11. aprill 2010

Aprilli teine pühapäev

Mõtlesin küll, et ei kirjuta täna mitte kui midagi. Seda enam, et isegi istumine on liiga raske, taguots valutab. . Püstiseismisest on targem isegi mitte mõelda. Lepatriinu oigab praegu köögis, et oli see talv, mis oli, aga nüüd peab vist küll linna kolima. Ise teab, mina teda õue ei ajanud, ise läks.
Ma´p saa üldse aru, sellise lumelükkamismaratoni järel peaks ju füüsiline vorm hea olema. Aga ega ikka ei ole küll. Pigem on tunne, et võhm on täielikult otsas, mitte midagi ei jaksa.
Aga ega sellise päikesepaistega toas ikka istuda ei raatsinud ja igasugused aiatööriistad kleepusid lausa iseenesest näppude külge. Lubasin endale küll iga tunni aja tagant, et ma ei tee rohkem mitte midagi...aga ikkagi avastasin end natukese aja tagant rehavarre küljest, Isiksuse kahestumine ilmselt.
Hommikul esimese asjana koristasin ära oma sinise suksu. Esimesena sellepärast, et muidu oleksin kindlasti leidnud umbes kuussada ettekäänet seda edasi lükata, sest auto koristamine ei kuulu mu lemmikstegevuste hulka. . Lumise talve ja vähese linnasviibimise tõttu polnudki eriti must ja kole. On hullem olnud.
Siis pesin puhtaks viis põhjapoolset akent. Päris külm hakkas, varjus oli ainult viis soojakraadi.
Rookisin puhtaks kaks eile tegemata jäänud peenart, pojengid ja iirised. Lugesin aediiristele sõnad peale, et kui nad ka sel aastal õitseda ei suvatse ja jälle ainult lehti ja käsivarrejämedusi risoome kasvatavad, siis kaevan nad sügisel välja ja kingin ära. Kuigi ma nende sortidest ja värvidest ei tea midagi, ostetud ajal, millal ma siltide alleshoidmist veel vajalikuks ei pidanud. Ning nagu öeldud, õitsemas ma neid viie aiasoldud aasta jooksul pole näinud.
Roosid tunduvad olevat talve edukalt üle elanud, veigelatest on raske midagi arvata. Eriti hea meel on selle üle, et täiesti tervelt on sellest karmist talvest välja tulnud külmaõrnad tamarisk ja tulbipuu, viimase ostmisel pidin peaaegu allkirja andma, et olen teadlik, et ei pruugi Eesti talvele vastu pidada.Nüüd on kaks talve vastu pidanud ja kasvatab suuri pungi.
Uhkelt on vastu pidanud ka pottidesse jäänud jukkad. Mul jooksis sügisel mõistus täiesti kokku ja ma ei suutnudki välja mõelda, kuhu need Nurga hooaja lõpumüügist hamsterdatud tegelased istutada. Nii nad pottidega peenraserva ununesidki ja nagu näha, on täiesti tervise juures.

Tegelikult saab alles nüüd aru, kui palju seda lund oli. Kui väljasulanud asjade kõrgust vaadata. Sellel roosipeenras seisval tibil paistis ainult peanupp lumest välja (sellest, et väidetavalt ilmastikukindlalt kujult koorub latakatena värvi, ei taha ma üldse rääkida).

Lõpuks rookisin veel pärnade alt lehti ja oksasodi. Kuni lõpuks ei saanud enam aru, kas ma rehitsen või kasutan reha toetumiseks. Kui selle puudealuse kunagi korda saab, tuleb sellest imeilus koht. Praegu tunnevad end seal hästi Deialt saadud metspipar ja Muhediku karulauk. Ning selline isetekkinud lumikellukesepeenar.

Tolku oli ka Lepatriinu kraavihallitööst, tee pealt on vesi enamuses minema voolanud ja üle nädala aja pääseb meile isegi jalgsi :).
Ning hoolimata valutavatest lihastest on väga mõnus tunne.

10 kommentaari:

  1. Tundub, et lepatriinule kohe istub see labidatöö. Talvel rookis lund, kevadel kaevab kraavi. Nüüd ma tean, kelle poole pöörduda, kui suuremat ala läbi kaevata vaja :DDD

    VastaKustuta
  2. Väga tublid!
    Mina nii tubli just polnud, aga endaga rahule jäin ikka. Üks suur pargiroosikogum sai seest puhtaks roogitud ja vähemasti poole võrra väiksemaks juuritud. Nüüd olen "okastega siil, looduskaitsealune ja magan täna siin" :oP
    Aga 2 sellist kogumit on veel vaja korda teha ja 2 eriti suurt päris ära likvideerida. Oeh. Need 2, mida ma oma peenarde juures viimasel ajal igal kevadel hooldanud olen, on positiivseid tagajärgi näitama hakanud ja nende korrastamine käis otsekui möödaminnes.
    Ahjaa, seda ka, et minul on küll sellest lumetrennist kasu olnud ja jaksu on märksa rohkem, kui eelnevatel kevadetel.

    VastaKustuta
  3. Nooojah, mõni inimene ei usu, et kevad kestab tervelt kolm kuud. Kõik on vaja 3 tunniga korda saada:)
    Ilus on muidugi kui see lumealune sopp ära saab, aga puuhobuse tunne on ka jube.
    Ei eputa ega uhkusta, aga meil on suuremaid maalappe, mida korrastada 6 ja iga jaoks olen planeerinud 2 päeva s.t. 2 nädalaga saab aed korda ja mitte midagi pole katki kui töö venivad kuu lõpuni, a 2 neist on juba korras:)
    Kui keegi kavatseb plaani ületada, saab preemia asemel kurjustada:D Ei hakka mina ei enda ega teiste valutavaid kohti määrima ega silitama:)

    VastaKustuta
  4. Nende kohtadega poleks tõesti midagi juhtunud. Aga tuppa ei raatsinud sellise ilmaga jääda ja ilma tegutsemata oli õues külm (loll, kes vabandust ei leia...)

    VastaKustuta
  5. jummel, lepatriinul asi käpas jah - mul vaja suur mullahunnik teise kohta kaevata ja siis natuke paesodi enne eest ära kaevata. :)))

    aga tublid olete küll! ja hea, et taimed ka kenasti terved ja naksis.

    lampjalgne puuhobune

    VastaKustuta
  6. aga mul ka talvine lumerookimine väga heaks trenniks osutunud. nii võhma kui ka jõudu on piisavalt.a ma rookisin lund pulsi järgi ja teaduslikult :P

    VastaKustuta
  7. Hea kohe vaadata ja kuulda, et ka teised reha najal tööd teevad, mul ka õhtu lõpuks samamoodi! :D

    VastaKustuta
  8. Itsitasin Muhediku jutu peale, et aed saab korda 2 nädalaga, ei saa ikka ühti - kogu aeg on korrast ära ja kogu aeg on midagi teha kuniks paks lumevaip lihtsalt ei lase teha(või sügisene laiskus, mis ka ei lase teha :D).
    Puuhobuse tundeni ma ennast ei rassi, aga liigselt sai ükspäev ringi kõnnitud küll. Minu peamine kevadine "haigus" on värske õhu mürgitus, mil ma magan terve aastajagu und ette :D

    VastaKustuta
  9. Oh, Sul on muidugi õigus. Ei saa jah korda midagi, aina hullemaks läheb. No ma mõtsin, et ehk saab see suur sodi ära. A tegelikult on tunne selline, et talv võiks tagasi tulla, ei mingit muret:D

    VastaKustuta
  10. Mul veel mitu lumehunnikut aias ja mõned külmunud kohad, riisutud said ainult lagedamad platsid, aga see kraam vaja komposti kah tassida...
    Kas tulbisibulad kokkulepitud kohast kätte said? Kotil on Sinu nimi peal ja neil juba pikad otsad väljas...

    VastaKustuta