29. juuni 2011

Oli kord padrik. Roosidest ka.

Veel kuu aega oli siin selline padrik, et mina keeldusin sellesse isegi kummikutega sisse ronimast.
Nüüd on siin kõige ilusam just õhtusel ajal, kui muu aed on juba puude varjudesse mattunud, kuid siia paistab veel pikki varje heitev loojuv päike.

Sellele ma parem ei mõtle, kes ja millisest öötunnist seda uudismaad hooldama hakkab :D. Aga ilus on vaadata ja jalutada.
No ja ega ilma roosideta ei saa. Uued õitsejad ikka. Maigold - põdes kaks aastat, enne kui õitseda suvatses.
Mainzer Fastnacht, üks huvitavaima värviga roose ja päris õige värviga jäi pildile ka.
Sea Foam. Juba esimene õis vaht mis vaht. Ja arvestades, et tegemist on floribundiga, tuleb sealt seda vahtu veel üle kivide oi kui palju.
Bella Renaissance, selleaastane uus võimsa kasvuga tulija:
Roosid said üleeile õhtul üle pritsitud, Fastac+Topas, teist korda sel aastal, sest lehetäidel käis jälle bankett. Oma sahmaka said ka kadakad, neil küll satikaid ei olnud, aga seente pärast olen endiselt mures. Seda enam, et terve mets on rebasesabakarvalisi looduslikke kadakaid täis.

Kui nii mõnigi on kurtnud, et sel aastal rooside õied väiksemad kui muidu, siis minu omad on nagu lillkapsad ja põõsad ulatuvad juba nüüd, juuni lõpul vööni. Üle väetatud kah pole, väestis on nad saanud sel aastal ainult korra. Ning iga päev avab oma õisi uusi sorte. Kodunt ei raatsiks enam üldse välja minna ja esimene asi ka argipäevahommikuti on kohvitassiga aias ringi paterdada. Selle nimel tasub elada.

7 kommentaari:

  1. Jah, selle nimel tasub elada!
    Mu meelest ongi alati kõige muljetavaldavamad need võsast väljapuhastatud vanad puud, tekib säärane mõisa-või lossitunne:)
    Roosid on muidugi ka ilusad, aga need puud on isegi vist paremad.

    VastaKustuta
  2. Eks iga mats tahaks olla mõisnik, mõtlen ka mina kui järjekordsed sadakond ruutmeetrit on võsast puhastatud. Ja tegelikult hakkabki mul see asi siin pisut pargi ilmet võtma.

    Igatahes see, mis piltidelt näha, on muljetavaldav.

    VastaKustuta
  3. See Fastcnahct on ju fantastiline!!!!!! Milline suurepärane värv!

    VastaKustuta
  4. Vot mul samad mõtted, et suvel istuks parema meelega kodus ja naudiks kõike. Miks ei võiks olla kolm kuud puhkust? - ehh unistada ju võib - aga süüa peab kah saama :D
    Mainzer Fastnacht on sul õnnestunud tõesti originaalvärviga pildile saada - minul pole see siiani õnnestunud. Mul kasvab ta ka ligi 5 aastat juba aias. Ainuke häda on see, et tõmbab endale kohutavalt seda tahmlaiksust ligi. Poolest suvest tihti juba lehetu - pritsi või ära pritsi. Aga see ei sega teda õitsemast ja lõhnamast. Lõhn on tal võrratu.
    Kummalisel kombel on ühes roosipeenras taimed sellel aastal poole väiksemad ja õied ka väikesed, kuigi neid on palju. Seeeest ülejäänud peenardes on nad täisõites ja isegi mutt neid häiri.

    VastaKustuta
  5. Väga tubli oled! Võsast puhastatud vanad puud on väärikalt ilusad.

    VastaKustuta
  6. Imeline Mainzer Fastnacht on Sul. Eriti tore, et lõhnab.
    Ning jõudu pargi:) hooldamisel.
    Nõustun viimaste lausetega - tasub, ja on asju, mille väärtuse yle ei kaubelda.

    VastaKustuta
  7. See Mainzer...ma saksat ei valda, aga kangesti meie valgete ööde värvi on see roos küll. Ilus. Ja park muidugi ka.

    VastaKustuta