28. märts 2009

Naabrimehed

Kui ma hommikul aknast välja vaatasin, langes laia lörtsi ja tunne oli üsna selline, et täna ei tule siia küll kedagi ja vaevalt, et ma isegi toast välja lähen. Aga kella kümne paiku anti õuel signaali, hõikasin, et panen end riidesse ja selle ajaga, kui kleidi teksade ja jope vastu vahetatud sain, oli esimene õunapuu juba juppideks ja pikali. Teisega läks natuke rohkem aega, kui oleks lastud tal loomulikku suunda kukkuda, oleks suund olnud otse kuuri katusele. Nii et seal läks vaja abijõudu poisi näol, kes latva köiega õiges suunas tiris, samal ajal, kui oskajam mees saagis. Kolmas puu tuli juba maha nagu lupsti, nii et lõunaks olid kõik kehvas seisus vanakesed likvideeritud ja pakkudeks saetud. Osa oksi suutsin kokku korjata, osa jäid alanud paduvihma tõttu paremat ilma ootama.
Edasi aga hip-hurraa Deiale, kelle naabrimees meie torumajanduse kallal viis tundi nokitses, nüüd ei ole meie majas enam ühtegi tilkuvat kraani ega liitmikku, eelmise käpard-torujüri pandud kõverad torud on sirgeks saanud ja uus aiakraangi paigas. Käin kirjutamise vahele tehtut imetlemas, no ma ei saa sinna midagi teha, et mulle hästitehtud töö lihtsalt meeldib ja ma võin ilusasti paigaldatud toru viis minutit vaimustusega vahtida.
Kolmas naabrimees viis kaasa lattniiduki katkise lati ja lubas lasta selle töö juures uuesti kasutuskõlblikuks keevitada. Nii et naabrimehed, nii omad kui võõrad, on ühed äraütlemata toredad mehed ja hoolimata akna taga kallavast lausvihmast olen tänase päevaga rahul mis rahul. Saun köeb ja päev läbi vihma käes ligunenud koerad magavad norinal.
Homsest alates aga on meie koduseks keeleks inglise keel, sest meile kolib nädalaks vahetusõpilane Islandilt. Meie geenius omakorda läheb sügisel nädalaks Reikjaviki. Eeldusel, et me koerad seda poissi ära ei söö. Põnev.
Ja eraldi Trummile - kui sa arvad, et sul nende pakupõrakatega midagi pihta hakata on, siis saada mulle meil, annan telefoninumbri, võib vahetada küll. Pikemaid tükke kahjuks ei saanud kätte, oleks liiga ohtlikuks läinud.

7 kommentaari:

  1. On ikka hea tunne küll kui saab tehtud, mis plaanis on olnud. Ja seda hästi tehtud tööd naudin ka mina alati. Sinu puhul vist kehtis täna küll see laul, et las kallab...:)
    Aga kas Sa ei tahagi uusi hostasid? Sul ju plaanis seda hosta-ala laiendada:)

    VastaKustuta
  2. need naabrimehed on ühed igavesti hääd mehed küll. minul on meie naabrimehega küll vedanud - nii abivalmit inimest annab otsida.

    VastaKustuta
  3. Hostasid tahan küll, eriti suuri hostasid. Paar juurikat olen leidnud ka, ootavad külmas suvetoas paremat aega. Pidin just täna hostaraamatu uuesti välja võtma. Seejuures küsimus endast targematele: kuidas suhtuvad hostad pärnajuurte vahel kasvamisse? Kas toitu väheks ei jää, puud on tõeliselt suured.
    Ja torumehe kiituseks lisaksin veel seda, et sellist torumeest, kelle järelt ise koristama ei pea, nägid minu silmad küll esimest kordaa.

    VastaKustuta
  4. Eks Sa pead siis seal kõvasti mulda parandama ja kastmisega väga hoolas olema. Suured puud on ju nagu pumbad, koguvad kogu vee omale. Mul on aias suur pärn, aga tema all küll eriti võimalik kaevata ei ole, pinnas on seal väga tihe ja juuri täis. Oma vanuse tõttu murduvad tal ka tuule käes pidevalt vanad rabedad oksad. Tihe võra on seal ka kogu valguse varjanud, osa hostasid tahab aga veidi rohkem valgust. Eks Sa pead ise seda kohta vaatama ja hindama. Minu hostad on kuuseheki kõrval, pole ka kõige parem koht, aga siiani on nad seal end hästi tundnud, sest hekk on ikka madalam kui suur puu ja seega valgust piisavalt. Kastma pean küll.

    Ma sellepärast küsisin, et Trumm pakub Hollandist ühistellimuse võimalust. Mina saatsin oma soovid juba teele, tahaks nad ruttu kätte saada.

    VastaKustuta
  5. Ups, paluks meilile Trummi koordinaate :). Kohe saan nimekirja ka valmis.

    VastaKustuta
  6. Eh, oma arust ma nagu postitasin siia kommentaari, aga ...???

    Tahtsin öelda, et õunapuu puit on ilusa süüga, mul mees kõik pannilabidad sellest teinud. Lauaks lõigatuna kuivab hästi, aga vot pakke või pakukettaid ilma pragudeta pole mul õnnestunud kuivatada.

    Pärn on jah, üks suur niiskuse ja toitainete tarbija, lisaks ei lase lehestik vihma läbi, mina pidin pärna kasvades kõik hostad, osa pojenge ja nüüd ka rodgersia just vähese niiskuse pärast teise kohta viima, ega see kastmine eriti tõhus ole, kui ikka vahetevahel törts vihma ka ei saa.

    VastaKustuta