29. juuli 2012

Subtroopiline nädalavahetus

...kus kraadiklaas varjus püsis pidevalt +29 peal. Meil mere ääres oli õnneks tuul, aga seegi soe nagu föönist. Käisin esmakordselt sel aastal mere ääres, no pikk maa ju minna ka, 300 meetrit. Ujuma ei tõmmanud, minu jaoks oli vesi ikka külm, paari päevaga ikka üles ei soojenda. Lõõtsutav kaukaaslane sai siiski märjaks tehtud, kuigi õnnelik ta selle üle eriti ei olnud.
Mõned uued roosid, mind sel aastal miskipärast tõmbab eriti tumedate toonide poole, Baron Girod L´Ain, Reverchon  1897, seega vana sort. Meil üsna külmaõrn, eks näis.
 Falstaff
 Pildist tegelikult mitu tooni tumedam Austini Munstead Wood

Selle aasta lihtõieliste leidude kindel staar, Peter Bealesi Morning Mist
Kuna tiigipuhastamise variantidest pakutuist meeldis mulle kõige rohkem Hilise kalavariant, sai Jäneda Talupäevadel olev M korralduse ringi vaadata, kas seal valgeamuure müüakse. Saabuti sellise kotikesega. M väitel on tegemist piraajadega...igatahes tiigis panid nad kohe ajama ja loodetavasti läksid vesikatkuga maiustama.
Alustavad hortensiad. Puishortensiad Annabelle ja Invincibelle

 Aedhortensiatest näitab värvi Wim´s Red, teised on alles kinni
 Laialehine hortensia Endless Summer. Proovime. Lätlastelt eelmisel aastal ostetud laialehine variegata pidas talve kenasti vastu, aga ei õitse ja isegi nuppe ei ole. Endless on aiandis õitsema aetud.
 Lõpuks palun põõsamääramise abi...tegemist isendiga kolm aastat tagasi Aiasõbrast tellitud partiist, mille sildid mu narkateod-liimisööjad nahka panid. Põõsasmaranast on õied 2-3 korda suuremad.
Nüüd aga tuttu, taas töönädal algamas ja kerge ei tule tema mitte.

13 kommentaari:

  1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  2. Ma ei tea, misasja ma siin klõpsasin, aga kogu mu kommentaar lendas õhku.

    Roosid on ausad, mulle säärased vanaaegse olemisega meeldivad, lõhna tunnen mõnel siiani.
    Hortensiad on ka mul õies, kui jahedamaks läheb, ehk saab pilti ka.

    Meie elame troopikas, peale äikese on siin hullem kui aurusaunas.

    Alumisel pildil peaks Sul olema mingi naistepuna (Hypericum), otsi ise edasi.

    VastaKustuta
  3. See lihtõieline roos on tõesti imeline!
    Kadestan Su hortensiaid! Tallinnas käies märkasin neid pea igas aias, erivärvilised ja igasugused aga endale pole julenud hankida. :P Ma ei oska seda kõige tavalisematki kasvatada siin aias :) mis neist teistest veel rääkida

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hortensiale kaevad augu, paned nats turvast ja väetist ja edasi kasvab ise. Ma ei tee nendega üldse midagi. Kevadel vist korra väetasin, siis, kui kogu aia üle lasin. Nendega on veel vähem vaeva kui roosidega.

      Kustuta
  4. See lihtõieline on võrratu! Hea, et mul enam aias ruumi pole :DDD
    Aga neist valgeamuuridest on abi väga tõhus - ei enam vesikuuse ega katkurohu padrikuid ja kusagil ei kübetki ka vetikat. Aga vot mida nad praegu söövad, ei teagi, rohuhaket näpsatakse ainult natuke ja sedagi ei anna iga päev

    VastaKustuta
  5. Roses are always beautiful in whatever colour. It's the sweet faint fragrance that keep gardeners to forever loving them!

    bangchik and kakdah
    Malaysia

    VastaKustuta
  6. Muide, unustasin kirjutada, et see `Endless Summer` on esimene suureõieliste sort, kes peaks meil absoluutselt külmakindel olema. Nüüd on aretatud 3 seeriaT `Endless Summer Twist`, `You&Me` ja ´Forever&Ever`, kuhu kuuluvad sordid peaksid kõik taluma alla -30C. Vat, kui Sa nende maaletoomise oskaksid korraldada, oleksid esimesena teinud suure teo ja mina 1.ostja :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "Endless Summer" ja "Forever&Ever" on Horteses müügil, kui tahad, ostan ära ja toon kokkutulekule kaasa. Ma ise veel esialgu samas kaaluklassis ei võistleks :)

      Kustuta
  7. Maailm on ikka imeline. Tasub vaid soovida ja ongi olemas:) Aitäh!

    VastaKustuta
  8. Tahtsin ka naistepuna pakkuda. Nüüd mul enda üle hea meel, et nii õigesti arvata oskasin. :) Roosidest meeldib mulle eriti see esimene.

    VastaKustuta
  9. Kevadel ma tegin eksprompt ostu Luige laadalt - tundmatu nimega laialehelise hortensia, mis tädikese väitel pidavat vabalt meil õues talvituma ja ka õitsem. Ettevalmistamata ostu puhul polnud eeltööd tehtud. Nüüd alles, kui umbes poolemeetriseks sirgunud okste tippudes ühtki õiepunga näha polnud, hakkasin asja uurima. Ongi nii, et see Endless Summer seeria on esimene laialehine, mis õitseb ka uuelt puidult. Kasvatatakse Põhja-Soomeni välja. Minul nähtavasti on midagi muud :( Aga annan talle veel aasta, äkki on tõesti super talvituja.

    VastaKustuta