21. mai 2014

Elektrijänese päev

Mind on tabanud ilmselt raskekujuline grafomaaniahoog, sest tavaliselt ma iga päev midagi ei kirjuta. Mis teha. kui kevadel toimub. Kogu aeg midagi.
Hommik kulus linnaskäimisele. Taimed ühele kliendile, taimed ühelt tarnijalt. Pluss hingevärinat tekitanud käik Riigiprokuratuuri toimikuga tutvuma. Kõhnukese toimiku võttis kaasasolnud jurist kokku sõnadega "Uurimist kui sellist pole toimunud.". Kuidas sellele mittetoimumisele saab kuluda kümme kuud inimeste aega, muret ja närve, jääb mulle ilmselt igavesti saladuseks. Aga ajame muudkui jonni edasi.
Igatahes muutis see teadasaamine mu täielikuks elektrijäneseks, kes lõpuks tänas taevast, et ma ikka veel suitsetan, sest siis ma vähemalt istusin ja puhkasin natukenegi, muidu oleks ennast vist ogaraks rabelenud. Igatahes kui ma kell üheksa õhtul ikka veel hortensiapottidega ringi jooksin, laskis kass lõpuks müügiplatsil sihukese kisa lahti, nagu oleks mul kindel plaan teda surnuks näljutada. Praegu on ta mu vasakule õlale kleepunud ja möriseb nurruda.
Kõige rohkem aega läks kasvuhoonest taimede väljavedamisele. Mis oli ka paras müstika, sest taimed, mis mahtusid 8m2 kasvuhoonesse, ei taha kuidagi mahtuda kordades suuremale müügiplatsile. Tõsi, erinevalt kasvuhoonest pole müügiplatsil korruseid ja eks seal oli eelnevalt muudki. Heleeniumitele ja sõnajalgadele pole siiamaani kohta suutnud välja möelda. Ehk aitavad nädalavahetusel saabuvad soome grupid ruumi juurde tekitada.
Õhtul jõudsin kokku panna veel Türi saagi. Limpsasin selle asjanduse peale juba FB-s keelt, aga osta ei raatsinud, ikkagi 160 raha, mida kevadel on vaja kõige muu jaoks. Kuna aga tootja on ühtlasi klient ja nad jäid Türile platsi hankimisega hiljaks, moositi mind sellele püramiidile nurgakest ohverdama. Platsi ja hoolsa müügitöö eest neljas kohalikus keeles sain siis ühe püramiidi endale ja täna panin lõpuks kokku ka, kangas on sellepärast,et asi on osa natuke suuremast projektist kivimüüri ja püramiidi vahele peaks tekkima tee. Küll mitte kõnniteekivist, lihtsalt killustikust, sest kõnniteekivi ei mahu praegu eelarvesse ja nagu kogetud, pole kellestki ka kivi paigaldajat. Selle 30*30 kivi jaoks on mu randmed liiga haiged ja valusad.



Homme loodan sisse saada mulla ja kasvuhoones ammu ülekasvanud maitse- ja salatitaimed ning ostsin Türilt isegi maasikaid, mille isekasvatamiseks mul varem kuidagi kohta ei leidunud. Luigelt ostetud amplitaimed suutsin paraku juba tigudele sööta :(
Ja kuna lõpuks ometi sadas ka meil vihma, öösel ja hommikul, siis natuke ka istutasin. Homme on rohkem plaanis.



6 kommentaari:

  1. Väga viisaka väljanägemisega taimepüramiid, peaks ka hankima sellise. Olengi muidu juba peaaegu ürdipeenrast ilma jäänud - oras vallutas selle kui märkas, et viimasel ajal tegeldakse muudkui ainult lillepeenardega.

    VastaKustuta
  2. Vaatasime ka nii internetist kui Luige laadal naturaalselt seda püramiiidi. Ostmata ikka jäi, rahast kahju ja pole kerge leida ka kohta meie aias. Pildilt tundub väga hele, ehk immutamata toorik nagu nad müüvad. Õlitamine jäetakse kliendi teha. Tõrvaõli olevat tõhusam aga haiseb, teine võimalus on linaõli. Kui söögitaimi ei kasvata, siis ükskõik mis muu õli sobib ka. Ilma õlitamata kõlbab vaid potikestega taimede ladustamiseks, mullaga täites nagu tootjad soovitavad, jääb lühiealiseks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Miks nad ise ei õlita, on mulle täiesti selge, ostjate soovid on nii erinevad. Mina õlitasin linaõliga, tõrvalõhna ma jälestan.

      Kustuta
  3. See on tore, kui postitusi tuleb tihedalt, saab end teiste tööde ja tegemistega kursis hoida. Sa oled nii ettevõtlik naesterahwas ja tulemustega.
    Aga Aalut kujtlesin päris hästi ette :)

    VastaKustuta
  4. Mitte iga päev, vaid igas päevas oleks vaja teha vähemalt kolm postitust :D
    Kes tahab see jõuab, nii lihtne see ongi. Ju Sa väga tahad ja seepärast oledki nii tegus ja tubli.

    VastaKustuta
  5. Jah, see on nii tuttav, et kui ennast liiga kauaks õue unustada, hakkad aiana tihemini kasside peale komistama ja lõpuks hakkavad täitsa konkreetselt õiendama, et olgu nüüd söök olla ja kohe!.:)

    VastaKustuta