4. september 2011

Tähtaegselt valmis

Mõnikord on päris hea, kui enesele lisaks plaanidele ka mõni tähtaeg paika panna. Et näiteks idakülg peaks nädalaga valmis saama. Mu vanavanaema oleks eelmise nädala ilma kohta öelnud, et oli teine nagu tite tagumik, iga natukese aja tagant sadas midagi märga alla ja asjad ei edenenud üldse mitte kiiresti. Aga täna ta lõpuks siiski enam-vähem valmis sai. Selles mõttes enam-vähem, et taimedele on seal veel ohtrasti ruumi, paika jäid peenras olnud vanad olijad, juurde kolisid mujal kitsaks jäänud kohtadest helmikpöörised, astilbed ja ageratina "Chocolate". Ja kahe tee ühenduskohta tuleb betooni valada.  Mismoodi see koht veel nädal aega tagasi välja nägi, näeb eelmise postituse kuuendalt ja seitsmendalt pildilt. Tänase seisuga on pildid sellised.
Sellist pilti näeb aia poole tulija:
Selline avaneb maja nurgal asuvast väravakaarest tagasi vaadates
Sellest aspektist metsaserval näevad me maja küll peamiselt kitsed ja rebased, aga miks neile ei võiks kena pilt avaneda. Vastu valgust tehtud pilt on natuke liiga tume, aga ma ei viitsi pilditöötlusega mängida.
Ja lõpuks vaade ülevalt rõdult, must riba killustiku ümber ei ole peenar, vaid sinna on külvatud juba muruseeme,seal oli pinnast natuke tõsta vaja.
Mind kiita ei ole mõtet, minu roll oli planeerimine, taimede ostmine, istutamine ja kangaga katmine. Kõik suured ja rasked tööd tegi ära mu ülitubli abimees. Ehk nagu vanarahvas ütlevat, üks asjalik meesterahvas on majapidamises hädatarvilik riistapuu :)


9 kommentaari:

  1. ossaissand!!

    No siis Sind ei kiida, aga aeda küll!!!
    Ja seda hädavajalikku riistapuud kah:D

    VastaKustuta
  2. Võimas!
    Sinu aeda ei tunne enam äragi!
    Ja vat siuke riistapuu kuluks mullegi hirmsasti ära - sa teda välja laenutada ei tahaks - nö söögieest :D

    Mis sul sinna killu alla katteks pandud on? Ma tahaks omal tiigiümbruse killuga teha, aga kardan, et mutid kurjamid keeraksid kohe pahupidi selle värgi. Huvitav kas nad juuretõkkekangast ka suudavad ennast läbi punnitada?

    VastaKustuta
  3. Eile hilisõhtul seda aeda vaadates vajus mul suu nii lahti, et ma vist isegi magasin nii:D Võttis ikka sõnatuks küll.

    Sa oled jube hästi planeerinud, et see pisut rahutu kivikate on tasakaalustatud nende rahuliku olekuga plaatteedega.
    Vaatasin täna mitu korda neid enne ja nüüd fotosid.
    Ikka ussskumatu, nüüd paistavad puukesed, kes enne kuidagi kössitasid murus end nagu sirutanud olevat ja enda näodki puhtaks pesnud:), ka vaated, mis avanevad suurte puude e. vist pargi poole näitavad end alles nüüd täies ilus. Suurepärane, kõik üksikud nutsakud on kadunud ja tekkinud on midagi enneolematult ilusat!
    Võid kõrvu liigutada ja nina päris püsti ajada küll:)
    Eeee...aga kas Sa seda ilu näed ainult ringi jalutades või on Sul ka kohad, kuhu end toetada? Mu meelest ei ole siin ükski nikerdustega pink ja pitslinakesed ülearu:)

    VastaKustuta
  4. Oh jummel, kõik muutkui planeerivad ja teevad ja teevad - tublid olete! Mina aiandusest vist pöördumatult degradeerunud - mul aias täitsa vaba mullahunnik ja ma isegi ei hõiska rõõmust.

    A kas see ageratina on nõgeselehine vesikanep (Eupatorium rugosum)?

    VastaKustuta
  5. mamma mia!

    veelgi enam.. madonna mia! :)

    einohh.....

    vägev, ausalt! ja ilus!

    VastaKustuta
  6. Riistapuu ütles, et tema söögi eest mujal ei tööta, ei jõua niipalju süüa :D.
    Kõige mutikindlamaks on osutunud minu kogemuse põhjal kahekordne kate, kus all on geotekstiil ja peal tekstiilmultsh ja siis killustik, ainult geotekstiili kipub end orashein sisse ajama. Sellisest asjast pole veel ükski elukas end läbi kaevanud. Odav just pole, aga vähemalt pole olnud vaja. Nii geotekstiili kui tekstiilimultshi võib minu käest meetriga saada, vihastasin end meie aiapoodide peale siiruviiruliseks ja ostsin maaletoojate käest täisrulle. Odavamalt saab ka kui poest.
    Nikerdustega pinkidega on esialgu veel kehvasti, aga küll nad ühel päeval tulevad :D. Istumiskohti aga aias loomulikult on, muidu pole õige asi.

    VastaKustuta
  7. Sa oled selle aia hoopis teiseks teinud ... et see sügis ka nüüd tuleb ... muidu tuleks vaatama. Seda aeda peaks vaatama kohe!

    VastaKustuta
  8. Imeline aed. Ma pole kohal käinud, aga kõik need sinu selle aasta muudatused on põnevad ja hästi tehtud. Võtsin aega ja uurisin lähemalt.

    Huvitav, et selle geotekstiili puhul, mis ma koduskodus maast üles võtsin ja ema küsis, kas viskame ära, siis tekkis see mõte küll, et paneks mitmekordselt kunagi, kuhugi. Sellest tuli läbi ka teleekia juur.

    Sul on ikka suurvormidele kohane lähenemine. imetlen.

    VastaKustuta