27. mai 2012

Puude õitsemise aeg

Esimest korda elus näen õitsemas oma hobukastanit, mis vitsakesena võsa likvideerimisel välja ilmus kunagi ja mille sellepärast alles jätsin, et mulle hobukastan väga meeldib. Alles nüüd, pärast kümmet aastat kosumiasega võsast väljas, on esimest korda õites. Kas keegi teab, kus müüakse roosaõielist? Mul pole küll suurte puude jaoks eriti ruumi, s.t. neid on niigi rohkem kui küll. Aga ühe hobukastani suruks veel kuskile ehk ära.
Paradiisiõunapuu pruudiehtes. Teised õunapuud meil veel ei õitse.
Taluaia vanad sirelid alustavad ladvast:
Sel aastal tundub, et näeb esmakordselt ka sordisirelite õisi. Kirjulehise sireli parim osa on muidugi hoopis lehed, õied üsna tavalised.
Vana, üle kolmemeetrise läbimõõduga ebaküdooniapõõsas muutub kevadel lõkkeks, kahjuks pole ma kunagi ühtki vilja leidnud.
Naljakas kompositsioon majaesisel: kunagi veel ema poolt istutatud mitmekümneaastase sügislille võimas kevadlehestik, sellesse end sisse külvanud sinine meelespea, minu istutatud nuluhakatis ja hiirte poolt istutatud punane tulp :). No ja mõned võililled, kuis muidu.
On imeilus aeg puhkuselolemiseks ja terve nädal puhkust on veel ees (kuigi kas see on puhkus, kui kondid igal õhtul valutavad...?). Aga mulle meeldib.

6 kommentaari:

  1. Meil on õuna-ja muude viljapuude õitsemine juba minevik, aga sirelid ja võililled õitsevad meil üheaegselt:)
    Punase-ja roosaõielist hobukastanit müüb üks Lätimaa puukool. Nad olid mu laada soovinimekirjas esimesel kohal, aga neil polnud mu unistusi Siguldas kaasas.
    Kondivalu läheb hommikuks mööda, et seejärel jälle õhtul endast märku anda:)

    VastaKustuta
  2. Meil ka õunapuud veel ootavad- aga kohe kohe...
    Aga kondivalu on vist paratamatu. tahaks ka uuesti puhkust :)

    VastaKustuta
  3. Sirel "Aucubaefolia" hakkas mul 6itsema enne harilikku sirelit. 6is v6iks t6esti v2hem pleekunud tooni olla:)
    Ebakydoonia kohta on kirjutatud, et viljade saamiseks vajab 6ietolmu teiselt p66salt. Mul on 2 tykki k6rvuti, 3 aastat kohal kasvanult andsid paar viljakest juba. Aga see p66sas on kasvatamist v22rt ka viljadeta juba oma 6ite p2rast.
    Ja paradiisi6unapuu 6ied on t2naseks ajalugu, kui Toringo 6unakad uhkesti 6ilmitsevad ja aed-6unapuudest m6ned 6itsevad, m6ned alles s2tivad. Eesti on klimaatiliselt t6esti suur riik.

    VastaKustuta
  4. Kirjuta puudest rohkem, see on nii põnev teema. Mul õitsevad ka harilikud sirelid. Sordi omad on veel pottides.
    Tõin endale Lätist Kollase hobukastani- /Aesculus flava/, aga ta on mul ka alles ülijupike.

    Toomingad juurisid lihtviisiliselt välja? Sul oli neist eespool juttu. Nad on ju nagu umbrohi, kuhu paindub, sinna juurdub.

    VastaKustuta
  5. Ebaküdooniad ei peagi päris kõrvuti olema - meil on naabri oma ikka mitukümmend meetrit eemal, aga pärast minu oma istutamist hakkasid mõlemad vilja kandma.

    VastaKustuta