1. oktoober 2011

Miks armastada roose..

kasvõi sellepärast. et 1.oktoobril on nad ikka veel kaunid:





Aga on ka veel teisi imelisi õitsejaid, näiteks sel aastal esimest korda end täies ilus näitav konnatatar:

Mõnel põõsal varjutab lehtede ilu kõik muu, must leeder "Black Lace"

ja mõnel taimel on äraõitsenud õietutid vaat et ilusamadki kui õied, jõgi-ristirohi:

Roosid said täna kõik mullatud. Kuna muld kolis ise kärusse ja sõitis traktoriga kohale, oli minu roll lihtne. Püsikupeenrad said ka kaks traktorikärutäit sõnnikut.

10 kommentaari:

  1. Mina ka imestan, et sellel aastal pole veel öökülmi olnud ja nii paljud lilled alles õitsevad. Tavaliselt on ju esimesed öökülmad septembri keskpaigas lilled ära võtnud ja siis tulevad veel ilusad ilmad. Praegu õitsevad isegi mu ilusad jörjenid ja daaliadki veel täies ilus, peiulilledest rääkimata.

    VastaKustuta
  2. Roosid on sügisel veel siis ilusad, kui nad on hästi hoitud ja hoolitsetud. Oled neile head elu pakkunud :). Aga sellest muldamisest ei saa ma päris hästi aru - ühel sügisel muldasin ka oma roosid ära ja kevadel olin nii hädas, et need mullakuhilad ümber roosivarte laiali ajada, või jätadki kevadel need kuhilad ümber varte? Miskipärast on kartus, et siis võivad kibuvitsteks kätte mina, kuna seda soodsam on altpoolt pookekohta ju kasvama minna... Või olen ma nüüd millestki valesti aru saanud :)?
    Must leeder ja konnatatar on mõlemad väga atraktiivsed. Konnatatra tited tõin kevadel endalegi ja nädal tagasi oli aimata, et üritab ka õiepungitama hakata. Paraku pole nüüd maale sattunud, et näha, mis ta seal nüüd teeb, kuid arvan, et õieilu jääb ikka järgmistesse aastatesse.

    VastaKustuta
  3. Hmm, kibuvits hakkab ikka ju altpoolt pookekohta kasvama ja see on niikuinii sügaval mulla sees (soovituslikult tuleb roos istutada 5-10cm pookekoht maa sees), seega muldamine kibuvitsa küll ei soodusta, ikka just päris roosi. Aga see mullakuhil tuleb kevadel laiali ajada jah.
    Mul kodus on vaid uuel, Thelaga koos Ellamaalt ostetud roosil õienupp peal. Tööl on õitsejaid rohkem, aga ka haigeid. Noh, uuel suvel saab nendega maadlema hakata juba mõni hooajatööline, jõudu talle. Eks ma muidugi teen veel tuleval nädalal ühe mürgiringi neile peale, ehk läheb kevadeks paremaks.

    VastaKustuta
  4. Küll on hea, et me kõik samadesse taimedesse ei armu:) Sa kujuta ette kui nad oleksid inimesed, no näiteks mehed ja me siis hulgani püüaks seda üht ja ainukest jagada, samas kui teised võibolla veelgi atraktiivsemad peaksid kuskilt eemalt seda möllu uudistama:D.

    Roosid on muidugi ilusad:)

    Kui keegi endale konnatatra aeda toob, peab sellega arvestama, et ta on väga invasiivne, lillepeenardest ja aiapiiretest tuleb ta meetrite kaugusel hoida. Talle tuleb ilmtngimata leida koht, kus teda niitmisega vaos saab hoida.

    VastaKustuta
  5. See teebki elu huvitavaks, et inimestele meeldivad erinevad asjad - küll oleks kole, kui meid ümbritsejs ühetaoline maailm, ühenäolised aiad kaasa arvatud :).
    Aga muldamisest, mul on ausalt öeldes mõned suured põõsasroosid nii-öelda alaliselt mullatud, sest ma lihtsalt ei pääse nende hiiglaste juurestikule enam ligi, ei juurde panema ega vähemaks võtma. Ja vesivõsude teke muldamisega küll kuidagi seotud pole, neid tekib peamiselt südasuvel ja nad tuleb lihtsalt kiirelt likvideerida, asjatundjad soovitavad roosi küljest ära tõmmata, mitte lõigata.

    VastaKustuta
  6. Aitähh meelde tuletamast. Eks pean minagi oma roosikesi muldama hakkama!

    VastaKustuta
  7. Enne konnatatra aeda toomist uurisin ikka hoolega tema kohta tehtud ülestähendusi, eriti Muhediku omi :). Kui olin olukorra endale selgeks teinud, alles siis läksin "jahile".
    Aga rooside kohta oleks veel üks küsimus - kas järgmine nädalavahetus võiks veel roose ümber istutada (hädasti oleks vaja) või pean juba kevadet ootama hakkama, ähvardatakse juba aeg-ajalt ju öökülmadega?

    VastaKustuta
  8. Kui vähegi võimalik, ootaksin ma selle ümberistutamisega kevadeni, sest roosi juurdumine võtab aega 4-6 nädalat. Ainuke võimalus, saada roos kätte suure mullapalliga, aga see ei taha tavaliselt õnnestuda.

    VastaKustuta
  9. Black Lace üks tüvedest kõrgub praegu üle pooleteise meetri ja põõsas on ainult kaheaastane

    VastaKustuta