19. jaanuar 2009

Kordese roosisoovitused

Võtsin oktoobri keskpaiku otseühenduse Kordese roosiaretusega ja küsisin, milliseid põõsasroose nemad ise soovitavad Eestisse. Selliseid, mida talvel eriti katta ei tuleks. Sain ise nädalavahetusel lõpuks oma rooside andmebaasi revideeritud ja tulemus on see, et hetkeseisuga on mul 49 sorti ja kindlasti üle 150 ühiku (kes neid vanu isepaljunevaid pargiroose lugeda viitsib), nii et kogu selle kupatuse talveks katmine ei ole eriti metsasõbralik (ega ka minusõbralik) tegevus. Aga kuna ikka on vähe (khm), siis edasi ainult talvekatet mittevajavad tegelased.
Härra Fabian Gülk Kordesest saatis mulle järgmised soovitused:
Mein Schöner Garten

Westerland
Lichtkönigin Lucia
Linderhof
Felicitas
Cinderella
Caramella
Omast tarkusest oskaksin veel lisada Kordese roosidest Frühlingsdufti ja Frühlingsgoldi, mis samuti peaksid hästi vastu pidama.
Kuna Kordesest soovitati tellimus teha jaanuaris (kättesaamine mais), siis hakkasin juba peaaegu tellimust arvutisse klõbistama, kui korraga tuli mõte, et äkki on veel huvilisi. Suurema tellimuse pealt oleksid odavamad nii ühikuhind kui transpordikulud. Esialgse arvestuse kohaselt kujuneks ühe paljasjuurse istiku hinnaks kuskil 160-170 krooni, kui tellimusi rohkem, siis hind langeks.
Endal on mul nendest roosidest kogemus Lichtkönigin Lucia-ga, mille kohe esimesel aastal -30 kraadine külm maani maha võttis, aga mis sellest hoolimata alla ei andnud ja õitseb igal aastal nagu kollane tulepõõsas.
Nii et kui on veel huvilisi, saatke mulle meil evepiibe@gmail.com. Tellimuse teen 26.jaanuaril, nii et kes hilja, see ilma.

6 kommentaari:

  1. Oh jummel küll! Las ma seedin seda asja paar päeva...

    VastaKustuta
  2. Kordes annab Lucia kõrguseks kuni 1,5m ja diameetriks 70cm, minu oma oli sel suvel kolmeaastasena üle meetri kindlasti

    VastaKustuta
  3. Panen teiste kõrgused ka siis juba: Linderhof 1,8m, Cinderella ja Westerland 1,5m, Caramella ja Felicitas 1,2m ja Mein Schöner Garten 1,1m.

    VastaKustuta
  4. Ma arvan, et olen käpp. Kui see Linderfof kasvab nii kõrgeks, kas ta vajab mingit tuge? Et nagu roniroos?
    Nii et siis Westerland, Lucia ja Linderhof. Kolm.

    VastaKustuta
  5. Luciat ma ei ole toestanud,on hästi jäikade tugevate vartega põõsas. Linderhofi kohta annab Kordese kodulehekülg, et kaarduv (arching), nii et kui ei toesta, ei juhtu ka midagi, ainult kole palju ruumi hakkab võtma :). Meil endal on üks vana valge pargiroos (kibuvits), mille võsud kasvavad kaarduvalt nelja-viiemeetriseks, kui neil vabalt tegutseda lasta. Olen teda halastamatult tagasi lõiganud, see ei tee talle midagi.

    VastaKustuta