25. august 2008

Tormidevaheline

Nii vihmast ja tormist augustit ei mäletagi, ja inglaste ilmateade ei luba ka lähinädalaks midagi paremat. Homme ehk ei sadavat - aga homme olen ma tööl. Kolmapäeval,neljapäeval ja reedel taas laussadu ja ehk jätab laupäeval järele.
Laupäeval sain siiski oma hädavajalikud asjad ümber istutatud ja ka mõned istutusalade servad Muhediku õpetuse järgi ära korrastatud, peamiselt maja ees. Küljele ja maja taha roosiaeda ei jõudnud, päev lõppes enne otsa ja kuiv aeg koos sellega.
Täna tegin korra, käärid peos, aias ringi, aga pilt on kaunis trööstitu. Maa lirtsub ja on saviselt libe nagu tavaliselt aprillis või novembris. Roosid õitsevad veel vähem kui enne, ja õied kipuvad mädanema. Pungi on küll palju juurde tulnud. Puishortensia Annabelle on tormi poolt üsna puruks pekstud, selle oksi pole mõtet vaasi ka lõigata, ei seisa. Päevalilled on püsti, aga ei õitse. Tokkroosid õitsevad, aga pooled on pikali. Kressid, päevalilled ja begooniad tunnevad end hästi ja eriti hästi tunnevad end hostad, kellele see niiskus paistab väga meeldivat. Hästi tunnevad end ka suveks õue viidud kallad, mis minu meelest pole iial nii lopsakad olnud.
Kolmekümnest istutatud gladioolist on õiealgmeid ainult kolmel. Petuuniad peaaegu ei õitse, kuigi olen nagu igal aastal hoolega vanu õisi ära noppinud.
Umbrohust ma parem ei räägigi, see on jälle vaksapikkune, kuigi alles kaks nädalat tagasi rohisin. Muru jäi ka nädalavahetusel niitmata ja on kah üle pahkluude. Sinna, kus trakats katki läks, ei julge vaadatagi, seal on ilmselt põlvini.
Ilmselt pean endale järgmisel kevadel taimi vaadates kõvasti näppudele virutama ja enesele selgeks tegema, et ma ei suuda üksinda suuremat ala hooldada, kui mul juba on. Tööpäeviti kell kaheksa õhtul koju jõudes ei jõua suurt midagi ja laupäevast-pühapäevast jääb napiks, eriti taoliste kehvade suusailmadega nagu sel aastal.
Aga peame vastu ja loodame, et aed peab ka.

6 kommentaari:

  1. hortensiad vaasi: traditsiooniline poolviltu lõige terava noaga ja kehatemperatuurist soojemasse vette, no ca 40 kraadi, kuid mitte liiga kuuma ka.

    vett vaasis 20-30 cm kõrguse jagu, vähem on liiga vähe, nad on üsna janused ja rohkem pole mõtet.
    proovi ära!

    mul küll seisavad ja leinakimpudesse, -pärgadesse panin neid ka, eelnevalt sooja veega joodetult. seisid hästi kaua.

    VastaKustuta
  2. Aitäh, toompea, proovin kindlasti järele.
    Sellest aiapildist kirjutan kunagi pikemalt, sellel on teatud tähendus.
    Ja muuseas, prantsuse sai tuli väga hää.

    VastaKustuta
  3. Meil ka sajab. Mis sajab - kallab ja juba mitmes päev. Aga taimed püsivad vapralt püsti, arvasin ka kui korraks välja kiikasin, et kõik on pikali, aga pole mitte. Isegi pea 3 meetrised vaigulilled on uhkelt püsti. Niita oleks küll vaja, meie murust on ka heinamaa saamas.
    Kuidas arvad, kas niisugune peenraserva korrastus on kiirem kui käärid või rohimine?

    VastaKustuta
  4. Kiirem kindlasti ei olnud, sest ma võtsin ette kõige vanemad peenrad ja nende servad olid üksjagu mättas. Nii et ma võtsin mitte 5cm, vaid lausa 15-20 cm kauguselt, vedasin savised-kleepuvad mättad ehitusmasinate jäetud elevandilõksudesse ja peenraserva vaod omakorda liiva täis (ma loodan, et arst, kes mul üle 5kg tõsta ei luba, seda blogi ei loe...). Aga ma arvan, et kui nüüd asja järje peal hoida, on edaspidi kindlasti lihtsam. Igatahes vaatepilt jäi kaunis ilus. Eile ja üleeile oli nii hämar, et pilti ei tahtnud teha, kui saan, panen pildid ka üles.
    Maja ümbert mul väikese niidukiga suurem hein õnnestus eile õhtul maha võtta ja trakatsi viisin ka täna hommikul lõpuks Stokkerisse ära.

    VastaKustuta
  5. sattusin su aeda tänu toompeale, millegipärast ei teadnud enne, et sul eraldi blogi on. Aitäh, et oma kodu tutvustad, maja on tõesti Suur, aga lugedes su tublidust ma enam ei imesta, kuidas selle kõigega toime tuled. "Kes palju teeb, see palju jaksab" käib just sinu kohta.
    Olen oma vanu tuttavaid, algarvu, toompead ja sind kõige rohkem tundma õppinud ja ega eriti suuremaks seda ringi ajada ei soovigi. veelkord, hea, et siia kaema sain.

    VastaKustuta
  6. Sul siis gladioolidega veel nirum seis kui mul, ma lugesin 10 õiealget kokku, aga kas kõigist asja ka saab, seda ei tea. Nuuks!

    VastaKustuta