9. juuni 2011

Maanteekraavist leitud

Niisiis, siin nüüd korralikumad pildid, sest ega ma ju enne jätta ei saanud, kui üks esindaja sealt maantekraavist ära toodud sai. Sinna jäi veel. Lisaks mõtlesin välja, kuidas need taimed sinna sattuda võisid - talu seal jah ei ole olnud, küll asus aastakümneid tagasi seal lähedal nõukogude armee piiripunkt, kus automaatidega tädikesed Paldiskisse minevaid autosid ja inimesi kontrollisid. Võimalik, et selle piiripunkti juures oli tollele ajale kohaselt ka mõni aiamaa - olin ise alles lapseohtu ja täpselt ei mäleta. Kohalikku looduslikku päritolu need taimed suure tõenäosusega pole, sest samast leidsime veel nn.vanaaegseid täidisõielisi nartsisse ja mingeid liiliaid. Ju keerati hilisema eurotee ja eurokraavide ehitusega kunagine pinnas segamini ja loobiti metsa alla laiali. Nii et mõtlemisainet iirisetarkadele :D. P.S, Tegelik värv on sinisem,alumise pildi pung on umbes õiget värvi, hommikused lahtised õied on vale punakaslilla, digiaparaadid petavad ja hommikune valgus oli väga ere.


6 kommentaari:

  1. Ja ongi mingi vanem aediirise sort!:) nägin seda habet õigesti. Ilus on. Kas ta ka lõhnab?

    VastaKustuta
  2. Vau, mida kõike leida ei või! Hea silm, mis ära nägi, et kraavis selline kaunitar :).

    VastaKustuta
  3. Hämmastav, et nad ka niimoodi metsistuna ja rohus kasvades on vastu pidanud!

    VastaKustuta
  4. See on seesama, mis mul aias kasvab. Vana sort jah. Kas mitte Muhedik kuskil vist Köögikata blogis seda kunagi mitte ei tuvastanud?
    Tal on väga ilusad lehed, sellised pikad ja kaardus hiljem pärast õitsemist

    VastaKustuta
  5. Siin on minu blogis selle postituse link:
    http://katamaailm.blogspot.com/2010/06/sinised-iirised.html

    Aga tänavu olen ma täiesti kindel juba, et mul on ühesuguse õiega 2 erinevat sinist iirist - üks madal varajane ja teine kõrgem ja hilisem. Sinu oma arvan selleks hilisemaks.

    VastaKustuta