4. aprill 2009

Kevade esimesed sammud

Eile jõudsin lõpuks ometi nii vara koju, et sain aias natuke ringi luusida ja mingi ime läbi juhtus ka fotoka aku õigel ajal täis olema. Lumi on õnneks maja ümbruses sulanud.
Sellesse kanti peaks tulema tulevane varjuaed. Kus ma pääsen, osa taimigi juba tellitud :)
Praegu kasvab seal palju-palju lumikellukesi...
...mõned vahvad kivimürakad...
...palju risu ja sodi...
ja silmad pärani avanud sinililled.
Lumikellukesed on õitsema hakanud isegi maja põhjaküljel
ja tulpide-nartsisside ninaotsad on mullast väljas. Nagu näha, väljas koristamist jätkub.
Tulebki vist lõpuks taguots toolilt lahti tõmmata ja õue minna. Magasin öösel halvasti ja nüüd ei lähe käima. Ehk kevadine päike aitab.

10 kommentaari:

  1. Ja ongi sinililled :D
    Eks see kevadine lumeminek on siuke veits porine ja mudane - aga lootus on, et varsti hakkab juba rohetama ja siis juba õitsema kõik.
    Mul ka täna plaanis üks korralik koristus aias ette võtta - mul ju kaks penilast, kes terve talve jooksul seal aias toimetanud - nüüd aias käies vahi kogu aeg nina ette, et s.ta sisse ei astuks. Aga pole hullu õhtul saab juba aias vabalt ringi käie :)

    VastaKustuta
  2. Jah, see penilaste koristus ka veel, mu enda omad käivad küll loomulikust intelligentsist metsa all, see-eest käib üks naabripeni kingitusi toomas.

    VastaKustuta
  3. Sul on seda õiteilu juba päris palju :)
    Minu penilane sokutab oma 'miinid' enam-vähem ühte aianurka, sedajagu on mul kergem. Aga see muide on koht, mis viimasena sulab...

    VastaKustuta
  4. Revideerisin täna samuti aeda ja aianurki. Krookused ja isegi mõni tulbinina paistis.

    Thela, kas oskad öelda - on`s praegu õige aeg roosid katte alt vabastada? Roniroos Heidelberg? Peaks olema üsna külmakindel sort... Vaatasin, et varred pungades.

    VastaKustuta
  5. Ongi sinililled jah! Koduteel piilusin ka täna ühte teadaolevalt varajasemasse kohta, noh, püksihaagi suurune konksuke oli lehekodariku südamikus.
    Mina võtsin roniroosilt paksu pakasekanga ära, aga varjutuskanga panin tagasi. Teistel roosidel hoian veel kuuseoksad mõnda aega peal, maa veel külmunud ju.

    VastaKustuta
  6. Ussskumatu!
    Teil ikka murrab see kevad päris suure hooga sisse.
    Ma juba kuskil kirjutasin, et see sellepärast vist, et olete seal LÕUNA-Soome külje all. Meie naabriks on ju PÕHJA-Läti:DDD

    VastaKustuta
  7. Metsapiigale: mina võtsin roosidelt katte maha, sest pungad olid juba nii suured. Külmakindlad roosid peaksid vabalt vähemalt -10 vastu pidama, ei usu, et rohkem tuleb. Mul on Rote Flamme pungades ja oli talv läbi katmata, pole ühtki külmakahjustust. Mullatud oli küll korralikult.
    Ja Muhedikule: seda Sa hooplesid, et Teil on alati lund ;DDD. Aga see taevast langenud rikkus peaks kevadise maa kenasti ära niisutama, kui lõpuks ära sulab.
    Ecesoe... eks see soe oma töö teeb.

    VastaKustuta
  8. Suur tänu soovituste eest! Aitan roosioksad päikest tervitama:)

    VastaKustuta
  9. Sul on mõnusalt suur maa käes, kus toimetada. Meil siin natuke alla 2000 ruudu ainult ja sellest ka enamus kanarbiku-pohla-mustika-mändide all kinni. Sinu blogi kaudu saan unistada. Aitäh!

    VastaKustuta
  10. Suure aia probleem on selles, et suur on ka aja- ja rahakulu...pistad hunniku taimi maha, pangaarve luksub tükk aega tagantjärele, aga aias poleks nagu midagi muutunud. Vahel on tunne, et peaks hoopis koomale tõmbama, keegi ju ei käsi mul tervet hektarit hooldada.

    VastaKustuta