9. jaanuar 2011

Soojustamine ja seened :(

No on mõnel inimesel ikka ideed. Kui lund lükata ei ole vaja, kukub sõrgkangiga elutuba lammutama.
Tegelikult oli viimaks ometi aega tegeleda kusagilt puhuva tuulega elutoas.
Kiskusin hakatuseks üles raamatukogu ja suure toa tagumise osa põrandaliistud. Poolesentimeetrine kuni sentimeetrine pragu välisseina ja põranda vahel mind eriti ei üllatanud. Tõsiselt ebameeldiv üllatus oli aga asjaolu, et selles praos kasvasid seened. Õnneks mitte majavamm, kui ma nüüd mykology.ee abiga õieti määrata suutsin, siis liudikud. Majavammiga olen ma ka maadelnud, kaheksa aastat tagasi. Siis ma muuseas lõpetasingi seente söömise ja ega nad mulle siiamaani eriti ei meeldi.
Puumaja omanikul peab olema alati varuks Boracoli ja sellega ma praod kõik ka läbi immutasin. Tõhus vahend, ammu järgi proovitud. Seejärel lasin prao vahtu täis.
Kõige tüütum töö ehk üleliigse vahu äralõikamine jääb mingiks õhtupoolikuks. Aga tuul enam ei puhu. Põrandaliistu tuleb muidugi uued osta, vanad seenetanud põletasin ära.
Ülejäänud perimeetri peaks ka millalgi üle käima. See nõuab paraku suhteliselt raskete mööbliesemete liigutamist, nii et seda ma päris lambist tegema ei saa hakata.
Kõik aknapraod on nüüdseks ka lõpuks silikoonitud. Tulemus: täna kütnud ei ole, toas 22 kraadi.
Räästad on päev läbi tilkunud ja lumekuhjad vajuvad kiiresti madalamaks. Sooja umbes poolteist kraadi. Naabrimees aitas lõpuks traktoril niiduki alt ära võtta - oleks see nüüd vast nali, kui lund enam ei tulekski. Aga küll tuleb, pole veel taliharigi käes.

6 kommentaari:

  1. Tuleb veel nii lund kui külma ja see paneb aiale ikka suure põntsu. Möödunud aastal oli seis hulga parem, paks lumi ja ühtlane külm. Nüüd hakkame kevadel kahjusid kokku arvutama:(

    Aga seened on muidugi jama, hea,et jaole said.

    VastaKustuta
  2. No jutub Sinuga ka igasugust.
    Aga õige aeg sellega tegelda, suvel ju muudki teha. Ma ka koristan praegu, valmistun kevadkoristuseks. Seeni meil küll esineb vaid külmkapis purgi sees aga meil on muid toredaid üllatusi ja tegemisi. Tsirkus, ausõna.

    VastaKustuta
  3. Ilusad seened ju :DDD Puitmajade sage kaasüüriline. Huvitav, et nad ei tüki eriti nendesse puitehitistesse, mille soojustuseks tihendatud saepuru-lubja segu.
    Aga lund on hulga vähemaks sulanud ja niivõrd tihenenud, et mu berna jalutas üle aia küla peale. Naabril vajus täna öösi kasvumaja kolinal kokku. Meie "ajutine" aga püsib vist viimsepäevani

    VastaKustuta
  4. Minu kasvuhoone lammutas juba mingi sügistorm ära, nii et seal pole enam eriti midagi sisse kukkuda. Eks kevadel näeb, praegu ei pääseks sinna ligigi.

    VastaKustuta
  5. Minu dushinurka tekkisid sügisel ka miskid seened. Päris jube. Kevadel vaja butafooria maha võtta ja keik ümber teha.

    Müts maha ettevõtlike naiste ees!

    VastaKustuta
  6. Õudne. Selliste lugude kuulmine tekitab mul alati paranoiahoo meie maja selliste seinaosade suhtes, mis meil veel palgini lahti pole käinud (neid on küll vähe, aga mõni siiski), hakkad ju vägisi endale ette kujutama, mida kõike sealt leida võib ja kuidas ja kas ja...
    Lagundajaseened elumaja küljes ei ole tõesti selline si, mis isu tõstaks. Kuigi metsaseened maitsevad mulle väga.

    VastaKustuta