19. juuli 2009

Suve süda

Üks äraütlemata mõnus nädalavahetus oli. Algas juba reede õhtul, kui Deia perega roose imetlemas käis. Laupäeva hommikul aga leidsin Ehitusmarketist, kuhu ma olin tegelikult suundunud lilletugesid ostma (jah, ma tean, et ma lubasin taimi mitte osta, aga ma pole lubanud, et ma roose ei vaata ka...) üksiku ja kurva Morden Sunrise. Mis mulle muidugi kohe autosse ronis. Täiesti ise. Ja võttis oma valgeõielise sõbra Henry Hudsoni ka veel kaasa.
Oleks neid Sunrise kaks olnud, oleksin teise viinud kenale inimesele Trummile, kellele end külla pressisin. Aga kahjuks oli ainult üks ja ma olin piisavalt isekas, et see endale jätta.
Peale Trummlandia külastamist oli kindel plaan natuke terrassil lohetseda. Lepatriinu aga näitas halba eeskuju ja peagi leidsin endagi kasti ja kõplaga peenraid rohimas.
Õnneks katkestasid selle tegevuse järgmised külalised.
Ahjaa, reede õhtul saime jälile ka sellele tegelasele, kes juba mitu suve järjest meie mustsõstrad ära sööb. Ja mina kahtlustasin linde...oli see vast linnuke, viiekümnekilone ja karvane. Istus põõsas ja sõi kahe suupoolega. Seni, kuni ma fotoka järgi jooksin, oli mustsõstardest isu täis saanud ja ampsas vähele kuumaasikaid peale. Kaukaaslane-taimetoitlane...

Rooside aeg aga on täies lõõmas. Kõik lõhnab ja aiast tuppa ei taha üldse tulla.




Tänane südasuvine ilm oli ideaalne koerapesuks. Kõigepealt käis vannis kolli ja kauka viisime õhtupoolikul merre. Ujusime ja mulistasime isegi. Sellest pilte paraku ei saanud, polnud kedagi, kes pilti teeks, kõik olid meres.
Vihma hakkas sadama tegelikult juba siis, kui me alles vees olime. Õnneks jõudsime enne suuremat padukat koju. Olime vast viis minutit kodus olnud, kui pikne kärgatas ja taevaluugid tõsiselt valla löödi. Sadas ikka lausa valget vett taevast alla ja kõu kärkis ikka väga lähedal.

Vihmasaju ajal said purkidesse Keila turult ostetud üheksa kilo kurki, sellega on hoidistamishooaeg alanud ja lõppenud. Mitte et ei viitsiks, aga lihtsalt konserveeritud köögivilju ei söö meie peres keegi. Kompotte-moose kah mitte. Mul endal hakkab punasesõstramahlale mõeldes sees keerama, lapseeas oli see kohustuslik programm.
Kaks aastat tagasi, kui ma südasuvel opihaavu lakkusin, arvas mu tolleaegne kaasa, et mul on nüüd piisavalt aega selleks, mida tõeline naine suvel tegema pidi, hoidistamiseks nimelt. Hiljem jagasin kaks aastat neid purke laiali ja mõned moosid on ikka veel alles. Nii et ei enam. Kurk on ainuke, mis purki saab ja mul on kahtlane tunne, et ka see üheksa kilo oli natuke liiga palju.

Kaktusel aga avanes kolmas õis. Üheksa õienuppu on veel. Kaks Kähri käest saadud kaktust kosuvad ka kenasti.




Kuna laupäeval ostetud kahte roosi polnud kuskile istutada, sain poisi abiga endale uue roosipeenra. Seal on nüüd veel ruumi. Khm.



Lepatriinu paralleelprojekt on kah peaaegu valmis, ainult pinoteksida veel. Väga mõnus on pesu kuivama panna, ei mingit savis sumamist ega talvel kiilasjääl libisemist enam. Üks kividevahe vähem niita ka.


Auto aga jäi jälle koristamata...












Posted by Picasa

13 kommentaari:

  1. Ehhee - oleks sa minu käest küsinu, oleks sulle juba varem öelnud, kes su marjad pintslisse pistab. Meil süüakse tikrid ka ära - see on eriline vaatepilt, kuidas nad ettevaatlikult seal tikripõõsas nahistavad - torgib ju :DD
    Ja tänavuaastane avastus neile on herned - sellepeale pole nad eelnevatel aastatel tulnud, et herned ka süüa kõlbavad. Aga nüüd nad avastasid, et plika käib seal miskit nahistamas - ja siis vaja ju järgi proovida. Nu ja neile sobivad kõik - alates õitest ja lõpetades kaunadega. Ja kui muud moodi kätte ei saa, siis tiritakse koos juurtega välja. Nii et lisaks kurkidele, ei saa me seeaasta ka herneid :S. Ja ma pole veel pihta saanud, kes käib mul porgandeid välja tirimas - kas plika või samuti peniloomad. Kõigil igastahes maru süütu nägu ees.

    VastaKustuta
  2. Sel aastal isegi minu berna, kelle alles eelmisel aastal sain maasikaid sööma, on oma krõbinaid hakanud kokku hoidma, õhtune ports kõik alles, kõlbavad kõik - mustikad, tikrid, kirsid, isegi salat ja hernes ka, nätsutab kauna tühjaks ja need siis kenasti ripuvad varte küljes. Isegi mu mees käib nüüd tikreid ja herneid söömas, aga mustikasse jäi hiljaks, väga korralikult marjadest ja pooltest lehtedest tühjaks roobitsetud. Ah jaa - 2 suurt roosioksa oli ka mulle ukseesiseke toodud, okkad jäid saba külge kui salatit käis pätsamas (või maasikaid, polegi neid roosaõielisel mitu päeva ühtegi punast näinud) :)

    VastaKustuta
  3. Hea lugeda, et ma pole ainus, kelle kurgid ja tikrid ära lätsutatakse. Päris omapärane vaatepilt ju kah.
    Aga see Su hoidiste lugu oli hea! Hea, et lahti said ikka kraamist

    VastaKustuta
  4. Jälle nii tegus nädalavahetus! mina saan jälle ainult sõnakuulelikkuse taha pugeda - terve nädalavahetus kulus saares sünnipäeval lebotamisele ära. Nüüd kõht kõik punane.

    VastaKustuta
  5. Kaunid lilled ja vägev ehitis!

    Kas sa oled õuekaktusi rohkem ka uurinud, millised opuntia liigid veel õues nõustuksid elama peale compressa? Netiotsinguga ei leidnud, et keegi compressat Eestis müüks, aga äkki talub ka mõni muu liik meie kliimat - mul tekkis nädalavahetusel kogemata üks superideaalne koht ühele kaktusele.

    VastaKustuta
  6. Mulle tegelikult niisugused ilmad ei sobi, aga õnneks olid meil külalised, kes siis meid ooberdasid - grillisid ja tegid salateid, korjasid kirsse ja muid marju ka, ikka endale:)
    Nii,et ka päris hea nädalalõpp, sest hostad on istutatud. Selle tegime ikka ise.

    Ma ka ei hoidista, kui ainult midagi külma torkan, siis sellest piisab.

    Näete, pakkusite mulle siin kevadel mägra asemele koera, nüüd vähemalt on see pisku herneid mul alles. Aga ploome söövad puu otsast metskitsed- ise vaatasime pealt.

    Kaktused- meil on talvitunud veel O.fragilis ja üks sort O.phaecantha var.camanchica `Longispina´ Kaktuseid müüb üks inglise firma, kui tahad, saadan lingi, aga üldiselt levivad nad kollektsionääride hulgas. Kindlalt on neid A.Kähril, võibolla ka Urmas Kajal Sagadis, toakaktuste kollektsioon on tal küll suur. Teisi ei tea.

    lobble- kukkusingi lobisema:)

    VastaKustuta
  7. Kähri käes sain ühe Opuntia imbricata ja ühe Opuntia fragilise, rohkem tal midagi hetkel pakkuda polnudki. Aga Kadakas, compressa võid Sa minu käest saada, meie Kakul kõrvu küllaga, hakkabki teine roosipeenrasse trügima :). Mõtle välja, kuidas kätte saad, postiga nii õrna asja ei riski eriti saata.
    Muhedik, kui Sa inglise firmat mõtlesid, www.westfieldcacti.co.uk, siis ma olen neile mingi neli või viis meili saatnud, aga vastata nad ei suvatse :(.

    VastaKustuta
  8. tundub, et on seesama, aga mul on veidi teine aadress
    http://www.cactusshop.co.uk/

    VastaKustuta
  9. Oi mind naiivitari - mõtlesin, et kui nimed teada, astun mõnda suuremasse lilleärisse sisse ja ostan kaktuse ära, aga polegi nii lihtne :(
    Aitäh pakkumast Thela - mõtlen selle pakkumise üle, kui välja mõ
    tlen, võtan ühendust:)
    Muhedikule ka tänu, uurin Urmas Kaja käest, mis tal on - vähemasti mulle üsna lähedal. Kõige lähemal on kaktusekasvataja Anu Tähismaa, aga ta opuntiafänn ei ole.

    VastaKustuta
  10. Vau! sul nii palju roosisorte - 75 + uued! Raske kujutleda, kuidas sa neid hallata suudad. Ma just lugesin pärast 4-aastast roosidega toimetamist nö. juhendit ja sain teada, mida kõike ma veel ei tea ja õieti teinud pole. Aga arenguruumi peab ju jääma, muidu on maailm liiga lõpetatud ja valmis.

    PS.Saatsin sulle ühe meili.

    VastaKustuta
  11. Noh, kui neid roosikasvatuse juhendeid väga tõsiselt lugeda, siis meie kive täis pinnasel ei tohiks ükski roos kasvada, veel vähem õitseda. Paraku tõestavad pildid vastupidist :)

    VastaKustuta
  12. kena inimene trumm liigutab kõrvu.. kuigi tunne on, nagu oleks mitu korda pesukuivatusrullide vahelt läbi käinud...

    ssssina jeerum-jeerum, millised roosid! oeh..

    see pesukuivatrusplats on ka äge. multifunktsionaalne ka. saab ntx tantsupõrandana kasutada :))

    VastaKustuta
  13. ja see morden sunrise - see oli see, mis botaanikaaiaski, jah??? ehh... tuleb sagedamini ehitusmarketis käia :D

    VastaKustuta