7. august 2015

Võõrastes aedades

Mingisuguste asjaolude kombinatsiooni läbi sattusin ma mingil moel komisjoni, kes pidi hakkama koduvalla ilusaid aedu valima. Kandidaate oli vähevõitu, kõik olevat väitnud, et nende aed pole veel valmis :). No aed paraku ei saagi kunagi valmis, kui midagi uut ei tee, tuleb vana ringi teha. Mina ise olen ringitegemise staadiumis, aga see pole üldse selle postituse teema.
Hommikul kell üheksa startisime. Ma ei näita inimesi ega pane aadresse, otse loomulikult, see poleks ilma loata ilus. Omamoodi kaunid olid need aiad kõik.
Esimese aia stiilset sissesõitu olen iga kord imetlenud, kui sealt mööda sõidan. Pilt tehtud seekord seestpoolt.
Kaunid hoolitsetud hekid, ilusad müürid, stiilselt paigutatud kivid. Püsikuid pea üldse mitte, palju avarust ja hingamisruumi.

Teine aed oli uusasumis ja võlusid kontrastid. Eesaed oli urbanistlik ja sümmeetriline

Tagaaed see-eest mõnusalt samblane metsaaed
Kolmas aed samas uusasumis oli väga nooruke, taimed veel väikesed, aga võrdlus kõrvaloleva tühja krundiga annab tunnustust, kui palju vaeva on nähtud selle mändidealuse siledaks ja ilusaks tegemisega.

Neljas aed oli klassikaline taluaed, vanad õunapuud, floksid, hostad, päevaliiliad. Flokside hullutav lõhn ja mõnus pererahvas. Uhked peremehe laotud müürid.



Viimane aed oli meiekandi aedade lipulaev, pakkunud mulle palju inspiratsiooni ja innustust ja julgust midagi proovida. Proffide looming iseendale. Tunnistan, et käisin selles aias ka kaks päeva varem, sellepärast ongi osa pilte tehtud õhtuse ja osa keskpäevase valgusega.
Kui mul oleks sobivat pinnast, oleks selline vaip üks mu lemmikuid. Harkjas azorell.
 Hundinuia kasvab selles 2300 m2 suuruses tiigis mitut erinevat liiki
 Jukka asutab jälle neil õitsema, mul ei ole kunagi õitsenud.



 Peremehe kukerpuuhübriidid


 Hakuro Nishiki
Päeval Keilas ummikus istudes näitas autotermomeeter isegi 30 soojakraadi, kodus üle 24 ei tõusnud, õhtuks langes 18 kraadi peale ja endiselt tuli tuppa kolida. Ritsikad laulavad juba mitmendat päeva ja mõnusad soojad suveõhtud jäävad vist sel aastal olemata. Lisaks on välja ilmunud miljon näljast sääske, müügiplatsi kastmise ajal söödi mu sääred kiirelt kupla.

3 kommentaari:

  1. Ilusad on need Su koduvalla aiad kõik. Üldse, kui ringi sõita, vaatan ma alati õuesid ja alati rõõmustan, kui palju on tekkinud uusi ilusaid aedu ja vaateid. Aga ma pole kunagi aru saanud, milleks on neid vaja kuidagi ritta seada, nad kõik on ju suurt tunnustust väärt. Pole ju võrreldavad taluaed ja urban või modernaed, mis siis, et kõik nad võivad olla väga-väga ilusad ja stiilsed. Mul on vist värvimürgitus peal, sest pikalt jäin vaatama just esimest, seda lilledeta aeda. Ilus, hoolitsetud, puhas, puud kenasti niidetud murus soleerimas. Rahulik, mõnus ja kaunis.

    VastaKustuta
  2. Kas kolmanda objekti puhul, kus mändide alune kultuuristatud, om alumisel pildil selle tühja kõrvaloleva krundi vaade?

    VastaKustuta