18. aprill 2012

Peiulillede meelespea

Thela, kui sa järgmisel talvel kukud seemneid soetama, pea palun meeles, et 300 seemet pakis tähendab Leedus, Lätis ja Inglismaal täiesti erinevaid suurusi. Thompson&Morgani veebipoest tellitud peiulilli mahtus külvikasti 1 pakk, Seklose seemneid 2 pakki ja Läti omi oleks vabalt mahtunud kolm. Kõigil pakkidel oli kirjas, et keskmiselt 300 seemet...
Ja T&M uued põnevad F1 sordid ongi 40 ja 45 seemne kaupa pakis. See oli veebipoes ka kirjas.
Igatahes on nad nüüd kasvukas külvikastides. Mis teha, mulle nad meeldivad ja eriti meeldib nende mõrkjas lõhn ning esimeste külmadeni kestev õitsemine.
Muuseas, peiulille õied on söödavad ja kuivatatud õiepulbrit kutsutakse lõunamaades vaese mehe safraniks. Nii et kui mõni sugulane teile Egiptuse turismireisilt odavat safranit toob, on suure tõenäosusega tegemist peiulillepulbriga. Nii lõhn kui värv petavad ära küll. 

7 kommentaari:

  1. Mulle meeldivad nad ka, aga kui mul on kohta vaid 2-le taimele, siis kastitäit pole mul mõtet külvata, kõike ei jõua ka ära süüa:D

    VastaKustuta
  2. Väga põnev info. Proovin ära see aasta.
    Aga nad on ilusad küll. Möödunud aasta oli mul neid peenardes palju ja üldkokkuvõtteline aia välimus oli SUPER!

    VastaKustuta
  3. mulle nad varem üldse ei meeldinud - mäletan, et vanaemal oli neid peenardes omajagu, sellised pruunikad ja imelikud. aga nüüd, kui saada on erkoranzhe ja -kollaseid sorte, olen ma neisse täitsa armunud.

    kahju, et ei tulnud pähe seemneid osta ja külvata... eks siis peab jälle taimed hankima.

    VastaKustuta
  4. Seda, et nad söödavad on ma teadsin, aga, et kohe lausa safran, vot see on põnev!

    VastaKustuta
  5. ja eriti pidavat roosidele meeldima kui sügisel peiulilled nende vahele hakkida ja mulla sisse kobestada:)

    Kusjuures mina kasvatan aiavaasides aastaid juba peiulille - ei mingit muret nendega. Muudkui õitsevad külmadeni välja. Petuuniaid, lobeeliad ja muid suvikuid muudkui poputa ja ikka lähevad mul käest ära :)

    VastaKustuta
  6. Põltsamaa roosiaias kasvatatakse mingite aastate tagant roosialadel peiulille, et maa kiiremini jälle roosile sobivaks muuta. Tigudele maitsevad peiulilled ka hästi. Kui massiliselt vaja kasvatada, siis võib ju ise seemet koguda.

    VastaKustuta
  7. Peiulill, eriti see 6rnem, on nii imeline ja Sel aastal kylvan ka yle pika aja. Ka teistel peiuilledel (k6rge ja madal) on imeilusaid sorte.
    Seda, et salatitesse jm tema 6isi pannakse, olen lugenud, aga kuivatamine oli uudis. Kas proovime sygisel ja teeme v6rdluskatset?

    VastaKustuta