13. juuli 2009

Suur projekt, väike projekt, paar õit, paar retsepti

Mõni asi võtab üllatavalt palju aega hoovõtmiseks ja üllatavalt vähe tegemiseks. Laupäev algas üleüldse kooserdamisega mööda võõraid aedu, algusega meie enda aiast ja lõppes oma küla ühes teises aias rohke kohvijoomise ja koogisöömisega. Koogisöömise käigus pakkus abivalmis naabrimees, et õpetab meie poisi kive lõhkuma ja nii läks veel õhtupoolikul hoogne hostaala korrastamine lahti. Tulemus pühapäeva õhtul:

Silt aga vedeles kuuri all juba sügisest saadik, sest esialgselt planeeritud kohta ta ei sobinud. Vaja oli ideed ja kuvaldaga poissi, ning paigas ta oligi.
Edasi lihtsalt paar kaunist õit, Chinatown ja Malicorne:
Siis üks raadiost kuuldud retsept, mille panen rohkem sellepärast kirja, et mitte ära unustada, retsept pärinevat viimase tsaariperekonna köögist. Romanovite maasikad:
600 g metsmaasikaid
ühest suurest apelsinist pressitud mahl
5 supilusikatäit Cointreau´d
Maasikad marineerida kergelt apelsinimahla-Cointreau segus ja süüa vahukoorega.
Roast olevat olemas veel prantsuse variant, kus Cointreau asemel on Curacao ja ameerika variandis Cointreau asemel Grand Marnier ja vahukoore asemel vaniljejäätis.
Kuna minu baarikapis likööre pole ja maasikaid söön ka niisama käpuli maas, siis pole järele proovinud. Aga kõlab hästi.
Posted by Picasa

15 kommentaari:

  1. Ma vaatan, et mõni valmistub juba jõuludeks! Roosid on ilusad tõesti!

    VastaKustuta
  2. Väga kena on see varjuala! Tubli poiss sul!

    VastaKustuta
  3. Laternad maja küljes on sujuv üleminek ühtedelt jõuludelt teistele :=). Lihtsalt polnud kedagi nii pikka käepärast, kes nad maha võtnud oleks.

    VastaKustuta
  4. Polegi ju vaja neid tulesid maha võtta, pimedatel augustiöödel on nad ka unistamiseks ju sobilikud.

    Hosta-ala on ilus, aga ütlen ka kohe, et ta sai väike:) kohe väga väike:)
    retsept on huvitav, ahvatleb proovima:)Aitäh!
    aga roos on roos on roos:)

    VastaKustuta
  5. Saladuskatte all tunnistan, et suurem hostaala tuleb maja teisele küljele, seal on ka enamus Franseni hostasid. Põhjaküljel pole enam kuhugi laieneda.

    VastaKustuta
  6. nu meil on majaesisel kuusel aastaringselt küünlad küljes. Sai kunagi pandud kui kuusk veel väiksem oli ja nüüd on puu kasvanud koos küünaldega. Talvel pole muud kui vea aga pikendus õue ja pane pistikusse. Vat nii laisad oleme - kes see viitsib 2 x nendega jännata - pane peale ja võta maha :DD. Huvitaval kombel on need elektriküünlad 5-6 a vastu pidanud ja pole veel läbi läinud.
    Aga ühes aias nägin, et olid õunapuu küljes punased jõuluehted. Vaatasin kaugelt, et ei või olla, et juuni lõpus juba suured punased õunad on :D
    Väga lahe oli tegelikult.

    VastaKustuta
  7. Lahe on jah:) Ja kas teate, et hirmasti armastab jõuluehteid tomat:) Vot kui hea, et jutuks tuli. Mu tomatid sel aastal laisavõitu punaseks minema, vaja ripatsid külge panna. Ausõna aitab, järgi proovitud:)

    VastaKustuta
  8. Muhedik vat seda ma tahaks näha - sa pane pilte ka siis. Jeerum, kui ma tomatile jõuluehted külge riputaks, siis mees viiks mu kondlasti paldiski mnt kontrolli:D. Ämm juba niigi kahtleb mu mõistuses - siis arvaks mees ka kindlasti, et naine on hulluks läinud:D
    Maasikapeenras juba on punased kivikesed( need korjatakse plika poolt kogu aeg ära - vaja ju liivakstis nendega toimetada)

    VastaKustuta
  9. Nii et tegemist Sul jagus...
    Aga kuidas peotäie metsiku tulbi sibulaid Sulle kätte toimetan? Need muide imepisikesed...

    VastaKustuta
  10. Kukupai, kui saaksid mulle meilida evepiibe@gmail.com, saaks täpsemalt kokku leppida. Siin blogisabas nagu ei tahaks detailselt arutleda.

    VastaKustuta
  11. Tuled võiksid räästas rippuda jah, mul kaovad nad kähku juba pühadejärgsel päeval :(
    Aga see ilus hostapeenar väga väike jah :))) Mu köögiakna alune, kus eelmisel aastal veel ruumi küll on see aasta mitte hostapeenar vaid hostavõsa :D

    VastaKustuta
  12. heh! näedsiis... ikka kange raffas, miskit pole öelda, kes kaevab mägesid, kes nihutab kiva...

    eee....vat, järgmisel aastal olen ma ka targem. sel aastal sai aprillis toomingalt jõuluküünlad maha võetud :)))

    a deia
    mul vanaema riputas tomatite külge hõbepaberiribasid kaunistuseks - tomatid kasvasid mühinal :)

    VastaKustuta
  13. tegelikult on hämmastav (olen seda enda ehitamise-tegemise käigus korduvalt märganud), kuidas mõne (suhteliselt väikese) koha kordasaamine hoobilt hästi suurelt üldpilti muudab. lisaks tekitab kuidagi tunde, nagu see oleks alati nii olnud... s.t. see korratus kaob hetkega meelest.

    p.s. mul on kahtlane tunne, et prantsuse versioon on grand marnier' ja ameerika oma curacaoga :). mitte, et see mingi oluline asi oleks...:)

    VastaKustuta
  14. see likööride vahetusesoleku tunne tekkis mul endal ka...aga igaks juhuks panin nii kirja, nagu Vikerraadio ütles.

    VastaKustuta