30. jaanuar 2016

Valekevad

Vahepeal on tunne, et jaanuar on kestnud terve igaviku, sest sellesse on mahtunud ilma mõttes kõike - käredat külma, hiigaslikke hangi, torme ja tuiske ning viimased päevad täiesti kevadist ilma. Täna käisin üle mitme päeva majast väljas, no polnud asja. Täna tuli natuke puid juurde tuua, prügikott konteinerisse viia ja siis jalutasin ka natuke. Tihased laksutasid sitsikleiti ja tunne oli nagu märtsis, mitte jaanuari lõpus.
Õue on viimaste päevade tuul küll ära kuivatanud, aga aed on endiselt lume all. Kuigi kiht õhukeseks sulanud, ainult poole põlveni.

Puhtast uudishimust sumasin siiski hellikuid üle vaatama, kuidas nad vahepealse külmaraksaka üle elasid, Praegu igatahes tundub olevat kõik korras nii krüptomeeria, sooküpressi, ebaküpresside ja küüvitsatega. Isegi ronirooside varred pole mustaks tõmbunud, vaid kenasti rohelised.
Pruun laik krüptomeerial tekkis juba sügisel, see pole külmakahjustus.
Okkalised ja kaktused hakkavad välja paistma ja huvitaval kombel paksu hange alt välja sulav maapind on täiesti roheline ja üldse mitte hall ja mudane. Päevasel ajal anti natuke ka päikest, hiljem läks pilve.

Jaanuari meenutab veel vara saabuv pimedus, mille vastu aitab võidelda küdev saun ja külla saabuvad sõbrad.

6 kommentaari:

  1. Hea sõna see valekevad. Ma ka "lohutan" end ja teisi, et ega see veel ikka päris kevad ei ole. Sain oma vitsad möödunud talvel kätte, kui veebruaris juba täiega kevadet ootasin ja siis ta aina jälle külmetas ja külmetas öösiti ja miski kuhugi edasi ei arenenud. Ja mina väsisin ootamisest juba täitsa ära. Ses mõttes on üks korralik talv ikka parem, et naudid talve ja kui ta ükskord läbi hakkab saama, siis pisut ootad ja ongi kevad.
    Sõbrad on head - ma pole omadega ka nii ammu kohtunud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Valesti sõnastasin - mul pole enda juures ammu sõbrad käinud, ma ise ikka olen käinud. :)

      Kustuta
  2. Need valekevaded on väga nauditavad :)

    VastaKustuta
  3. Mõnus varte sigri-migri! Mul on hea meel, et ma pole ainus, kes seda meeldivusest või oludest olenevalt viljeleb! :)

    VastaKustuta
  4. Kylma tagasi ei taha.
    Teil on niipalju lund, meiemaal kõik juba päris paljas. Kõigile taimedele selline pikk lägaaastaaeg ei meeldi, eriti kardan oma hiina heinte pärast.
    Saun ja muud soojad kohad on asendamatud ning sõpradeta elu oleks ikka väga pime.

    VastaKustuta
  5. Vist fb lugesin häid sõnu suppide kohta. Kui ikka oled tõsiselt haige ja patareid tühjad, siis soe värske supikene teeb seest soojaks ja parandab enesetunnet uskumatult hästi.

    VastaKustuta