17. aprill 2011

Mõõõõõõõõnus!

Pärast venna, tema pere, kõikide nende hobuste ja koertega veedetud mõnusat laupäeva magasin täna hommikul kella üheksani. Kui silmad avasin, oli selge, et vedelema jääda ei saa, sest taevas säras kõige ehtsam päike. Kusagil poole üheteistkümneks olin õues, selleks ajaks kohv joodud ja kõht täis. Hommik oli tõeliselt imeline ja ega päev kehvem ei tulnud, 13 kraadi varjus. Krookused on lõpuks ometi õitsele puhkenud ja neid tuleb palju, pildil vaid pisike osa puhkejatest:




Esimesed sinililled:



Tiigis hulbib viimane jääpank ja metsaalune on vett täis:



No ja ma ikkagi ei saanud seda Katharine Hodgkinit pildistamata jätta:



Tähtmagnoolia "Royal Star" avab esimesi õisi. Tema on mul uusim tulnukas ja elab alles potis. Pean talle kena sooja koha välja mõtlema, ja probleem on piisavalt happelise pinnase tekitamisega. Ostsin hiljuti Looduspere poest veetestid ja selgus, et meil on isegi kaevuvesi leeliseline, pH 8,0. Pinnasest parem ei räägigi, aga eks tuleb istutusauku turvast uhada. Aga ostmata ka ei suutnud jätta, ma olen ammu magnooliat tahtnud, nii ilus:



Päev kujunes ootamatult töökaks ja tulemuslikuks, Noorenduskuuri sai paarikümneruutmeetrine pargiroosivõsa, see vast oligi päeva suurim Heraklese vägitöö, sest need tüübid ei ole üldse sõbralikud ja torgivad ka läbi nahkkinnaste, mul on hetkel kätel näha rohkem leukoplasti kui nahka...üle poole aia sai eelmise aasta püsikupealsetest puhtaks ja kogu sodi ka ära põletatud. Natuke sai isegi rohitud, sest võililled, naat ja vereurmarohi juba tegutsevad. Õhtul mõtlesin veel, et kas ikka viitsin ja jaksan veel ukse teist korda üle värvida, aga jõudsin järeldusele, et seda saab vähemalt pooles osas istudes teha, nii said teise värvikihi nii uks kui ka pink (Lillekasvataja, kui sa värvida tahad, siis mul tuleks terve maja üle pläänida, äkki teeme diili :D). Lõpuks korjasin veel õuest reedel pestud pesu ära ja siis oligi aeg nii kaugel, et päike hakkas puulatvade taha kaduma ja nina hakkas tuule käes külmetama, oli aeg tuppa kolida. Toas aga lõhnab imeliselt nartsiss Bridal Crown, millest hiljem ka peenraelanik saab:



Soojuspumba ventiil tehti täna väidetavalt korda ja uus gaas sisse. Töötab ja annab sooja. Näis, kui kauaks seekord siis.

9 kommentaari:

  1. Küll sa ikka jõuad. Mina riisusin 5 tundi ja olen ülejäänud õhtu laip olnud - selg valutab ja uni tapab. Ja homme peab jälle tööaias sama tööga alustama, siis juba 8-tunniste tööpäevadena. Oeh.
    Aga tegelikult olen tänase päevaga rahul küll (eilne läks mulgi külaskäigu nahka). Meie põuasel kidural pinnal on see riisumine ikka hulga kiirem, kui tööaia ülitihedal murukamaral ja seega jõudsin hea suure lahmaka ära tehtud, möödaminnes ka mõned peenraosad puhastatud.

    VastaKustuta
  2. Tundub küll nii, et see talvise oleskelu aeg on möödas. Aga, et me enda juures peale saetöö eriti midagi teha veel ei saa, sõitsime ringi ja uurisime, milline maailm välja näeb:) Tuleb välja, et Kesk-Eestis on kevad enamasti käes, aga mitte ka kõikjal. Ja oli ka mõõõõnus:)

    VastaKustuta
  3. Mõõõõõnus jah aga riisusin ka eile ja täna olen haige ja vaevaline. Talvel kogutud pekid valutavad ...:D

    VastaKustuta
  4. mõnus jahh! kuigi ma ei riisunud ega miskit, niisama tuuritasin mööda aeda mitu tundi ringi.

    oh, kus sinna tiiki saab vesiroose panna :))))

    seda tähtmagnooliat olen ma ka ammu tahtnud, aga ei ole veel niikaugele jõudnud. kust sa selle ostsid?

    VastaKustuta
  5. Magnoolia kargas kaasa Hansaplandist. Kallis oli, sinder, aga pea meetrine ka. Mul pole nii palju kannatust, et hakata seda aeglasekasvulist mingist vitsakesest kasvatama...

    VastaKustuta
  6. Magnoolia - mmm!
    Aga lubjamaasse peab talle vist ikka tõesti suure-suure istutusaugu tegema ja mingi erisegu sisse panema.
    Kahju, et ma vahtima ei tormanud, kuidas haljastajad Haapsalu peatänava äärde magnooliaid istutasid, st kui suured augud tehti ja mis sinna sisse pandi. Mõni aasta tagasi lastepargi serva tehti niisugune kolmene rida neist, aga õitsemas ma pole neid paraku veel näinud.
    Sa oled ikka kohutavalt tubli. Et sul seda jaksu ka niimoodi jagub! Kui mina oleks päev otsa peenraid sodist puhastanud, siis igasugune ukse- ja pingivärvimine poleks küll mulle enam mõttesse tulnud ja ma oleks kukele saatnud kõik, kes seda soovitanuks.

    VastaKustuta
  7. nii magnoolia kui nartsiss on imeilusad.
    ja Sa ikka jaksad tõepoolest imetlusväärselt palju!
    kanget verd naine!

    VastaKustuta
  8. Kas need võrkiirised teevadki kohe nii suure kogumiku või võtab see mõned aastad (loe kevaded)?

    VastaKustuta
  9. võrkiirised on aias teist kevadet, nii et väga kaua neil selle puhmiku tegemiseks aega ei kulu

    VastaKustuta