26. oktoober 2013

Pikad hommikud, laisad õhtud

Viimased poolteist nädalat olen olnud täielik laiskelajas ja naudin seda täiega. Ma isegi ei mäleta, millal mul viimati oli võimalus niimoodi vedeleda. Mingi haiguslehe ajal vast, aga tervena...ja kui aus olla, siis ma naudin seda täiega. Talviste tegemiste nimekiri on küll üüratult pikk, aga õnneks on veel mitu kuud aega sellega tegeleda.
Ma ei saa aru, kust ma selle meeletu une võtan, kümme tundi magada on täiesti normaalne. Kell pool üksteist magama, kell pool üheksa suudab näljaseks muutunud Aalu mu üles musitada. Siis loivame kahekesi alla kööki, annan kassile süüa, viskan kõik kolm karvikut üle ukse oma asju ajama ja joon ise elutoas teleka ees kohvi oma poolteist-kaks tundi. Ajakirjad, arvuti ja teler seltsiks. Kuus numbrit RHS ajakirja Garden on läbi loetud, seitse numbrit Gardener´s Worldi veel kiles. Aprillist saadik lugemata.
Ega ainult molutanud ka pole. Palgatööd on ikka tehtud. Maja suurpuhastus - ei saa öelda, et suvi läbi üldse koristatud poleks, aga põhjaliku kraamimise peale läks ikka kahel päeval kokku üle kaheteistkümne tunni. Tegin siirupiks eelmisest aastast sügavkülmas olnud jõhvikad. Vähehaaval nokitsenud uue kodulehe kallal. Kõik taimetellimused järgmiseks aastaks tehtud ja saadetud. Kevadeks ostetud muld ja koorekate - see on Schenkeri autojuhi ettekujutus kaupade ladustamisest, mind ennast ei olnud kodus ja nüüd tuleb nende lavadega enne lume tulekut midagi ette võtta, sest muidu ei saa parklas lund lükata. Koorekatet plaanisin juba pikemat aega tellida, hea, et mullatellimise käigus avastasin, et Biolan on odavam kui Autorevol ja suurte koguste puhul transport tasuta. Mulla tellisin meelega väikestes kottides, suuri ma lihtsalt ei saa tõsta.

Välja ei tõmba miskipärast üldse, kuigi eile oli nii soe, et vabalt andis kleidiväel üle õue kuuri lipata. Teha veel oleks. Müümata jäänud laugusibulad maasse tagasi. Roniroosid maha painutada. Hortensiatele, mis kangekaelselt külmavõetud lehtedest lahti laskma keelduvad, pottide vahele mulda juurde. Aga täna sajab paduvihma, mis on vägagi teretulnud põhjus mitte välja minna. Vihm on üldse teretulnud, sest meil on endiselt liiga kuiv olnud, tiik on endiselt kolmveerandtühi.
Küttepuid on toas piisavalt, ka õhtuse sauna jaoks. Elektrihinna ja sissetulekute vahekorrale mõeldes olen siiani elektrikütteseadmete sisselülitamiseks hoidunud, pealegi tegi M võsa mahavõtmise käigus nii palju puid, et sellest jätkub mitmeks aastaks. Ja kuna olen nüüd rohkem kodus, on ka kütmiseks aega.
Eile ikka natuke õues kooserdasin. Sellesse alasse tahaks sõnajalaaeda, aga küsimus selles, et kuidas lahti saada võilillest nii, et mõnusat kümnesentimeetrist samblavaipa ära ei rikuks? Kas Starane aitaks - ma küll olen mürgitamisest aias hoidunud, aga kui muud üle ei  jää, siis tuleb sellele minna.
Käsitsi rohimist pole mõtet pakkuda, on täiesti selge, et seda ma teha ei jõua.
Värvi ja lehti aga oli eile õues veel küll ja küll.



1 kommentaar:

  1. Sa oled ikka tohutult ära teha jõudnud, väga hea, kui und jagub. Peaks ka turba ära tellima, oleks järgmisel hooajal muretu.


    See pgna võilill tuleb ju uuel kevadel seemnest jälle :(

    VastaKustuta