9. aprill 2011

Iseloomutu ohmu

Mul on tunne, et ma ähmaselt tunnen seda tüüpi, kes ütles, et kuna maikuus tuleb kodunt rohkesti ära olla, siis aprillis ei ühtegi taime. Ma olen teda vist lausa peeglist näinud. Aga kuna mu töökoht on täiesti salakavalalt ümbritsetud vastikute kapitalistide rahategemise kohtadega, kus siis muu hulgas kõikvõimalikku taimematerjali müüakse, siis....siin see eiühtegi siis on, koos hämmeldunud koduloomadega.

Kuna taimed hakkasid sõna otseses mõttes pakkidest välja tungima, kasutasin tänast imeilusat ilma juurikate potistamiseks. Siin nad siis on:
Paljasjuursed roosid Nina Weibull, Rumba, Polarstern, Lihterloch, Alchymist ja Europeana. Siinkohal võiks mainida, et Polarstern oli Horteses müügil peenraroosina, aga minu teada peaks ta olema rambler. Ja mul on tunne, et Lihterloch on valesti kirjutatud, aga teooriaga tegelen hiljem. Ega ma sellest Hortesest ülearu heal arvamusel pole, eilegi oli seal müügil roosisort Roos Pildiga Potis :D.
Päevaliiliad ehk Hemerocallised Double Fire Cracker, Mary Brown, Double River (pakis 2 tükki), Roswitha, Cute As Can Be.
Artishokk (Cunara cardunculus), aspar Roem van Washington, Rudbeckia Green Wizard, Tritoma Alcazar, Chelone obliqua, Iris Ensata Blue Pearl (siinkohal küsiks Muhediku käest, mida ta üldse ensatade vastupidavusest meil arvab...).
Lõpuks veel kolm valget ja kolm punast täidisõielist begooniat.
Luudpõõsad Vanesse (kollane) ja Queen Mary tulid koos pottidega.

Potti said ka mõned maitsetaimed ja terrassi rõõmustama esimesed võõrasemad.
Kuna enamust sellest ilust veel välja jätta ei saa, ööd on liiga külmad, ja kasvuhoone näeb mul välja selline:

küsisin Lepatriinult viisakalt luba, kas võin tema tühja tuba kasvuhoonena kasutada. Poole peal hakkas küll tunduma, et kahekümne kaheksa kastmismärja lillepoti tassimine mööda järsku treppi teisele korrusele ei olnud väga hea idee, aga noh, eks igaüks peab oma risti kandma...

Tunne aga on nüüd hirmhea, kuigi kergelt vist värske õhu mürgitus ligi viietunnisest õuesolekust. Kogu aeg muidugi potistamisega ei tegelenud. Kui hommikune tunne oli päris masendav, ükskõik, kuhu ka ei vaadanud, igal pool laiutasid hiiglaslikud mutimullahunnikud ja lõpmatus koguses koerajulki, siis aias ringi käies läks meel üha rõõmsamaks. Roosid on kõik tervise juures, viimseni, ei leidnud ühtki, mis oleks kahtlustki tekitanud. Ja igal pool tervitasid mind rõõmsad ninaotsakesed.


Sinililli küll veel ei leidnud, lumikellukesi see-eest palju:

Talvekahjustused on ainult kanada kuusel Conical, mis on kummaline, sest see puu on samal kohal vähemalt viis aastat kasvanud ja ma ei ole teda ka varem varjutanud. Sel aastal aga sedamoodi ja see on natuke kurb. Mis ma temaga nüüd tegema pean? Lõikama? Pritsimiseks on vist liiga külm veel.


Teised okkalised on õnneks terved. Ka ebaküpress Silver&Gold, mille pärast ma natuke mures olin, oli teine nii paksu lumeteki all.Kõik õuestalvitunud kaktused on elus ja alles.
Terrassil istudes ja teed juues mõtlesin välja vähemalt kolm uut istutusala...kui ma selle ka välja mõtleksin, kes need valmis teeb, vaat siis oleks alles vägev.
Ja seda, mida selle kasvuhoonevrakiga pihta hakata, ma ka ei suuda välja mõelda. Või kas mul teda üldse väga vaja on...igatahes neid plastikplaate sinna tagasi pole mõtet toppida, ma olen seda juba sada korda teinud ja nüüd on osa plaate ka katki. Kui, siis tõmban kile peale.

7 kommentaari:

  1. Vauuuuuu - ütlen mina
    essesork - ütleb blogger

    VastaKustuta
  2. Minu conicale ka selline talv ei meeldinud. Tal olid hoopistükkis alumised oksad MUSTAD, nasu keegi oleks neile õli peale valanud. Kõrbenud on ainult ülemine 5 cm latv. See on kööme.
    Roosid on ka enamus lume alt väljas ja ilusad.
    Aa see ostmine on igati kasulik tegevus. Abiks ikka. Igas mõttes

    Lillekasvataja

    VastaKustuta
  3. Mul elu lihtsam. Rahaline seis on sinna nulli kanti ja esialgu ei osta midagi, aga tore, kui teised seda teevad :) Saab pildiltki näha.

    Lähen mais tööasjus Tamperesse, siis vaatan sealkandis ringi, nii et võite varakult soovitusi jagama hakata :)

    Roosidesse pole veel nakatunud, see on minu meelest üks ütlemata peen värk :)

    VastaKustuta
  4. `Conicaga` oota, ta taastub päris hästi. Meil oli kunagi sarnane lugu 15-aastase puuga, kes asukoha pärast poleks küll mingit päikesepõletust pidanud saama, aga oli ka suures paksus lumes. Ma arvan, et seal on tegu seenega ja kus see juba pesitseb, on ka kohe kahjurid nõrgestatud puul platsis. Kui t lubab, kasuta mingit fungitsiidi ja siis kohe putukatõrjet otsa. On preparaate, mida võib kasutada segatult. Uuri elu.

    Ensatat pole õnnestunud kodustada Moskva-Peterbur-Tln-Trt liinil ka maailmakuulsatel korüfeedel mitte. Ehk oled Sa esimene:) Istuta ta sellisesse kohta, kus ta kevadel oleks jalgupidi vees, aga umbes jaanipäevaks peab see koht olema täielikult kuivanud. Ja peale seda peab nii pinnas kui ka sademete poolest see koht olema absoluutselt kuiv ja sügisel (aug.lõpp-okt.algus)võimalda talle +30C. Muidugi võib ta Sul mitmete heade asjaolude kokkulangemisel ehk kord elus isegi õit näidata, aga pikemas perpektiivis...:( Edu igaljuhul!

    VastaKustuta
  5. No mõni impulsiivost ju peabki puusse minema...muidu poleks asi õige. Kui ma selle koha ensatale veel leiaksin, siis oktoobris +30 saab vist küll ainult saunas kätte :D

    VastaKustuta
  6. Muide, ma olen korra mõelnud, aga vist ei viitsi jännata, sest muud põnevat on maailm kuhjaga täis, et istutaks selle mõne ensatasordi potti. Kui õhk ja vesi soojenevad +10C, paneks selle poti kaldavette, siis suveks tõstaks kõrvale ja sügisel veaks kuskile kuiva ruumi, mille saaks väga soojaks kütta (Sina võta endaga sauna:D) ja talvitaks teda keldris kuni järgmise kevadeni.

    VastaKustuta
  7. kas neid kasvuhooneplaate silikooniga ei saa kinnitada, siis ei tohiks ära lennata. samas üks naaber korjab talveks need plaadid endal ära ja paneb kevadelt tagasi (täna just oli kasvuhoone korda teinud, talvel oli nigu luukere keset aeda :)

    VastaKustuta