19. jaanuar 2011

2010 kaante vahel

Esimesest, 2009 pooliku aasta aiablogist saadik olen oma aiablogi ka välja trükkinud ja kaante vahele pannud. Põhjuseid selleks mitu, esiteks polegi mul muud aiapäevikut ja olgu siis seegi lihtsalt meenutamiseks, mida aias ja majas tehtud on. Teiseks on mul ikkagi alateadlik hirm, et ühel hetkel vaid internetiavarustes hõljuv info võib kaduda, serverid võivad kokku joosta, elektroonika hävida...olen kuulnud nii mõnestki inimesest, kelle blogi ühel päeval lihtsalt kadunud on. Seepärast siis ka paberkoopia.
Kahel esimesel aastal nägin ränka vaeva, trükkisin ükshaaval postitusi koos kommentaaridega välja ja tulemuseks oli küllaltki arutu paberiraiskamine, köidetes on lehti, millel on peal näiteks üksainuke kommentaar. Ning ka väljanägemiselt polnud see kujundus just kõige esteetilisem.
Eelmisel aastal märkasin korra Bloggeris Blog2Print reklaami. Rohkem hetkel süvenemata salvestasin selle järjehoidjatesse ja nüüd, kui aasta läbi, hakkasin lähemalt uurima.
Esimene takistus oli, et nad trükivad blogist raamatu küll, aga saadavad seda ainult väga piiratud piirkonnas USA-s. Ja päris mahuka blogi puhul oleks hind ka päris kopsakaks kujunenud nagunii.
Võimalus on tellida ka elektroonilist raamatut ja see oli juba oluliselt parem. Hind 8,95 dollarit ja see ei sõltunud üldse lehekülgede arvust (proovisin mitut varianti algul).
Järgmine takistus oli see, et Eesti krediitkaartidega maksta ei saa. Siin aitas PayPal ja makstud ma sain.
Kolmandaks ei jõudnud tellitud pdf-fail mingil põhjusel minu meilikasti. Aga tootja poole pöördudes sai sellegi asja korda.
Välja trükkisin ise. Kaanetas eesti köitefirma. Tulemus on selline:


Plussid: kogu aasta blogi on ühes failis koos, nii postitused kui kommentaarid. Kõik on professionaalsel tasemel küljendatud ja kujundatud. Programm teeb ka sisukorra ja nummerdab leheküljed. Kaanefotosid ja shrifte saab ise valida. Välja trükkida saab paberi kahele poolele ja lugeda nagu pärisraamatut. Ei pea ka trükkima, saab faili lihtsalt säilitada - arvutis, mälupulgal, plaadil. Mina panin ühe koopia ka Kindlesse, tõsi, elektroonilise tindiga on pildid mustvalged.
Miinused: Kuupäevad ja osa sõnu (contents e.sisukord, comments e. kommentaarid, posted by), samuti kuude ja nädalapäevade nimetused on inglise keeles). Kommenteerijate nimedes esinevad täpitähed on kaotsis, näiteks Köögikatast sai Kgikata. Tekstis ja kommentaarides endis on täpitähed alles.
Üldiselt leian, et olen oma kulutusega rahul ja kavatsen seda edaspidigi korrata. Tulemus on igatahes etem, kui ise trükkida pusimine.

14 kommentaari:

  1. Ma olen ka mõelnud sellele, et ükskord juhtub midagi - kas minuga või netiga või saab elu otsa- et tahaks oma blogi säilitada järeltulijatele mälestuseks.
    Ega ma sellest aru saanud, kuidas see asi Sul käis.
    Kas on ka mingeid odavamaid ja lihtsamaid võimalusi salvestamiseks?

    Aga raamat on muidugi VÄGA ILUS!

    VastaKustuta
  2. Väga Äge.Selle teen ma otsejoones ka teoks!

    VastaKustuta
  3. vaat see on juba midagi. Pildid ka, sest mis aed see ilma piltideta on. Võid enda üle uhke olla

    VastaKustuta
  4. Kgikata :oD Kui kiiresti seda öelda, ei saa arugi, et midagi vahelt puudu on.
    Ilus. Ma tahaks kaaaa. Aga ma pole elu sees midagi välismaalt tellinud janoh, olgu kui soodus tahes, ikkagi kallis lõbu.
    Slaidishowd ilmselt paberile ei jääks, ka üksainus pilt mitte? Ja neid on mul päris palju. /otsib omale õigustust;o)/

    VastaKustuta
  5. jah, slaidishowd ja youtube videod jäävad trükivariandist välja. Aga Sqjelle...see 9 dollarit ehk 6 eurot ja 63 senti tegelikult ei ole kallis, kui võrrelda massitiraazis raamatu hinnaga. Ilmselt saaks muidugi ka postitusi koos kommentaaridega ükshaaval kuidagi tekstifaili kopeerida, aga selleks peaks hullumoodi vaba aega olema.

    VastaKustuta
  6. isegi mitte 9, vaid 8 dollarit. 7.95. tehtud!

    VastaKustuta
  7. Vau, vat see juba on midagi! Näib tõest väga kena välja. Tänud infot jagamast, nüüd on, mille üle mõelda :).

    VastaKustuta
  8. Väärt leid tõepoolest! Kui ma nüüd selle kuidagi ka teoks suudaksin teha, sest viimastel aastatel pole ma viitsinud topeltkirjutisi teha ja osa inffi on päevikuist puudus, fotodest rääkimata. Iseküsimus, kas pärast mind neid märkmeid üleüldse keegi vajab..
    Soodne on ta tõepoolest, dollar on ju odavam kui euro.

    VastaKustuta
  9. Oi, nii ma näen, et soodne jah. Kohe võtad automaatselt seisukoha, et kallis. Elu ongi kallis, tegelikult hindamatu.
    Säitamise koha pealt hakkasin mõtlema, et igasugust tühja-tähja polekski vaja, ainult ikka midagi väärtuslikku ja omatehtud pilte.
    Kõige rohkem kripeldab südamel see suguvõsablogi, mis nüüd juba paar aastat seisab.
    Peaks Epule rääkima sellest võimalusest.

    VastaKustuta
  10. Äge jah, aga minu blogiraamat jääbki tegemata, sest see firma, kus oleks minu blogidest väljatrükiversioonid tehtud, selgitati, et kui blogis on kommenteerijal iga kell võimalus oma kommentaarid kustutada (või nõuda blogiomanikul need kustutada), siis väljatrükiks peab kommenteerijatelt küsima luba. Ja näidet ei peagi ma kaugelt otsima - üks mu sõbranna pidi maksma 2000$ ühele intrigaanile viie aasta jooksul tehtud paari kommentaari eest. Maailm on selle autoriõigusega ikka väga kreisiks läinud, igatahes luban Thelale, et mina peast "soojaks" ei lähe :DDD

    VastaKustuta
  11. No ma ei tea, Eesti Päevaleht on minu blogi küll kaunis korduvalt ja luba küsimata tsiteerinud ja tuhandetes eksemplarides neid tsitaate trükkinud, meie autoriõigus ikka vist veel nii segane ei ole.
    Aga eks kui mõni nõudma hakkab lõikan kommentaari välja ja põletan veebikaamera ees ära. See on sama kindel variant kui vanduda, et blogi ei ole mitte kuskile kopeeritud ega salvestatud. Täiesti kontrollimatu.

    VastaKustuta
  12. Isegi ilma viiteta, kust nad "oma targad mõtted" võtavad? No on ajukääbikud, viisakad ka ei oska olla :)
    Mina olen küll korra häält tõstnud, mõjus, kuigi ega selles hiliseaias suurt midagi huvitavat (kättesaadaval) olegi.
    Aga jah, meil väga tore seltskond koondunud,ei usu ka mingit jama.

    VastaKustuta
  13. Nii tore mõte! Väga ilus tulemus ka!
    Mil moel see maksmine ikkagi käib`?

    Muhedik, mina ostaksin endale sinu blogiraamatu iga kell! Tegelikult ka :D

    Mina peaksin siis hoopis asjalikumalt aastat alustama, muidu on 1 ohe täna ja teine kolme kuu pärast:D

    Aitäh Thela!

    VastaKustuta