimetut veigelat, eks kui õitsema hakkavad, lubati ära määrata
ja peoga seemneid: ilumalts, alerukis, mahorkatubakas

Hobukastanid, toominga, pajud ja osa püsikuid jõudsin eile maha istutada. Ülejäänud ootavad paremat ilma, sest täna pole ma rohkem väljas käinud kui paar korda jooksuga kuuris. Kuhu istutada, on ka mõnegi asja puhul ebaselge, sest tegelikult mul puude jaoks eriti kohta ei ole, suuri puid on niigi meeletus koguses. Loobuda aga ei raatsinud ja nüüd tuleb lihtsalt koht välja mõelda.

5 kommentaari:

  1. Oeh - sinna Laanede aeda oleks kah kaasa tahtnud tulla - ma seal miskit 5 a tagasi olen käinud - igavesti huvitav oleks olnud uuesti minna.

    Aga sellest kirsist ma loobun - tänud mu pääle mõtlemast - aga ma olen näinud mihuke laiutis ta on ja mul pole tallle lihtsalt sellist kohta :)
    Aga abeeliat oleks tahtnud :D

    VastaKustuta
  2. Kas neid sibullilli saab tellida või on kõik juba ette tellitud(kunagi oli,et 20 aug. soovid)?Plaan ka Võhmasse minna.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ettetellimine oli eraldi teema. Need, mis nüüd kodulehel üleval, saabuvad müügile järgmisel nädalal loodetavasti, äärmisel juhul ülejärgmise algul. Nii et kõike, mis kodukal on, saab Võhma tellida. Et saamises päris kindel olla, mõnda asja on tõepoolest ainult 10 tükki...

      Kustuta
  3. Muuseas, 8.-ndal septembril on Laanede juures avatud aiapäev! Mina
    Võhmasse kahjuks ei jõua, kuidas me kokku saame? Äkki annad minu asjad Tii kätte? Mul temaga lihtsam suhelda.

    VastaKustuta
  4. Jessuke! On alles istutamist ja kui mõelda, et sellele eelnev veel plaanipidamine. Oeh. Minu lugupidamine:)

    VastaKustuta