8. august 2008

Veeuputus

Juba peale eelmist lahmakat tekkis vajadus kontrollida, et ega kusagile künka otsa pole Noa laeva kinni jäänud. Õnneks ei olnud, ohjeldamatult sigiv loomaaed mul täpselt veel puudu olekski. Aitab sellest, et hakkas uuesti kallama.
Aed näeb hetkel päris rääbakas välja. Kuna jõudsin sel nädalal kõigil õhtutel kaunis hilja koju, pole mahti olnud isegi äraõitsenud õisi ära lõigata. Lootsin nädalavahetusele, aga eks näis, kuidas ilm lubab.
Eelmisel laupäeval eksperimenteerisin suvelilledega. Kuna osa neist paljuneb meil isekülvi meetodil, siis hakkas nii mõnigi koht Tootsi peenart meenutama. Moonid rebisin lihtsalt halastamatult välja ja viskasin minema, muidu hakkaks aed vist järgmisel aastal narkoaiandit meenutama (kuigi meie moonides vist eriti oopiumi ei ole). Aga osade tegelastega katsetasin ümberistutamist. Kevadel jäid nii mõnedki aiavaasid tühjaks, esiteks oli mul aprillis-mais muudki teha kui aiale mõelda. Teiseks, nagu eelnevalt mainitud, kukkus minikasvuhoone tükkideks ja osa tõusmeid ei elanud seda ehmatust üle.
Aga eksperimendi tulemused: peiulillede vastupidavus on juba eelnevalt testitud, neid võib suvi otsa ühest kohast teise tassida ja midagi ei juhtu. Kuna olen neid juba paar aastat ise seemnest ette kasvatanud, tekib neid vahest liiga palju ühte kohta. Rebasesabadele kolimine eriti ei meeldinud, näevad nukrad välja. Saialilledega sama lugu, ei meeldinud. Aga üllataval kombel elas aiavaasi kolimise väga uhkelt üle kõrgekasvuline kosmos.
Floksid on meeletult tihedaks kasvanud, peaks vist harvendama, aga kuidas nad selle üle elavad? Äkki mõni kogenum oskab soovitada. Aiaraamatud kubisevad eksootidest. aga vanade taluaia lillede kohta liigub kaunis vähe infot.
Päevaliiliatega samamoodi. Iiriste ja päevaliiliatega juhtus eelmisel aastal üldse paha lugu, postimüügist tellitud istikute kasti oli loobitud ja kui ma paki avasin, oli seal totaalne segu taimedest, mullast ja pakenditest. Nii et nüüd ei ole mul halli aimugi, mis mul on ja kus mul on.
Iirised identifitseerisin küll eelmisel sügisel lehtede järgi ja kolisin basseini kõrvale peenrasse. Aga päevaliiliad on minu suureks pettumuseks kõik oranzid. Ei oskagi arvata, kas teised värvid läksid lihtsalt välja.
Ja lõpuks. aitäh Deiale auhinnalise äramainimise eest! Kuna ma olen botaaniline kretiin, kes mitte ühegi floora esindaja ladinakeelset nime pole viitsinud pähe õppida ja kelle jaoks disain on olulisem kui taim ise, siis pean vist lubama, et ehk ma ikka kunagi ka arenen selle vääriliseks :). Ja ka edasi saata pole hetkel kellelegi, sest blogimaailma aedades ringi jalutamiseks on sel aastal ikka hullult vähe aega olnud ja neil, keda tean, on see auhind juba olemas. Aga ma pean meeles ja ühel päeval annan edasi.

*Andes seda auhinda, ei nõua ma kandidaatidelt osalemist :) See on vabatahtlik*
1) Vali 5 blogi, kes sinu arvates väärivad seda auhinda loomingulisuse, disaini, huvitava materjali ja samuti panuse andmise eest blogide maailma, olenemata keelest.2) Auhinna andja lisab postitusse iga saaja nime ja lingi tema blogile.3) Iga auhinna võitja paneb auhinna oma lehele ning lisab lingi, kellelt see auhind on saadud.4) Auhinna saaja ning andja lisavad oma postitusse ka lingi "Arte y pico" blogile, et oleks teada, kust see auhind on alguse saanud.5) Auhinna andmisel kopeeri need reeglid oma postitusse.
You have to pick 5 blogs that you consider deserve this award for creativity, design, interesting material, and also contributes to the blogging community, no matter of language.2) Each award has to have the name of the author and also a link to his or her blog to be visited by everyone.3) Each award-winning has to show the award and put the name and link to the blog that has given her or him the ward itself.4) Award-winning and the one who has given the prize have to show the link of "Arte y pico" blog, so everyone will know the origin of this award.5) Show these rules.

1 kommentaar:

  1. Flokse võid praegu jagada ja ümber istutada, mitte midagi ei juhtu. Sel aastal eriti - maa niiske ja ilm on jahe. Nad lähevad hästi kasvama ka varrepistikust. Ümberistutamisel lõika ainult õied maha. Tavaliselt taim ei jõua korraga juurduda ja õitseda. Sama lugu iiristega, parim istutusaeg.

    VastaKustuta