14. jaanuar 2009

Raiusin read raamatusse


Ma olen mõnikord ikka üsna vanamoeline. Isegi digipiltidest valin osa välja ja lasen kõige laboris paberpiltideks teha. Lisaks on kurvad kogemused sellest, et tehnika vananeb ja loobub teenistusest ning ei aita ka koopiate tegemine, näiteks 2002.aastal Zimbabwes käimisest mul enam elektroonilisi pilte pole, sest tolleaegne arvuti on ammu arvutite Valhallas ja koopia-CD sai salapärasel kombel kriimustada. Poleks tollal albumitäit paberpilte teinud, poleks midagi alles.
Idee hakkas idanema kusagil detsembri alguses, aga selgus, et niisama lihtsalt blogspotist välja trükkida ei saa. Kaebasin oma muret häkkerijõmpsikale, istus teine arvuti taha, susserdas, manas ja nõidus natuke aega ja voila - hakkaski printerist pabereid välja potsatama. Selleks, et kõik hindamatud kommentaarid ja õpetused ka välja trükitud saaksid, tuli küll iga postitus eraldi trükkima panna, aga aega läks ja asja sai. Päris kopsakas pakk sai. Pildid jäid muidugi tavalisel printeripaberil natuke lahjad, aga ikka parem kui mitte midagi. Sõitis pakk mul paar nädalat autos kaasas, kuni täna Jajaa koopiakeskuses paari minutiga saja krooni eest kaante vahele sai.
Nii et kallid sõbrad: kui midagi peaks juhtuma ka elektri, interneti või tont teab millega, on kõik kirjapandu mul kenasti olemas koos piltide ja teie vahvate arvamustega. Ja vajadusel saab neid ka mõnusasti diivanil pikutades nautida.

7 kommentaari:

  1. see on küll lahe!

    ma ise olen ka viimasel ajal mõelnud just valitud fotode säilitamise peale ka paberkandjal - aga kahjuks mõtetest tegudeni pole kuidagi veel jõudnud.
    Aga eks peab selle asja ikka kuidagi käsile võtma - ja just eriti veel vanemate sugulaste pärast, kes igakord küsivad albumeid näha ja mul pole neile muud pakkuda, kui arvuti.
    Aga praegu hoian pilte cd peal - igastühest tehtud igaksjuhuks mitu varukoopiat. Aga nuhh - patsiga poisid teavad rääkida, et cd vanus pidavat max 30 a olema.

    VastaKustuta
  2. See on küll õige tegu! MA võtan juba jupp aega hoogu, et seda teha aga nohh ...

    VastaKustuta
  3. Vääääga tark tegu!
    Ma olen ka tänu tehnikale ilma jäänud nii piltidest kui oma ühest oma väga mahukast tööst. Oli küll kopeeritud, aga too ketas on samuti kasutuskõlbmatuks muutunud, ja uuema aja arvutitel pole isegi kohta, kuhu teda torgata.
    Mõned aastad tagasi lasksin digipildid paberile teha, eks vast sel kevadel peaks mõnest paremast samuti laskma paberfotod teha. Praegu kasutan mälupulki.

    VastaKustuta
  4. Mina olen umbes aastase faasinihkega kõikidest digipiltidest valiku paberile lasknud teha. Albumit külalistele lehitseda anda on ikka hoopis väiksem katsumus kui sundida neid arvutist sorteerimata pildihunnikut läbi lappama. Niimoodi võid ka parimast sõbrast ilma jääda!

    Oma blogi ümberkorralduste käigus õppisin koopia tegemise ära. Seda saab siis välisseadmele salvestada. Kui äkki peaks vana blogi kuidagi rikki minema ja ligi enam ei saa( mul ükskord oli mõneks ajaks), siis saab taastada. Mõni aeg tahab laagerdamist, et aru saada, kas tekst on väärt paberi raiskamist selle väljatrükkimiseks. See käib minu, mitte sinu blogi kohta! Sul see siin on kenasti temaatiline.

    VastaKustuta
  5. Ausalt öeldes lappasin ma isegi eile õhtul mõnuga, paberil näevad asjad teistmoodi välja kui arvutis. Maja kohta on olemas üsna lakooniline logiraamat alates üheksakümnendatest - et mis tehtud, millal tehtud, mis materjale kasutatud, kes tegi ja mis maksis. Seegi kindlasti lünklik. Aga aia kohta polnud siiani muhvigi. Mul päris hea meel, et sellega alustatud sai.

    VastaKustuta
  6. Paberile pole printinud, mul pole värviprinteritki ja seega läheks piltide ilu kaduma. Aga oma blogi alguspeatükid - Londoni reisikirjelduse - copisin tavalisse wordi dokumenti ja kustutasin blogist ära (oli liiga isiklik). Tegelikult tuleks tõesti need vahvad kirjutised ka paberkandjale salvestada, on need ju jälg meie tegemistest ja tulevikus järeltulevatel põlvedel ehk eriti vahvad lugeda. Igatahes väga tubli ja kiiduväärt ettevõtmine Sul!

    VastaKustuta
  7. hea idee igatahes!

    ma olen mõlenud, et peaks majaehituse ja aia rajamise kohta midagi sarnast tegema, aga esialgu on see kõik vaid mõttetasandil... ehk teooria :9

    VastaKustuta