14. oktoober 2016

Värvline

Öökülma mere ääres olnud ei ole ja niipea ei lubata ka. Aga ilmad on külmad ja niisked ning välja ei oleks tõmmanud ka siis, kui enesetunne oleks parem olnud. Täna käisin üle pika aja aias vähemalt jalutamas, sel aastal on meil üllatavalt värviline. Kuigi mulle taimede suremine eriti ei meeldi, on oma võlu isegi koltuvatel hostadel.

 Tulbipuu, nüüd pea kümneaastane. Variegata on ka elus, aga kasvama ei kipu, piilub põõsastes.
 Sel aastal istutatud kollane ja kollakas lõokannus on uskumatult suured puhmad kasvatanud ja muudkui õitsevad ja õitsevad.

 Esimene hibiskus on õitsema hakanud, kaks talve talvitunud, sordinime peast ei koida ja taimetabel on teises arvutis. Kui öökülma ei tule, hakkavad õitsema ka ülejäänud kaks.
 Hübriidkirsil Accolade on lisaks kevadisele imelisele õitevahule ka väga sümpaatne sügisrüü
5,5 soojakraadi pole temperatuur, millega tahaks üldse väljas olla, rääkimata maas millegi tegemisest. Õnneks pole palju vaja ka. Pojengid tuleks maha lõigata, muu lõikan-koristan kevadel, sügisel pole kunagi teinud. Umbrohtu on peenrad ja killustikualad paksult täis, aga enamuses on tegemist üheaastase vesiheinaga, millega ma küll vastu talve end vaevama hakata ei kavatse. Müügiplatsil tuleb pottide vahele liiva vedada, sellega veel venitan, sest kui tõsta ei tohi, on see keerulisevõitu.  Õhtuti läheb vara pimedaks ja suur sügis on käes. Õnneks on piisavalt küttepuid ja raamatuid ning tööd tuleb ka teha, igavust pole vaja karta. 

5 kommentaari:

  1. Jaa, osad hostad on mingi hetk ikka tõelised kaunitarid. Aga see muutub kähku jälle siloks.
    Hibiskid, äge!

    VastaKustuta
  2. Mulle ka meeldivad sügisesed hostad, pooled on sellised ja pooled on täitsa värsked. See miinus, mis meid korraks külastas pole peale kõrvitsalehtede millestki jagu saanud. Mina täna keeldusin ka aiatööst, sest +1,8 on isegi mulle juba jahedavõitu aga + 5 sobiks täiesti. No eks mul ikka see pingviini geen annab tunda :D

    VastaKustuta
  3. Suvine õiepilgar kammib minu veidi sassi, suvel jaksab vaid rohida ja muud aias nagu eriti ei liiguta. Sügisel on teine tera, pilt klaarim ja tekkib palju toredaid mõtted mida kevadel võiks teisiti teha jne.

    VastaKustuta
  4. Kollased hostad ei ole ka veel yldse paha.
    Sygisene värvipidu ja pillerkaar on imelised, kahjuks ei kesta kaua.
    Hibisk, lahe! Mina arvasin, et ta toataim on :)

    VastaKustuta
  5. Mulle meeldivad samuti need väsima hakkavad püsikupealsed, neis on nii palju värve. Meil on mitu päeva sooja vaid +2 ringis ja tibab mingit udu. Nii jaheda ja rõskega tõesti välja väga ei tiku, seda enam, et põhitööd on tehtud. Kui muud pole, siis raamat ongi praegu parim kaaslane.
    Kahju kui need hibiskid nii hilised õitsedjad meil ongi, õiget ilus sügisel nad ikka ei näita. Meie lähedal üks aednik tõi neid külmakindlaid endale ka, aga pikka pidu neil polnud, sisemaal ilmselt nad üle paari talve vastu ei pea- Sina elad ses mõttes õnnelikus kohas.

    VastaKustuta