8. jaanuar 2011

Jaanuari esimese nädala lõpp

Koju jõudsin reedel kell pool kaheksa. Olles paar tundi mõnusalt jalamassaazis ja pediküüris veetnud. Oleks ma teadnud, mis mind ees ootab, poleks vist nii mõnus olnud.
Maantee oli suurepärases korras. Seetõttu oli kodus ees ootav ebameeldiv üllatus. Seekordne nimetu tuisk oli parima hange mu garaazi ette kuhjanud. Tükk tegemist oli, et neliveoline sellest läbi nõksutada, palju ei puudunud, et oleks päris kinni istunud.
Mingit traktorit meil muidugi polnud käinud. Tühiasi, paarkümmend sentimeetrit lund, sellepärast ei pea ometi hakkama valla raha raiskama.
Panin ahjud-pliidid küdema, ise õue. Lund lükkama.
Sellest, et kell sai kümme, sain aru sellest, et taimeril olevad välistuled kustusid ära.
Lumi sellegipoolest lükatud ei saanud, aga ma ise väsisin väga ära selleks ajaks. Aru sain sellest, et suutsin umbes viie minuti jooksul kaks korda järjest traktoriga kinni jääda ja pidin 156 kilo kaaluva põka lihtsalt taguotsapidi lumekuhjast välja tirima.
Ärge küsige, kuidas mu õrnade kohtade õmblused end tunnevad. Nad on niigi nädal aega valutanud.
Ma ei virise. See on kroonika.
Hommikul oli see-eest päris hea tunne, et suurem töö sai eile ära tehtud ja tänaseks vaid labidaga jalgradade lükkamine ja mõne koha laiemaks nakitsemine.

 Sest kui lund sama hooga juurde tuleb, ei saa traktoriga enam üldse lükata, pole kohta, kuhu. Tagantjäreletarkus, et oleks pidanud alguses laiemalt lükkama, pole siinkohal omal kohal. Lükkasin niigi seni, kuni traktor porri kinni jäi. Lumi tuli ju teatavasti pehme maa peale.
Igatahes on nüüdseks välja töötatud lumelükkamise strateegiline plaan talveks 2011/2012 ja maja ette ei istuta ma enam ühtegi taime!!! Need ainult segavad lumelükkamist.
Ja üleüldse tuleb aiapidamises teadusliku arendamise ja hooldamise aasta. Ei mingeid uusi taime, ei mingeid katalooge ja netipoode. Igasuguste linkide avamine on rangelt keelatud. Näis, kui kaua ma vastu pean...seni kindlasti, kuni lumi üle pea on.
Leidub ka neid, kellele lumehunnikud meeldivad:

ja see ka, et perenaine lõi hommikul labidavarrega räästast jäätist alla, küll krõmpsus hästi kihva all.
Suure traktoriga on hetkeseis sama, s.t. ei ole. Suvemaja katust puhastama tulnud naabrimees jäi kinni GMC jeebiga. Muidugi ronis ta ka poolemeetrisesse hange. Kahju, et ma eemalt pilti ei teinud, sest jeebist ei paistnud eriti midagi, ma veel mõtlesin, et miks ta nii madala autoga tuli...kui välja ukerdas, siis sain aru, et polnud see auto nii madal midagi...
Nüüd aga lähen sauna konte pehmitama.

6 kommentaari:

  1. GMC on ju küllaltki madal ja pole ime kui poolemeetrisesse hange kinni jääb, mu iidvana (88.a.) Toyota on hästi kõrge ja paraja kiirusega paneb tuisuvaaludest nagu tank läbi, isegi mehe tööautot, Nissan Navarat on sellega hangest välja veeetud.
    Aga mul hakkab ka tasapisi lumetüdimus tulema, ilus küll, aga kuidagi liiga palju valget ja veel kodus istujale on ikka liig, mis liig aknast ühte ja sama valget vahtida.

    VastaKustuta
  2. Aga meil tuiskas kaks päeva, eks homme vaatame, mismoodi siit välja ukerdame:) Õnneks käivad meil küll traktorid, Vahetpidamata.

    Ja küll Sa tellid:D, Sul sinna tiigi taha vaja kuivendusaed rajada, äge tuleb:) Ümber maja olevat aeda polegi võimalik maja juurest vaadelda.

    VastaKustuta
  3. Mul on olnud asjalood pisut luhvtimad. Üks nooruk on kaks nädalat olnud minu juures koolivaheajal. Tema on põhiliselt selle lumega toimetanud. Homme õhtul sõidab aga kooli ära. Siis ma küll ei tea, mis saab.

    VastaKustuta
  4. Ää, Muhedik, äkki sa räägid mulle ka sellest tiigitagusest kuivendusaiast midagi, mul endal pole küll ühtegi ideed :DDD

    VastaKustuta
  5. Üks meeleheitel sahamehe naine ähvardas, et kui lund veel juurde peaks tulema, läheb ta õue ja peksab selle ise läbi.

    VastaKustuta
  6. Peksab läbi mille-kelle? Lume? :oD

    Aga lumest ja nüüd veel sellest märjast raskest massist on üksjagu kõrini juba küll. Riigitee lükatakse meil kenasti lahti, aga kohalik sahk on tänavu millegipärast eriti laisk ja lohakas. A vbl tal ka kodus väikese lapsega naine peksis lume läbi...

    feateed - head lumevaba teed kõigile!

    VastaKustuta