4. juuli 2011

Haruldustest

Vaatasin juba eile õhtul, et iirisepeenras on veel midagi puhkenud, midagi ilusat. Tegin pilti ka.
Täna hakkasin paberites tuulama ja leidsin ühe Aiasõbra arve juunist 2006, tean täpselt, et oli üldse esimene kord siia aeda püsikuid hankida.
Paberite järgi olen ostnud Iris ensata Kumo-no-obi. Kuivõrd ma polnud kindel, kas arve ja taim ka kokku lähevad (õitsena hakkas viiendal aastal ), sukeldusin Googlesse ja sain täpselt sama pildi.
Seega, Iris ensata Kumo-no-obi, puhkenud 3.juulil. Kõrgus minu aias 90cm, õie diameeter 18 cm. Lahti on viis õit ja kohe puhkemas veel kaks.


Kui ma eksin, paluks targematel mind parandada.
Üks iiris on veel puhkenud, mille nime ma ei tea, see tundub pigem siberlane olevat, tunduvalt madalam ja väiksema õiega:
Ja eile avas esimese õie ka vapiloom ehk maadjas viigikaktus (Opuntia compressa)

7 kommentaari:

  1. sEi, Sa ei eksi, nad kasvavad meil küll,sest nad kannatavad väga hästi välja meie talve, aga probleem ongi nende õitsemisega, sest järgmise aasta õienuppude moodustamiseks on neil eelmise aasta augustis vajalikud +30C ja eelmine aasta neile seda ju pakkus. Kui temperatuurid augustis jäävad madalamaks, siis ootad järgmist õitsemist jälle 5 või rohkem aastat, aga seda ilmselt tasub oodata, sest pildil tundub ta küll väga ilus olevat.
    Teine on siberlane, otsi ka tema nimi endale välja, sest selliseid sorte on üksteisega väga sarnaseid.

    VastaKustuta
  2. Iiriste haigus pole mind veel tabanud, aga varsti siis see ei tule :) Vapilooma tahaks juba küll :D

    Sinu eelmise postituse roosid olid imeilusad. Silm kohe puhkab, seda enam, et ise neid kasvata. Puudesalu ja uued plaanid... Kõik muudkui loovad ja teevad!

    VastaKustuta
  3. Minu vapiloom(ad) näeb ka imeilus välja, ehkki tänavu veel ei õitse. Aga siberlasi pean kolima või vähemasti nende naabreid kolima, et neile ruumi jätta.

    VastaKustuta
  4. Detektiivitöö andis tulemuse, et siberlane peaks olema Butter and Sugar

    VastaKustuta
  5. Natuke selle Butter and Sugar´i kollane-valgega liiga palju kollast, aga sel aastal ongi osa valge-kollasega natuke värvinihkes ja ise olen nende päästetute identifitseerimisega seetõttu häds.

    Kaktus pole ikka minule miski, aga see Kumo-no-obi on võrratu. Kui lubad, hamsterdaks selle pildi oma lillepiltidepanka (kuigi vaevalt veel siidiga tegelda saan, aga hea lootagi)

    VastaKustuta
  6. Hiline, muidugi võid pildi hamsterdada. See on muidugi puhas juhus, et see ensata õide puhkes...2006.aastal, kui ma selle ostsin, ma ei teadnud isegi seda, et on olemas eri liike iiriseid :DDD

    VastaKustuta
  7. Kumo-no-obi on imetabane ja vapiloom ka! Ja selle jaapanlase pärast tasub kuumi augustikuid vägagi soovida - lilleilu nimel võib ka roiutava palavuse välja kannatada.

    VastaKustuta