18. jaanuar 2014

Vaevaline algus

Õnneks ma ei usu eriti sellistesse oomenitesse, et aasta esimene poolteadvuseta veedetud nädal kuidagi edasisele mõju avaldaks. Pigem loen seda eelmise sandi aasta viimaseks hammastenäitamiseks. Pealegi tõlgendab igaüks uue algust omal moel, pööripäevast, ametlikust algusest, julianuse kalendriaasta algusest ja üleüldse idamaade kalendri järgi ongi ikka veel vana aasta tervelt 31.jaanuarini.
Tõvest väljaronimine on olnud vaevaline, päev-päevalt on olnud parem ja eile lükkasin juba õuelt lume ning käisin sõbranna autojuhtimisel linnas toidu- ja raamatuvarusid täiendamas. Kaugtöö kaudu on ka tööasjad õnneks korras, kuigi ise pearingluse tõttu autorooli endiselt istuda ei söanda.
Asja pani paika tuttav psühhoterapeut, kes otse välja ütles, et ma võisin ju endale viimane pool aastat ette kujutada, et olen nii tubli, et kohati tundus ainult Batwomani kostüüm puudu olevat. Aga millalgi pidi kogu see lein, äng ja raev organismist end välja murdma ja seekord siis sedapidi.
Hea, et niigi läits. Viimase nädala jooksul olen vähemalt korralikult söönud ja maganud.
Olen taas südamest tänulik inimestele enda ümber. Oma õeraasule, M vanematele ja õele, kes rasketel hetkedel abiks olid. Sõbrannale-naabrinaisele, kes kausiga süüa tõi ja kõige raskematel hetkedel tundide kaupa kõrval istus.

Täna hommikul kell kaheksa oli väljas -13,7 kraadi, seni selle talve külmim. Pehmet kerget lund kuskil 10-15 cm. Aknast välja vaadates on ilus, õues tegin ka eile paar plõksu.

"Väike" must elukas keset suurt valget. Peaaegu 13 kuud, 40 kilo, aga peast kutsikas mis kutsikas. Suurest igavusest on nahka pandud kõik köögisahtlite nupud. Oleks võinud vähemalt ahjupuid süüa, neid oli toas piisavalt.
Koerad ilma minuta väljas ei püsi, ilmselt on vaja mul silma peal hoida. Ainult lumetiiger Aalu on nõus päevade kaupa väljas olema ja kui ma eile puid tassisin, ajas mulle mõnuga kuuri katuselt lund krae vahele.
Toas on õnneks soe. Avastasin aastalõpu elektrinäite teatades, et olen tänu soojale sügisele energiamonopolile 3,3 tuhat kilovatttundi ette maksnud ja otsustasin selle arvel endale külmal ajal pisut mugavust lubada, sisse läks nii soojuspump kui köögi põrandaküte. Ahjukütmine pealekauba, puid jätkub vist paariks aastaks. Nõrgim koht majas on praegu mõlemad välisuksed, mida mul kuidagi tihendada ei õnnestu, sest ükski tihend ei pea vastu penide edasi-tagasi saalimisele, kõik tulevad hiljemalt nädalaga küljest. Ja ma alles paar aastat tagasi vahetasin uksed uute ja väidetavalt soojapidavate vastu, miskipärast on neil mitte just vähe maksnud ustel korralikud praod vahel...
Elame üle. Põrgus on selleks korraks käidud ja edasi saab ainult paremaks minna. Tänast päikest vaadates tundub, et kevad pole enam üldse kaugel.

8 kommentaari:

  1. Vaimne pinge võib väga hullusti tervise kallale karata, mul on mõned päris vastikud kogemused. Hea, et Sul on kahe- ja neljajalgsed sõbrad võtta, see avitab ikka august välja tulla. Superkangelane olla on absoluutselt võimatu.
    Kapinuppude sööja, hehe:D
    Primitiivsem viis uksi tihendada on vildiribad liistunaeltega sinna, kus õrnad kummitihendid kyynte v hammaste tõttu ruttu räbalduvad. Vaesed maainimesed naelutavad talviti uste ja isegi akende ette tekke v vaipu, et tuuletõmmet vähendada.
    Huvitav, kas tiibeti mastifi vill on piisavalt pikk, et seda nt koos lammavillaga lõngaks kedrata. Kutsikavill peaks eriti pehme olema. Ma tean inimest, kes oma tshau-tshaude villa on kedranud, oli mõnus olnud.
    Mis teha, talvel ikka tulevad villamõtted pähe.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tiibetlane pole veel kordagi karva ajanud, aga kaukaaslase villa olen küll kottide kaupa tuttavatele andnud, pikk ja pehme. Ise ei oska ma paraku ei kedrata ega kududa, heegeldamisega saaks suure surmaga hakkama, aga igasugune huvi paraku puudub.

      Kustuta
  2. Jõudu ja jaksu... õnneks pole kevadeni enam palju jäänud :)

    VastaKustuta
  3. Eks see ükskord pidi niikuinii juhtuma, kahju ainult, et nii rängasti. Õnneks on talv ja piisavalt aega kosuda. Hellita nüüd end ja võta vabamalt, elu saab ainult paremaks minna. Kallid!

    VastaKustuta
  4. Kiiret paranemist!

    Mul pole küll kallis uks, aga ka hullud praod sees. Metalluksele ja selle piitadele aga mingeid naelu sisse ei löö ja kleeptihend allpool ei püsi. Mõtlesin juba eelmisel talvel rullpadjale, aga enne tegemiseni jõudmist tulid soojad ilmad. Ja nüüd on ka mitu muud kiiret tööd ees enne...Aga jah, Sinu kutsadega ilmselt ei oleks ka see sobiv lahendus, kui juba kapinupudki lähevad. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kutsad pole tihendeid puutunud, need lihtsalt kukuvad tihedal kasutamisel küljest ära. Vildile olen isegi mõelnud, aga kust seda tänapäeval saada, hakka või ise tegema.

      Kustuta
  5. Paksem villane kalev või paks villane mantliriie peaks vildi asemel sobima küll. Soojustasin just meite tagaust sellisega. Mul oli sedakorda lihtsam, et teipisin ukse pärast soojustamist täitsa kinni.

    VastaKustuta
  6. kangadzhungel vähemasti otsingu alusel näib käsitöövilti müüvat:
    http://www.kangadzungel.ee/e-pood?sQ=vilt&sB=

    aga jah, kui asjad kuhjuvad, siis toimub lõpuks ikka "kiirkeetjaefekt" :(.
    ole hoitud!

    VastaKustuta