3. juuli 2011

Roosilaviinid ja muiduvaated

Praegu, seda postitust tegema hakates, avastasin, et tegu on aiablogi kolmesajanda postitusega. Nimetatagu seda siis pealegi edevuseks, mul endal on küll hea meel, et blogimine on mulle andnud põhjust selle aia rajamise lugu sõnades ja piltides kirja panna ja tihtilugu otsin vanadest postitustest endalegi vajalikku infot. Inimmälu teatavasti on üürike ja petlik.
Hiljem võib vist käesolevat suve meenutada kui fantastilist roosisuve. Roosidele meeldis tänavune talv, kui maa paksude hangede all ära ei külmunudki, ja meeldib ka tänane suvi. Lausa patt oleks pildistada vaid üksikuid õisi, kui neid on niivõrd palju.
Ritausma, mulle üle pea ulatuv :
Lugesin just kusagilt, et roose ja hostasid ei saa ühes peenras kasvatada, sest valgusnõuded on erinevad. Siiski mitte alati, paljudel üleelmisel aastal hostaparadise.com - st ostetud hostadel oli märge täispäike ja nad tunnevad end roosipõõsaste all suurepärastelt. Parempoolne punane kuhil on Hansaland.
Edevad kaunitarid Rote Flamme, Bonica, John Clare ja Sahara

Chinatown ja Eve
Ei viitsi vist loetleda...
Maailma väidetavalt vanim nimega roos, Rosa Mundi (syn Rosa versicolor). Väidetavalt saanud nime kuningas Henry II armukese Rosamundi järgi 12.sajandil.
Rhapsody in Blue peab end sel aastal üllatavalt viisakalt ja kompaktselt üleval, varem kippus ülipikki spagetivõrseid kasvatama:
Ja siis ma tegin aiast mõned üldvaated, et endalegi meelde jääks, milline seis oli juulikuu esimestel päevadel aastal 2011 - lennata ma endiselt ei oska, osa vaateid on II korruse rõdult :D










Jah, kui mõelda sellele, et kümmekond aastat tagasi oli siin paras võsa, on mõndagi tehtud. Ideid õnneks veel rohkem...järgmisena läheb ümberkujundamisele-täiustamisele see osa, ideed ja materjalid olemas, stardiüpauk antakse homme:
No ja siis veel muidugi pooleliolev ja alatasa täienev tiigiprojekt, millest peab ühel päeval küll eraldi postituse tegema.


12 kommentaari:

  1. Väga,väga ilusad roosid.Ja roosivärav-vähemalt arvan,et sellest tuleb roosivärav.Olen ise ka sellest unistanud,aga ei ole nagu sobivat kohta leidnud.Mis sordi Sa mõtled roosiväravale panna?Muidugi kui see on üldse roosivärav.Sinna võib ka teisi ronitaimi panna.Minul ikka mõlgub"roosivärav"(eks unistused kummitavad)

    VastaKustuta
  2. Oh. see Rhapsody in Blue... (unistada ju võib :DDD)
    Hea kui keegi roose oma aias kasvatab, saan neid imetleda, kuigi juba ka minu aeda neid paarkümmend juba siginenud tänu noorperenaisele.

    A mis asi see pruun peenardel on, kookos või turvas? Eelmisel aastal põuaga vedas kookos mind haledalt alt.

    Aga kivide äärte lihtsast hooldusest teen lähipäevil postituse, vast saad ka oma aias kasutada.

    VastaKustuta
  3. Pruun kate on turvas ja okaspuude juures ka kergkruus.Kergkruus + kangas on olnud seni parim kate, seda ei taha isegi mutt mitte, kes ajalehest end läbi kaevab. Igale poole seda pruuni kruusa siiski vist ei taha.
    Värava juures pean kõigepealt lahti saama seal laiutavast humalast. Kui see õnnestub, tulevad sinna roosid. Flammentanz või midagi muud sellist, mis talveks mahapainutamist ei vaja. See on järgmise suve teema.

    VastaKustuta
  4. Ülevalt on ülihuvitav vaade nendele istutusaladele.

    VastaKustuta
  5. Jaaa- suvi! Täitsa südasuvi kohe. Aga vaated pargi-ja istutusaladele on üle kõige.

    VastaKustuta
  6. oh ja ah! need roosid... isegi lõhna on tunda :). eriti sellest kooslusest, kus sahara on

    aga kogu selle ilu juures.. mulle tundus, et sul oli varem lihtsalt aed. aed. kena selline ja puha. aga nüüd... nüüd justkui hakkab mingi kontseptsioon tekkima! khmmm... või siis hakkan mina sellest kontseptsioonist nüüd aru saama :)

    VastaKustuta
  7. Ilus :)
    Aga kui Sul humalat liiga on, siis minule sobiks küll, saaksin ühe müürijupi sellega ära varjata...

    VastaKustuta
  8. Trumm, kui sa seal mingit kontseptsiooni näed, ütle mulle ka. Minu kontseptsioon on tavaliselt see, et ma kratsin kukalt ja siis ütlen, et idee on nüüd siis selline. Tavaliselt selgub,et ideed ei saa realiseerida, kivid jäävad ette. Tuleb ära oodata järgmine idee. Nii need asjad kujunevad.
    Kukupai, kui ma millalgi selle humalani jõuan, pean su soovi meeles.

    VastaKustuta
  9. Kas sa öösel ikka magada ka jõuad?

    VastaKustuta
  10. Hmm, selliseid suursuguseid teerajaristmikke peenarde vahel ma küll ei mäleta. Lausa mõisaaiaks kisub nii ju. Uhke värk!

    VastaKustuta
  11. nu üldvaadetest mulle küll tundub, et hakkab justkui miski kontseptsioon moodustuma. vt ntx tagant kolmandat pilti. tegelt on vahel selle asjaga nii, et see idee on algusest peale olemas olnud, kuid kuna ta pole lõpuni realiseerunud, siis seda ei näe ega tea. s.t. ei tea isegi, et aed endale kontseptsiooni, mustri vm siukse asja on loonud... muudkui teed jupikesi ja ühel hetkel avastad, et oled nagu pusletükke ehitanud ja kokku pannud :)

    VastaKustuta
  12. Üldvaated on täitsa vapustavad. Väga ilus ja huvitav! Mulle meeldib see justnagu-nurkade-teema, et sa ei pelga nurki ja ristmikke tekitada, ja niimoodi tekib kuidagi väga äge ning isikupärane renessanss- või prantsuse aia kontseptsioon. Väga ilus!

    VastaKustuta