18. november 2012

Kõrgtööd ja sibulapirukas

Nädalavahetus on läinud rahuliku kulgemise tähe all, nipet siit ja näpet sealt, enamvähem kõik hädavajalikud asjad tehtud. Arvutist olen kaugemale hoidunud, aga nende asjade tegemiseks on õnneks ka mitu kuud aega.
Täna lõpetasin ära vanade valguskettide väljavahetamise, mis eelmisel aastal lõpetamata jäi. Mulle küll väga ei meeldi redelitel turnida, aga kui muud üle ei jää, saan hakkama. Nüüd võib advendiaeg tulla, maja on ootuseks valmis.
Siis hakkasin netist sibulapiruka retsepti otsima. Otsisin siit, otsisin sealt, pidevalt oli kodus mõni aine puudu. Siis kombineerisin ise ja nii pagana hea sai, et pean retsepti kirja panema. Muidugi on üks headuse faktor väga head sibulad, mis M ühe tuttava käest osta sai.
Taigen:
2 dl kaerahelbeid
2 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
200 g võid
1 muna
Kaerahelbed, jahu ja küpsetuspulbri segasin kausis, lisasin sulatatud või ja lõpuks muna. Mökerdasin taigna kõrge ahjuvormi põhja ja lükkasin 10 minutiks praeahju ca 200 kraadi juures.
Täidiseks praadisin ühel pannil ca 500-600 g sibulaviile ja teisel pannil pakitäie Saaremmaa pitsakatet. Pitsakatet on mul tavaliselt sügavkülmas paar pakki igaks juhuks ootel, et kui kodus enam muud süüa pole, siis omletti või singikastet saab ikka teha. Kui sibulaviilakad olid juba pehmed, segasin singi ja sibulad kokku ja praadisin veel natuke. 
Kallasin sibula-singisegu ahjus kergelt kuldseks tõmbunud taignale, segasin ühe muna poole klaasi piimaga, lisasin soola ja pipart, kallasin segu sibulatele selga ja uuesti 20 minutiks ahju.
Mmmm...lähen võtan veel ühe tüki.

4 kommentaari:

  1. Oh, suu hakkas vett jooksma. Ma eelistan samuti soolast pirukat magusale, aga nüüd olen pidanud mitu korda järjest õunakooki tegema. Ütlevad ka, et polegi nii head saanud:)

    Kas Sa oled jõudnud oma raamatut juba sirvida? kas ikka on nii, et enne nende nägemist ära minna ei tohi?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Raamatut olen ainult natuke sirvinud, olen alles esimeses osas, Põhja-Ameerikas. Tegelikult on seal ka lugemist päris palju. Aga nohh..igale poole siin maailmas nagunii ei jõua ja imetlemisväärsete aedade nägemiseks ei pea üldse maailma teise otsa minema :D

      Kustuta
  2. Ossaa, vot see oli nüüd küll hea mõte:) Miskit nii lihtsat, kuid samas tundub et paganama maitsvat siia riputada! Teen raudselt proovi :)

    VastaKustuta
  3. Näeh, ja mul jäi eile järgi nutsakas pärmitainast ühest lähedastele tehtud pirukast. Lähen panen selle sibulasegu nüüd hakkama.

    VastaKustuta