21. märts 2009

Kevad leitud!

Koperdasin hommikul hommikumantlis ja sandaalides õue, maja lõunakülg oli niipalju paljaks sulanud, et seal andis kõndida. Ja seal ta oligi, selle kevade esimene lumikelluke :)

Kuna fotoaparaat juba käes, sai ka krookuste ninaotstest pilti tehtud:Lumememme teha ei viitsinud, poiss tegi lumekoera :)
Koer ise oli selle üle päris rõõmus: Ja ärge palun küsige, millise summa eest ma täna hommikul püsikuid tellisin. Praeguse majandussurutise ajal pole vist sobilik sellisest summast isegi mitte mõelda, saati veel rääkida. Asja ajas eriti hulluks see. et olles kaks aastat suud vesistanud, tellisin endale ikka lõpuks kollase pojengi, kuigi hind... Enne selle kättesaamist pean vist kuhugi pojengiistutamise kursustele minema, muidu ei julge nii hinnalist asja puutudagi.

16 kommentaari:

  1. majandussurutise ajal peabki tabimist soodustama, saab rutem kriisist välja :P

    VastaKustuta
  2. Oooo, kollane pojeng! Mina vist ikka vesistan edasi, kole kallis ikka... minu jaoks.
    Aga eks ta ole nagu pojeng ikka, peaasi, et kvaliteetse juurika saad!

    VastaKustuta
  3. Tubli oled. Kui ikka midagi väga tahad, siis peab selle ka saama- olgu siis surutis, langus või lamatis:) Ma kahtlen ainult selles Juhani kvaliteedis- kui Sa ikka sealt tellisid.

    Ja kus maailmas Sina elad, et miski asi õitseb? Meil annab siin hommikuti end uksest välja pressida ja pole märkigi mingist sulamisest. Vastupidi- paar ööd on lausa lisa tulnud. Päike on kasvuhoone klaaskatuselt lume kuidagi ühtlaselt alla sulatanud, nüüd näeb see ümbrus nagu inimese tehtud välja:)

    Hosat- vot hostad on Sul suurel hulgal puudus:DD

    VastaKustuta
  4. Me siin Eestis asuksime nagu kusagil lõunapoolkeral, et põhjas on soojem kui lõunas :). Muhediku lumeuputusele pole siinkandis midagi vastu panna, paksemates kohtades on vast nii 25cm lumekihti. Maja lõunakülg on poole meetri ulatuses täiesti paljas, mujal ikka veel lumi. Seal kruusa sees ka see kevadõitseja.
    Juhanist tellisin jah, palju valikuid ju pole. Ega nende kvaliteedi üle uhkust tunda pole tõesti senini põhjust olnud, aga olen kõik põdejad elule saanud. Aga kui sel kollasel ka selle raha eest peaks midagi viga olema, siis tulen ja raputan selle Juhani Puukooli küll tagurpidi,ausõna.

    VastaKustuta
  5. Mina ostsin kollase pojengi 2aastat tagasi aiaklubi kaudu. eelmine aasta nägi ka õie ära - on ikke ilus küll. Ma küll ei tea, mis ta juhanis maksab, aga tookord aiaklubis oli ikka ka peris räige hind. Ja valge puispojeng, mille tolsamal aastal hansaplandist ostsin ka peris korraliku raha eest - vaevuvaevu hingitseb - eks näis kas elas selle talve üle.
    Aga mul pole veel küll lumesulamist näha - lumikellukesed kõige paksema lumehunniku all.
    Aga sellel aastal jäävad minu igatsetud juurikad küll ostmata - kui just miskit töörindel ei muutu :). Aga ongi hea - saab olemasolevaidki paremini poputada.

    VastaKustuta
  6. :)))
    Mina sain eelmisel aastal emadepäevaks. Arvata, et ka Juhanist. Hing sees, ajas ühe suure, pea meetrise kasvu lehtedega välja ja nüüd kahtlengi, kas ei sokutatud mitte puispojengi, see Yellow Crown peaks ju poole meetri kanti olema.
    Juured neil ju ka sarnased.

    Aga minul see suvi rahulik - pole rohkem maad, pole raha, pole uusi taimi :)))

    VastaKustuta
  7. Ma natuke kekutaks - otsisin oma Yellow Crowni pildi üles:
    http://bp1.blogger.com/_rvzsgGykUFg/SG6dIib77yI/AAAAAAAAAT0/UOk-hmT1IIA/s1600-h/kollane+p%C3%B5%C3%B5saspojeng.JPG

    Mul 1 küsimus targematele - kas põõsaspojeng ja puispojeng on vist ükssama? Taimenimede andmebaas annab põõsaspojengi lad.keelseks nimeks Paeonia suffruticosa, ja puispojengi üldse ei eksisteerigi.

    VastaKustuta
  8. aga linki aktiivseks ikka ei oska teha :D

    VastaKustuta
  9. Kommentaari saad aktiivse lingi kui teed aktiivse lingi oma blogi postitusse ja copid selle siis siia.
    Näiteks deia Yellow Crown

    VastaKustuta
  10. Aitäh Hilisele nipi eest, ma ka arvasin, et kommentaaridesse ei saagi aktiivseid linke panna. Aga ilus on see kollane küll.

    VastaKustuta
  11. Põõsas-ja puispojeng (P.suffruticosa) on üks ja sama asi. Lihtsalt neil nimepanijail tuleb vahel pähe rahva hulgas juba üksjagu levinud nimetused ümber nimetada:)


    Aga pojeng istuta sedasi, et kaevad suure pommiaugu ja pane sinna põhja kõike head-paremat. Kui on piisavalt sügav auk, siis kõige põhjas võib olla isegi niisugune poolkõdunenud sõnnik, siis kõdusõnnik, siis mullaga segatud kõdu ja kompost ja siis muld, kuhu istutad pojengi. Oluline on saada ta juured allapoole, kasvab talve- ja haiguskindlam kindlam ja tugevam.

    Mina olen mitu puud, kelle ostsin varakevadel ja kes peale istutamist ei lehtinud, saanud Juhanis ringi vahetada.

    Aga huvitav, need seemned, mis Hiline ostis? Kas need taimed, mis sealt kasvavad, on ärakinkimiseks?

    VastaKustuta
  12. Sõnnikuga on selles Harjumaa otsas, kus mina elan, väga kehvasti. Ma nägin isegi lehma siinkandis viimati lapsepõlves, rääkimata sõnnikust. Küsisin eelmisel aastal hinnapakkumist koormale, tegelikult pole nii palju üldse vaja, aga hind öeldi selline, et selle raha eest oleks terve kollaste pojengide peenra saanud. Moraalne tõrge tekkis s**a eest nii palju maksta. Seepärast olengi peamiselt mineraalväetisi kasutanud, looduslikku pole kusagilt võtta.

    VastaKustuta
  13. Need seemned ju kõik puha aedviljad, mille alla mu veel vaba peenramaa läheb - ma nüüd ju rangel kokkuhoiurežiimil, kangesti tahan nähe, kas see kuramuse "puukuut" seal hoovipeal ka kunagi valmib või ei :)))

    conterse - ma kohe ei julge öeldagi mida see võiks tähendada :)

    VastaKustuta
  14. Aga komposti peaks ju ikka saama, ja järjest loen, kuidas keegi pakub kanakakat- usun, et seda on väikepakendis ka. Neile püsikutele, keda väga harva ümber istutatakse (kui üldse), on ikka augu põhja vaja kenasti seda orgaanikat. Mineraalväetist võib muidugi ka augu põhja panna. Olen väetanud taimi niiviisi mitmeks aastaks varuväetist andes kui pealt- viimasel moodusel on üsna palju miinuseid.
    Ja ennist unustasin öelda, et kui augu põhi valmis, siis kindlasti kasta seda enne istutamist. Taimed juurduvad siis paremini.

    VastaKustuta
  15. thela
    muidu lehmasõnnikut saab ka kottides osta (tammaru farm), kuigi eks see hind tule kokkuvõttes nõnda üsna kõrge.

    ja ma ise otsin ka, kust saaks koorma lehmasõnnikut, siis võin jagada suga (suhteliselt sama kant)

    ja kui peaksid tahtma kõdunenud hobusesõnnikut, siis ma tean, kust saaks. hinda ei tea, sest ämbriga lubatakse niisama võtta, aga koorma puhul võib-olla päris nõnda ei saa, ei tea.

    shise - no häädlub umbes nagu sõnnik tõesti :D

    VastaKustuta
  16. Aitäh selle Tammaru farmi eest, see on teretulnud info tõesti. Kanakakat olen isegi kasutanud, kuigi ka seda vahel on ja vahel pole saada. Esialgu jätkub ooteseisund, sest ma hästi ei usu, et enne mai keskpaika oleks võimalik meie õuele mingi suure autoga sõita. Muidu on nagunii meie majapidamises üheks esimeseks kevadekuulutajaks igal aastal õuele kinni jäänud kallur :D

    VastaKustuta