27. jaanuar 2011

Aiahoolik ja Südametunnistus

Lühinäidend ühes pildis.
Tegelased:
Aiahoolik, pidevas pimedas istumisest vähe kuhtunud ja rohekaks tõmbunud, lumelükkamisest valutava selja ja lõhkiste näpuotstega, hoidub küdeva ahju poole.
Südametunnistus, suur, tüüakas ja tugev, enamjaolt seisab jalad harkis ja käed puusas ja räägib kõva häälega.
ST: Nii. Palun seleta mulle nüüd ära, kuidas sa sinna Seemnemaailma leheküljele sattusid. Oli ju kokkulepe, et ei mingeid netipoode?
AT: Eeee...ma unustasin selle uudiskirja saamise tühistada ja siis ma vajutasin täiesti kogemata sellele lingile ja...üleüldse ma vaatasin ainult pilte!!!
ST: Jama! Pilte vaadates ei tehta mingisuguseid märkmeid! Ole nüüd nii kena ja tuleta meelde (kui muidu ei tule, vaata omaenda blogist), kui pettunud Sa eelmisel aastal Seemnemaailma seemnetes olid, ei idanenud ja pakis oli vähe.
AT: Nojah, Sul on vist õigus. Ma tegelikult vaatasin ainult nende veekogutaimede kollektsiooni, teised aiapoed seda ju ei paku...
ST: Mis krrdi veekogu! Tiiki mõtled vä? Eelmise aasta kogemusi arvestades jõuad Sa sinna augu äärde ühe korra kuus ja siis ka murutraktoriga mööda sõites. Pole mingit vahet, mis malts seal augu ääres kasvab.
AT: no aga hundinuiad ja kilplehed...
ST: Ole nüüd nii kena ja võta oma märkmik välja. Esimene kuu, kui sa ei kavatse Eestist vähemalt nädalat ära olla, on september ja siis on taimede ettekasvatamiseks juba hilja, ausõna. Kasvuhoonet Sul kah enam ei ole, selle lõhkusid juba sügistormid pilbasteks ja vähese allesjäänuga tegi Scarlett puhta töö. Ainult karkass on alles.
AT. karkassile saab ju uued plaadid osta...
ST: millisest öötunnist sa neid paigaldama kavatsed hakata?
ST: ja kes seda kasvuhoonet kastma hakkab ajal, kui sa mööda maailma ringi töllerdad? See pole koer, et sokutad hotelli. Ma ei tea, et keegi oleks rajanud hotelli hooldamist vajavatele taimehakatistele.
AT: äriidee...
ST: kuid mitte sulle teostamiseks
AT: kui ilmad ilusaks lähevad, ma nagunii toas ei püsi
ST: selleks on sul piisavalt rohimist, niitmist, kastmist, lõikamist, pritsimist ja mida iganes, et vaba aega aias veeta. Kõigepealt katsu aru saada, mis sul seal aias üldse olemas on.
AT: jahh, sul on vist õigus (paneb paremast nurgast selle lehekülje kinni)
Eesriie.

10 kommentaari:

  1. Targem on jah juba valmis taimed tellida/hamsterdada vms:D
    Kilplehte võid minult saada ja muud sobilikku sinna soomaale, isegi väga põnevate pajude pistokstest pole kahju.

    VastaKustuta
  2. see meenutab mulle kangesti trummi vestlust siis, kui ta roooooose ostis :)

    a muide, ma sel aastal ehitan enda kõrgpeenardesse ja kasvuhoonesse (sellesse, mida veel ei ole) automaatkastmissüsteemi. s.t. vean torud (vat ei osta seda hirmkallist drip irrigation toru ja drippereid, vaid tavalised kõige odavamad veetorud ja puurin neisse peenikese puuriga augud) ja ühendan need taimeriga. las siis iga päev tilgutab tund. või kaks. või kolm. või üle päeva. ma lihtsalt füüsiliselt ei jaksa kogu seda peenrandust kogu aeg kasta ja ausaltöelda tahaks ka vahel kodust ära sõita.

    VastaKustuta
  3. Jah, ju ma sellest trummi vestlusest inspiratsiooni sain :D. Selle taimeriga kastmise peale ma olen ka mõelnud, aga vähemalt need kiirühendusega taimerid, mida poes müüakse, lendavad survega toru otsast minema (proovitud). Nii et üksi koju ma neid jätta ei julge, et pärast eest tühja kaevu avastada.
    Aga pajude pistoksad kõlavad küll väga hästi (kõlab allaandmise moodi juba :D)

    VastaKustuta
  4. see taimer, mille ma tellisin, on keermeühendusega. ainult et seda konkreetset euroopas ei müüda ja pidin selle ühe väga kaugelt pooltuttava kaudu usast tellima. s.t. palusin tal tellida ja mulle saata. kätte pole veel saanud. aga pidi väga hea olema. ja odavam ka, kui siinpakutavad gardena omad.

    VastaKustuta
  5. Taimeritele käivad mingid survealandaja-vidinad ette mu meelest...
    Aga näidend on hea.

    VastaKustuta
  6. et mismoodi see kastmine teil käib? vesi tuleb pumbaga kaevust/tiigist ja voolikuga peenardele?

    ja see taimer, see käib vooliku otsa/vahele???

    kas seda asja niimoodi ei sobi ajada, et soovitud kellaajal lülitab taimer hoopis pumbale elektritoite järgi? ja siis pärast jälle välja...

    VastaKustuta
  7. Näidend on hea jah, aga südametunnistusele on liiga suur roll antud. Tema peaks lihtsalt muretult vilistama :D

    VastaKustuta
  8. Vesi tuleb kraanist, puurkaev on küll oma, aga seal midagi ise soperdada ei saa ja puurkaevu elektrivarustus on ka otse maja vooluvõrku ühendatud, sinna ka ei saa taimerit vahele toppida. Tiik aga on majast ja aiast nii kaugel, et sinna elektrit vedama hakata läheks lihtsalt mõttetult kalliks.

    VastaKustuta
  9. Aplaus! Braavo!
    Aga ära Sa veetaimi tõesti ostma hakka. Tulevad külalised, toovad. Ja paljusid taimi on tore ise loodusest tassida, kõik maanteeäärsed kraavid täis!

    VastaKustuta
  10. vesi tuleb veevärgi kaudu kraanist. kraani ja vooliku vahele pannakse taimer (või mistahes muusse kohta selles veetrous-voolikus). taimer käib patareidega ja tiksub vaikselt omaette. kindlal ajal keerab taimer kraani lahti (see kraan on taimeri enda sees) ja vesi hakkab peenardele voolama. teatud etteantud aja mödudes paneb taimer kraani kinni ja veevool lakkab.

    surve vähendamiseks on muidugi võimalik osta survealandaja. aga kui nii peent ja kallist riistapuud ei taha, tuleks enne taimerit panna torule tavaline kuulkraan ning selle asendiga mängides saavutada endale meelepärena surve. ntx keerata see kraan poollahti. või veel vähem (või rohkem) lahti. jne.
    ma teen vist sel teemal ise eraldi postituse.

    VastaKustuta