18. jaanuar 2010

Nukrad uudised roosirindelt ja natuke muud ka

Jaanuarikuise mõtlemise tagajärjel on olukord Bealesi roosidega täpselt nii kurb kui on, tänase seisuga enamik mu soovitud roosidest otsas. Selle vähem kui kümnekonna roosi pärast, mis kamba peale oleks alles jäänud, pole mõtet tellimust teha, sest postikulud 38 naela oleksid moodustanud ligi kolmandiku tellimuse maksumusest ja niimoodi pole mõtet. Nii et jätan sel talvel roositellimise ära ja ausõna, järgmise kevade roosid tellin ära juba novembris. Aianduses ei näi mingit masu olevat ega tulevat.
Sarastro kataloogiga jõudsin lõpuks nii kaugele, et sain kogu 116 leheküljele eestikeelsed nimetused taha. Saksa keel on mul kaks miinusega ja ladinakeelsete taimenimedega pole sugugi parem. Kuigi jah, osasid asju polnud ka eestikeelsete taimenimede andmebaasis olemaski.
Kui keegi veel annaks hea vihje, kuskohast saada infot püsikute sobivuse kohta meie kliimatsooni, võiks vist midagi ära tellida. Enne, kui sealt ka kõik otsa lõpeb :(.

8 kommentaari:

  1. Pane google otsingusse taime ladinakeelne nimi ja tavaliselt leiad siis kirjelduse juurest ka kliimatsooni. Aga võid need kahtlased nimetused ka blogisse riputada, vast suudame kamba peale aidata:)
    Eestikeelse nimetuse olemasolu ei tähenda alati, et taime siin ka kasvatada saaks ja vastupidi. Mul pool aeda kasvab rõõmsalt ka eestikeelsete nimedeta, olgu küll, et igal aastal saadan neile härrastele, kes nende nimedega tegelevad oma märgukirjad.

    VastaKustuta
  2. Google ei andnud suurt midagi, aga kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Mu külmunud ajule tuli lõpuks meelde, et mu omaenda arvutis on Garden Composeriga (mida ma pole ikka kasutama õppinud, sest olemasolevat aeda ei viitsi keegi mõõta...) kaasa tulnud taimeentsüklopeedia, kus kõik tsoonid, hooldus ja isegi võimalikud taimehaigused olemas.
    Ja nagu varem öeldud, kollektsioonaeda ma rajama ei hakka...

    VastaKustuta
  3. Mis Sul seal roosidele lisaks kasvab vee? Ma mõtlen, et kuidas Sul roosipeenrad plaanitud on? Ainult roosid vai vahelduseks muud kraami ka rooside vahele ja ümber?

    VastaKustuta
  4. Mul polegi roosipeenrad planeeritud. Meil ei saagi planeerida. Sinna, kuhu augu maasse saab, saab midagi istutada ja kogu planeerimine. Maa on hiiglaslikke kive täis ja kui ma mõtlen hiiglaslikke, siis tähendab see selliseid, mida ka traktor naljalt ei liiguta.

    VastaKustuta
  5. kuigipalju asendab mõõtmist maa-ameti kodulehel olev mõõtmisfunktsioon. mul on vahel abiks olnud (aga ainult ligilähedaselt)

    trumm

    VastaKustuta
  6. See maa-ameti leht mind eriti ei aita, proovisin kunagi, aga meie kandi aerofotod on nii udused, et isegi maja on raske kindlaks teha. Kividest ma parem ei räägigi.

    VastaKustuta
  7. uhh, mul on ikka nii pikk tee veel roosinduses käia:)
    Olen oma paarile roniroosilegi karuteene teinud - ilm läks külmaks enne, kui nad kinni jõudsin katta. Ligi 20 kraadine külm novmebris ilmselt tappis nad:( Olin siis just töölähetuses ja nii see juhtus.

    VastaKustuta
  8. maa-ametis on vähemalt meite auuli kohta uued fotod. värvilised ja puha. mitte küll väga palju paremad kui varem, kuid veidike siiski. a noh, kiva ja puid ilmselt ei näe jah :)

    trumm

    VastaKustuta