23. jaanuar 2009

Roosihiid ja jaanuaripurikad


Olen viimastel õhtutel David Austini eessõnaga Botaaniliste Rooside Entsüklopeediat lapanud, muuseas suurepärane kingisoovitus roosi- või lihtsalt lillesõbrale ja Rahva Raamatu veebipoes täiesti saadaval. Isegi kui inglise keelt ei oska, on pildid nii hirmilusad, et võtavad hinge kinni ja suvetunne tuleb peale.
Ja tegelikult ei olnud see mina, vaid õde, kes ühte pilti vaadates kiljatas, et kas see on ka roos...vaatasin, et oehjahh, ka selliseid roose on olemas. Sordinimi Mermaid ehk Merineitsi. Kahjuks ei leidnud ka guugeldades selliseid pilte, nagu raamatus, kus roos tõepoolest puu mõõdu välja annab. Maksimaalseks kõrguseks entsüklopeedia järgi 6 meetrit, aga mõned aiandid väidavad kõrguseks ka 10 meetrit. Diameeter 9 meetrit. Raamat annab kasvutsoonideks 4-11, kuid hoiatab, et külmadel aladel nii jõuliseks ei kasva. Mõned netimüüjad pakuvad tsoonideks ka 7-11. Lihtõieline, helekollased õied diameetriga 12-15cm. Korduvõitseja, õitseb suvest kuni lumedeni. Mulle tuli kohe meelde Muhediku väide, et järjest raskem on aeda uusi taimi leida, no sellist kibuvitsa Sul vist ikka veel pole? Pildil Mermaidi õis.

Aga et taas tagasi kodusesse kliimasse jõuda, siis mõned pildid möödunudpühapäevasest mõnusast viiekilomeetrisest jalutuskäigust, mille tulemusel said inimesed punased põsed ja koerad, kes tänu edasi-tagasisilkamisele läbisid oluliselt pikema vahemaa, olid õhtuks täiesti läbi.
Kivid meres olid endale talveks edevad mütsid pähe sättinud.
Pankrannik kasvatas juba kihvu, kusagil märtsikuuks on seal tõelised mitmemeetrised jääsambad, mis moodustavad müstilisi käike. Ära sulavad need purikad alles kusagil mai algul.

Raadiost aga kuulsin, et varsti pidi jääteed avatama. Kogu jää, mida meie kohtasime, nägi välja selline. Ei tundu eriti turvaline.

6 kommentaari:

  1. Vot seda kibuvitsa pole jah:((( Ja seda oleks kohe hädasti vaja. Ja sääraseid jääpurikaid pole ka:S, võiksid ju ka olla. Ma oleksin isegi sellega rahul kui nad igas teises aias õitseksid:))
    Aga kui Sa juba õrritad, siis ehk oskad ka seda öelda, kust ma ta saaks. Selle kibuvitsa, ma mõtlen:)
    Lugesin ka Si teist blogi. No ma ju ütlesin, et pole Su analüüsidel viga miskit. Seda lihtsalt ei saa enam tulla. Ole tubli!

    VastaKustuta
  2. http://www.classicroses.co.uk/onlinestore/
    Ma vist pean hakkama lisaks Kordesele, mis ootamatult menukaks osutunud on, veel ühte punti kokku panema :D
    Jääpurikaid ei saa saata, sulavad ära ja uputavad Eesti Posti lõplikult...

    VastaKustuta
  3. Ohhhh, see kibuvits on tõesti armas. Kusjuures muidu ma rooside puhul eriti lihtõiefänn pole, aga sellele mingi täidisõiepusa kuidagi ei sobiks, niivõrd täiuslik ja justkui portselanist niimoodi.
    Ja see jäämüts kivil - ma olen ka igasuguseid vahvaid neid näinud, aga nii täiuslikku kübarat küll mitte.

    parool unfar - ebaaus, et kõik see kõige ilusam just teistel on :oP

    VastaKustuta
  4. Uurisin natuke seda roosivärki. Guugeldades leidsin päris palju infi- aga ta on kahjuks roniroos, kasvab tugedel ja seintel. Ja nii suur roosifänn ma pole, et neid kasvatama hakkaksin:((( Kahju! Sellist kibuvitsa oleks küll igatsenud.

    VastaKustuta
  5. ehh see merineitsi mahuks ehk ka minule, eriti kuna oli öeldud, et kasvab ka põhjapoolsel seinal ja talub varju.
    Ma siin nüüd närin küüsi ja mõtlen, et kui sa sealt tellima hakkad, ehk siis piiksud mullegi.
    Kuigi jah - kuhu jääb siis minu lubadus, et ei ühtki roosi enam juurde. Kusjuures Kordese roosid, jätsid mind külmaks :D

    VastaKustuta
  6. Kuidas nende roosidega on? Tellisid ää? Millal ma maksan, kuidas ma maksan?

    VastaKustuta